• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • beadis
    vinterlärka skrev 2009-07-02 08:42:06 följande:
    Jag tyckte det var så sorgligt när michael sa i intevjuin i Oprah att han inte hade några vänner. Sedan måste jag bara kommentera detta med att gå in här och skriva spydiga kommentarer. Brukar ignorera och det tänker jag fortsätta göra, men jag bara önskar att man tänkte efter lite innan man skrev. "Ska jag verkligen skriva detta inlägg, leder det till något bra?" kan vara en bra tanke. För jag förstår verkligen inte syftet med att gå in och hacka på folk och skriva om deras mentala hälsa för att de sörjer på ett visst sätt eller kommentera hur man "orkar". Vad är värst? Att sörja någon som har dött och skriva om det eller gå in och medvetet såra andra människor? Vad skadar mest? Visst, man får skriva var man vill här på FL, men jag förstår bara inte varför man går in och gnäller i en tråd som uppenbarligen är till för folk som är ledsna för att MJ är död. Som sagt, man kanske kan tänka en extra gång innan man klickar på "posta inlägget". Sedan tror jag ingen sörjer på ett skadligt vis och även om det vore så kan man försöka påpeka det på ett bättre sätt. Själv sörjer jag inte, men jag tycker det är ledsamt att han har gått bort och det tycker jag varje gång en människa dör för tidigt. Kan tänka på det ganska länge också, trots att det är en, för mig, okänd människa.
    Så tänker jag också, varför måste man skriva såna inlägg, vad har man för syfte? Förstår inte
  • Pascha78
    Bevabus skrev 2009-07-02 08:20:26 följande:
    Enligt uppgifter som man har fått så gick han in i koma, jag säger bara det dem har berättat. Och jag tycker inte att man är död så länge folk fortfarande gör hjärt-lungräddning på en.
    Jag svarade inte efter vilka uppgifter som media skriver! Vad vet de egentligen om vad som hände? Och hur mycket medicinsk kunskap tror du de besitter?
    Koma är en helt annan sak det är bara det jag menar. (rent teoretiskt).
    Och vad spelar det egentligen för roll, tycker iaf att bilden var mycket osmaklig och respektlös.

Nä men hjärtlungräddning är ju en förutsättning för "liv" när HLR upphör, upphör ju också "livet".
  • Muneca

Tänk att jag bara satt o vänta på att det skulle komma någon som inte kunde respektera det tråden är ämnad för...

"Undrar om folk inte har något bättre för sig än att sörja någon man har beundrat hela sitt liv?"

Jag undrar mer över folk som inte har något bättre för sig som sitter och följer trådar de inte har något intresse för och sedan lägger sig i? Friiiskt! Är inte det liiiite mer oroandeväckande vad gäller den mentala hälsan?

Och för resten av oss i tråden, rekommenderar jag följande:

"Never mind What Haters say,
    ignore them til they fade away"

• Bevabus

Spelar roll, den här diskussionen känns rätt värdelös om jag ska vara ärlig då ingen av oss vet vad som hände.

Pascha78 skrev 2009-07-02 09:26:55 följande:
    Jag svarade inte efter vilka uppgifter som media skriver! Vad vet de egentligen om vad som hände? Och hur mycket medicinsk kunskap tror du de besitter?Koma är en helt annan sak det är bara det jag menar. (rent teoretiskt).Och vad spelar det egentligen för roll, tycker iaf att bilden var mycket osmaklig och respektlös. Nä men hjärtlungräddning är ju en förutsättning för "liv" när HLR upphör, upphör ju också "livet".
  • Muneca

Jag var inne på aftonbladets"specialsajt" idag och hittar ingenting om det de skrev om att MJ skulle visas upp en sista gång på neverland.. trött jag blir på media om de bara skriver sånt för att få läsare.

• Bevabus

Mm, nu säger ju familjen att det inte alls blir så...
    Konstigt för det är väl så MJ hade velat ha det :S och förstå vilka skulder de skulle kunna betala genom att göra Neverland till MJ:s egna Graceland!

Muneca skrev 2009-07-02 09:47:47 följande:
    Jag var inne på aftonbladets"specialsajt" idag och hittar ingenting om det de skrev om att MJ skulle visas upp en sista gång på neverland.. trött jag blir på media om de bara skriver sånt för att få läsare.
  • Muneca
    Bevabus skrev 2009-07-02 09:49:24 följande:
    Mm, nu säger ju familjen att det inte alls blir så...Konstigt för det är väl så MJ hade velat ha det :S och förstå vilka skulder de skulle kunna betala genom att göra Neverland till MJ:s egna Graceland!
    Instämmer.. =/
    Känns lite som det har spårat, allt detta tjafs med hans begravning.. får inte den stackars människan ro någon gång?

www.aftonbladet.se/nyheter/michaeljackson/article5453039.ab found it..
  • BabyFly
    BooBoo ( o andra såklart ) -

Du har säkert hittat hela redan men om inte - här är hela tribute dansen som gjordes 27 juni 2009

Don't fly baby, please don't fly..
  • norrlandsgumman
    BabyFly skrev 2009-07-02 10:26:14 följande:
    BooBoo ( o andra såklart ) - Du har säkert hittat hela redan men om inte - här är hela tribute dansen som gjordes 27 juni 2009

wow, vad vackert :)
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson