• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Längtan efter dig
    Brooke skrev 2009-07-21 16:00:43 följande:
    www.expressen.se/noje/michaeljackson/1.164640...Jermanie KRÄVER att Michael ska få sin sista vilan på Neverland, det som står i artikeln stämmer ju för fn.. Vad anser ni?
    Jag vet faktiskt inte, svårt att veta vad MJ kände inför det.

Neverland är ju hans livsverk men samtidigt så smutsade ju poliserna ner när de gjorde den där raiden mot honom... så jag vet inte. Hoppas iaf att de kommer fram till det beslut som MJ själv hade velat.
  • Bevabus

På ett sätt så förstår jag familjen eftersom att MJ var så förkrossad över att Neverland inte kändes heligt längre. Och i en rundtur av huset och gården som jag såg för någon vecka sedan så var hela stället dött ju..
    Huset var inte lika magiskt längre när alla möbler var borttagna, tåget var inte kvar, karusellerna stod stilla, djuren fanns inte kvar och det lekfulla stället det en gång var såg bara sorgligt ut. Men å andra sidan så har Jermaine många poänger, det är en fridfull plats som säkert skulle komma till liv igen om man öppnade Neverland för befolkningen och lät de besöka MJ:s grav där och huset.
    De skulle ju kunna sätta igång karusellerna igen och ta tillbaka djuren om de har råd, tycker jag...

Om jag fick bestämma så skulle jag begrava MJ under hans älskade träd
    Så får man ju självklart göra ett slags staket runt som på Elvis grav så att de har någon sorts koll på vad som sker där, som Jermaine sa.

Brooke skrev 2009-07-21 16:00:43 följande:
    www.expressen.se/noje/michaeljackson/1.164640...Jermanie KRÄVER att Michael ska få sin sista vilan på Neverland, det som står i artikeln stämmer ju för fn.. Vad anser ni?
  • Längtan efter dig

Hoppas verkligen att han får komma till sin sista vila snart, stackars man
    Undrar om han verkligen inte skrev något om var han ville bli begravd i sitt testamente? I sådana fall så är det ju den önskan som ska respekteras.

• Bevabus

Jo "I love you Elizabeth". Hon kommer ju upp på scenen i slutet. Jag kan inte hitta låten nånstans så man kan ladda ner

Längtan efter dig skrev 2009-07-21 16:38:43 följande:
    Oj, är det inte en låt han skrivit åt Elizabeth Taylor?
  • Längtan efter dig
    Bevabus skrev 2009-07-21 16:40:23 följande:
    Jo "I love you Elizabeth". Hon kommer ju upp på scenen i slutet. Jag kan inte hitta låten nånstans så man kan ladda ner
    Vackert, vilken hyllning hon fick
    Hade inte hunnit se hela när jag frågade, hehe.

De hade verkligen något enormt speciellt och magiskt tillsammans. Tycker det är härligt att se dem tillsammans.
  • Längtan efter dig
    Bevabus skrev 2009-07-21 16:32:14 följande:
    Ryktet om Jackson 3 kan jag tänka mig är falskt, för det är en sådan rubrik som tidningarna lätt hade kunnat hitta på.Men att han slog barnen tror jag inte är falskt. La Toya har ju också sagt att det var så, men till skillnad från Michael så sa hon att hon idag uppskattar det pappan gjorde för det formade alla barnen till bättre människor. Han "disciplinerade" dem bara enligt henne...Jag är dock glad att MJ stod för det han tyckte och ansåg att man inte alls behövde slå barn för att de skulle bli bra människor, vilket är helt sant.
    Jackson 3 känns definitivt som ett dumt tidningspåhitt. Hur sjutton orkar dem? Blir alldeles matt. Jag tror också att han blev slagen, han sa ju det i intervjuer.

Håller med. Jag har själv erfarenhet av att bli slagen och nertryckt. Jag tror det är vanligt att går två vägar när man gått har igenom något sådant. Finns inget mellanting. Antingen slår man själv, eller så blir det helt tvärtom. Jag är glad att jag blev tvärtom, skulle aldrig, aldrig kunna slå ett barn. Säger som MJ, innan jag slår ett barn så skär jag av mig handlederna först.
  • Bevabus

Ja de var väldigt gulliga ihop en väldigt unik vänskap

Längtan efter dig skrev 2009-07-21 16:43:00 följande:
    Vackert, vilken hyllning hon fick Hade inte hunnit se hela när jag frågade, hehe.De hade verkligen något enormt speciellt och magiskt tillsammans. Tycker det är härligt att se dem tillsammans.
  • Längtan efter dig
    Bevabus skrev 2009-07-21 16:35:35 följande:
    På ett sätt så förstår jag familjen eftersom att MJ var så förkrossad över att Neverland inte kändes heligt längre. Och i en rundtur av huset och gården som jag såg för någon vecka sedan så var hela stället dött ju..Huset var inte lika magiskt längre när alla möbler var borttagna, tåget var inte kvar, karusellerna stod stilla, djuren fanns inte kvar och det lekfulla stället det en gång var såg bara sorgligt ut. Men å andra sidan så har Jermaine många poänger, det är en fridfull plats som säkert skulle komma till liv igen om man öppnade Neverland för befolkningen och lät de besöka MJ:s grav där och huset. De skulle ju kunna sätta igång karusellerna igen och ta tillbaka djuren om de har råd, tycker jag...Om jag fick bestämma så skulle jag begrava MJ under hans älskade träd Så får man ju självklart göra ett slags staket runt som på Elvis grav så att de har någon sorts koll på vad som sker där, som Jermaine sa.
    Aaww, det var enormt fint tänkt! Om de begraver honom där så hoppas jag att de begraver honom under hans träd. Tror nog att han skulle ha velat det. Klättra träd är faktiskt underskattat! Kan verkligen se framför mig hur han sitter där och filosoferar Det borde fler människor våga göra.

Om de lägger honom där, tycker jag naturligtvis att de ska ha tillbaks hans saker. Annars skulle det nog kännas lite konstigt tror jag.

Om de hade tillbaks djuren och karusellerna så skulle det bli en massa glädje där... och jag tror att MJ skulle ha velat att vi var glada. Tanken att han kan göra oss glada efter hans död, tror jag är något han skulle uppskatta väldigt mycket.
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson