• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • KikiBoo
    mona83 skrev 2009-08-08 10:52:00 följande:
    83 var en ganska dålig årgång, man var för liten att kunna gå på konserter då och nu kommer man aldrig ha chansen ens att få se . 80 talet överlag var en dålig årgång, 70 och tidigare skulle man vart född
    Ja elle hur. 83 sucks right now.
    Men när jag kollar på konserter så har jag sett många UNGA på konserterna. Så jag kunde mkt väl ha gått som nioåring
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Rååsa Smurfen
    mona83 skrev 2009-08-08 11:10:55 följande:
    Rååsa Smurfen skrev 2009-08-08 11:07:14 följande: Michaels verklighet, för det är den enda verklighet som finns. Allt annat är påhitt. Men om det inte matchade, varför belalde han då för att pojken skulle ta tillbaka. Då hade han ju ändå fått domen inte skyldig....
    Därför att det skulle ta slut någongång ,det fanns inga garantier att han skulle blir friad heller,har för mig att i den sortens rättegång ,var Michael tvungen att bevisa sin oskuld ,men barnen behövde inte bevisa att han var skyldig ,det är lite svårt att bevisa något som inte hänt .(lite luddigt beskrivet ,har lite bråttom just nu ,och försöker översätta i från mitt minne av vad jag läste i boken på eng  ) ska kolla närmare på det i kväll .
    Pojken kunde har gått vidare med fallet,trots att han fick pengar ,men han vägrade att vittna efter det .
  • Bevabus

Vänta, hur menar du nu? Att han opererade sig så han blev vit?
    Jag trodde du pratade om de övriga operationerna som te.x. gropen i hakan.

mona83 skrev 2009-08-08 10:11:58 följande:
    ja det är ju klart, men verkade så konstikt att ville operera sig bara så där när han sagt att han var stolt över att vara svart. Visst hans barndom spelade nog stor roll.
  • beadis
    Bevabus skrev 2009-08-08 01:09:25 följande:
    Jo precis. Jag tänker ofta på den dagen hans barn faktiskt får tillgång till internet och tidningar. De kommer ju att bli vuxna nån gång. Förstå vilken chock dem kommer få när de läser om alla vansinniga rykten om pappan, att han kallades Wacko Jacko och jag vet inte allt!.... Det kommer utan att tveka få dem att trilla av stolen. Jag hoppas bara att de håller fast vid den pappan som de kände. Deras sista år med honom så hade de nog förstått att han var känd. Iaf Prince och Paris då de omringades av så mkt folk när de var ute. Men just HUR känd han var är nog omöjligt för de att fatta just nu. De kanske ALDRIG kommer att fatta det... Det är svårt att leva sig in i det. Rååsa Smurfen skrev 2009-08-08 01:04:43 följande:

det jag tänker på är om Blanket ens kommer att minnas sin pappa när han blir stor
    Kanske enstaka minnen men långt i från allt i den åldern
  • Bevabus

Mm stackarn, han är ju så otroligt liten nu..
    7 år, det är ju INGENTING!
    Fint ändå att MJ hade så många hemvideos på dem alla. Han har säkert fixat liknande med Blanket som han gjorde med Paris och Prince. Men det ersätter ju inte pappan helt tyvärr

