• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • mona83

Rååsa Smurfen skrev 2009-08-07 10:27:26 följande:

låg och tittade på han när jag skulle sova ,målningen är så fin helst när det är lite mörkt ,då ser det ut som Michael titta fram i mörkret 
    Vad kostade en sån tavla nu igen?
  • Rååsa Smurfen
    BooBoo skrev 2009-08-07 09:47:22 följande:
    Såg en dokumentär igår där en snubbe som trodde sig vara värsta besserwissen . Han sa att låten Man in the mirror handlade om att MJ ville förandra sitt utseende. Att haninte hade nån sjukdom. *suck*
    sett den okså ,han kan ju börja med att verkligen lyssna på texten .
    Det som är bra på boxen är när det textar låtarna  tycker jag ,oftas lyssna inte jag så noga på texterna och rycks med av melodin ,han är verkligen väldigt självutlämmnande i sina texter
  • Rååsa Smurfen
    Bevabus skrev 2009-08-07 10:00:41 följande:
    hahaha sorry, men det där var bara kul hur han sååå inte har fattat ett jäkligt uppenbart budskap. Snacka om att ta sången på orden.
    ja fast bara just refrängen då  typ *tittar på dig själv i speglen och förändra dig * låten är ju så mycket mer
  • Rååsa Smurfen
    mona83 skrev 2009-08-07 10:28:37 följande:
    Rååsa Smurfen skrev 2009-08-07 10:27:26 följande: Vad kostade en sån tavla nu igen?
    1100 kr hos henne på tradera fick jag den för ca 200 kr  ,just nu har hon en målning med Slatan ute ,har du tur så kommer det nån mer michael ,jag fattar inte att jag fick den så billigt ,att inte fler bjud {#lang_emotions_surprised}
  • Rååsa Smurfen
    mona83 skrev 2009-08-07 10:27:41 följande:
    Hmm nja jag tror inte den handlade om Mj . Den snubben borde nog kika på musik videon. Jag fick intrycket att den handlar om svältande barn och att man kan ändra på saker om man är villig att göra vissa uppoffringar, har jag fel?
    jo just så  att man ska  gör en förändring  för de som lider ,och att man ska börja göra det själv , ransaka sig själv  den bild man se i speglen det är den som ska göra att det blir en skillnad ,och det gjorde han verkligen ..
  • Bevabus

Nej det är ju så det är, tycker bara det e så kul att den här snubben tar MJ på orden haha snacka om att inte vara insatt

mona83 skrev 2009-08-07 10:27:41 följande:
    Hmm nja jag tror inte den handlade om Mj . Den snubben borde nog kika på musik videon. Jag fick intrycket att den handlar om svältande barn och att man kan ändra på saker om man är villig att göra vissa uppoffringar, har jag fel?
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-08-07 10:43:54 följande:
    Nej det är ju så det är, tycker bara det e så kul att den här snubben tar MJ på orden haha snacka om att inte vara insatt
    Han är nog inte så påsläst om Mj eftersom han sa så, för dom flesta vet att dom flesta låtar har ett budskap, alla budskap handlar ju inte om Mj direkt. Childhood handlar ju om hans barndom men jag tror inte att det budskapet handlar om bara honom utan om alla barn som blivit fråntagna sin barndom.
  • Bevabus

Jamen precis!

mona83 skrev 2009-08-07 10:50:05 följande:
    Han är nog inte så påsläst om Mj eftersom han sa så, för dom flesta vet att dom flesta låtar har ett budskap, alla budskap handlar ju inte om Mj direkt. Childhood handlar ju om hans barndom men jag tror inte att det budskapet handlar om bara honom utan om alla barn som blivit fråntagna sin barndom.
  • Rååsa Smurfen

Det är som med låten They don't care about us.
    Finns ju de som säger att den är mot judar ,fast texten handlar om han  ,jag hade blivet jätte ledsen om jag skriver en låt med ett sådant uppenbart själv utlämnade text om sitt eget lidandeoch folk inte ser det

Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson