Bevabus skrev 2009-07-21 16:35:35 följande:
På ett sätt så förstår jag familjen eftersom att MJ var så förkrossad över att Neverland inte kändes heligt längre. Och i en rundtur av huset och gården som jag såg för någon vecka sedan så var hela stället dött ju..Huset var inte lika magiskt längre när alla möbler var borttagna, tåget var inte kvar, karusellerna stod stilla, djuren fanns inte kvar och det lekfulla stället det en gång var såg bara sorgligt ut. Men å andra sidan så har Jermaine många poänger, det är en fridfull plats som säkert skulle komma till liv igen om man öppnade Neverland för befolkningen och lät de besöka MJ:s grav där och huset. De skulle ju kunna sätta igång karusellerna igen och ta tillbaka djuren om de har råd, tycker jag...Om jag fick bestämma så skulle jag begrava MJ under hans älskade träd Så får man ju självklart göra ett slags staket runt som på Elvis grav så att de har någon sorts koll på vad som sker där, som Jermaine sa.
Aaww, det var enormt fint tänkt! Om de begraver honom där så hoppas jag att de begraver honom under hans träd. Tror nog att han skulle ha velat det. Klättra träd är faktiskt underskattat! Kan verkligen se framför mig hur han sitter där och filosoferar

Det borde fler människor våga göra.
Om de lägger honom där, tycker jag naturligtvis att de ska ha tillbaks hans saker. Annars skulle det nog kännas lite konstigt tror jag.
Om de hade tillbaks djuren och karusellerna så skulle det bli en massa glädje där... och jag tror att MJ skulle ha velat att vi var glada. Tanken att han kan göra oss glada efter hans död, tror jag är något han skulle uppskatta väldigt mycket.