snart3barnsmamma skrev 2009-08-08 11:48:27 följande:
    det jag tänker på är om Blanket ens kommer att minnas sin pappa när han blir stor Kanske enstaka minnen men långt i från allt i den åldern
  • Grönsiska
    mona83 skrev 2009-08-07 09:23:46 följande:
    Jag förstår att han tyckte att han behövde dom där medicinerna, hade jag blivit anklagad för nåt sånt hade jag nog oxå velat ha nått att döva smärtan med. Jag tror att Mj, trots sina fans i hela världen, kände sig ganska ensam och därför började med skiten. När pappa dog kände jag mig väldigt ensam, hade barnen, med sorgen. Mamma hade bara ögon för lill syrran, var ju värst för henne för hon vara bara barn fick man höra . Vi är ju vuxna, så låter det fortfaranade *suck*. Jag var alltså tvungen att bearbeta helt själv på nått vis. Jag fastnade i en sorts missbruk, fast av lättare slag, men kan ändå kosta mig livet. Jag fastnade i nån typ av ätstörning, det var mitt sätt att bearbeta allt. Ensamheten sorgen och känslan av att ingen brydde sig. Varje kväll åt jag godis, kakor, chips, allt med mkt socker. Såg ingen utväg då utan det bara fortsatte.Innan sommaren kom vändeningen som gjorde att jag orkade bryta, skulle åka och rida bestämdes det, inte med familjen, utan med familje förskolan som jag och barnen går på 2 ggr/vecka. Ville komma i ridbyxorna, så där började min vandring ner i vikt. Hann gå ner 5 kilo tills dess och ridbyxorna kom jag i . Har haft nästan 50 i bmi. Kämpar fortfarande med att gå ner i vikt och har kommit halvägs till mitt nästa mål. Har gått ner 13 kilo nu.Jag kan erkänna att jag inte varit så bra mamma under den här tiden, känns inte som det iaf. Vart långt.
    Oj, vilken jobbig tid! Skönt att det vänt. Som förälder gör man ju sitt bästa i alla lägen och förutsättningarna varierar, man kan ju inte vara på topp jämt (jag är också mamma).
  • beadis
    Bevabus skrev 2009-08-08 12:01:58 följande:
    Mm stackarn, han är ju så otroligt liten nu.. 7 år, det är ju INGENTING! Fint ändå att MJ hade så många hemvideos på dem alla. Han har säkert fixat liknande med Blanket som han gjorde med Paris och Prince. Men det ersätter ju inte pappan helt tyvärr
    ja det får man hoppas att han hade, antagligen har de filmat familjen mkt, det gör ju de flesta föräldrar, så han har säkert mkt att titta på när det gäller pappa...sen har han MASSA bra musik oxå
    o dikter och annat

min son är lika gammal som blanket och jag blir så ledsen när jag tänker på att om han skulle behöva gå igenom allt detta nu i hans ålder, inte för att det någonsin blir lättare men det är en mkt känslig ålder, 7års åldern
  • Grönsiska
    mona83 skrev 2009-08-07 11:25:11 följande:
    Jag var mer eller mindre mobbad sedan klass 1 upp till 9an. hade aldrig nåra riktigta vänner. Har svårt fortfarande att ta kontkat för jag tror inte att nån är intresserad av att höra på mig. Så jag kan klart förstå varför han tyckte att piller var ett bra sätt att till. Han har aldrig haft det speciellt lätt . Det är ju människors fel att han är död, hade folk inte behandlat honom som en varelse som var mindre värd än en hund hade han säker inte börjat med piller och levt idag
    Har också varit mobbad massa massa år i skolan, men jag har aldrig känt en längtan att ta till piller eller annat. Även om människor behandlat MJ illa så har han ändå haft ett eget ansvar över sitt liv, han hade kunnat välja annorlunda anser jag, fast det är svårt att föreställa sig hur hans liv var. Mycket var så extremt som han fick stå ut med, nu blev det som det blev och jag saknar honom. Jag önskar att han kunnat ta sig ur det hela istället.
  • KikiBoo

Har setat i solen o läst aftonbladet. Läst lite om Madonna. Hon är jue i Gööötet nu. Nån som ska se henne?
    Anyway.. Kända och okända fick frågan vad Madonna betytt för dom. De allra flesta svara INGENTING! Hon inte var deras idol eller så.. Undra sen vad dom kommer svara när hon gått bort.. {#lang_emotions_undecided}  Nåja!

Stod lite om MJ oxo. Fast det har ni nog redan läst på nätet. Och skrivits om på tråden Dels stod det att det var sannolikt drogen Propofol som dödade MJ. Och att Murray låtit MJ dosera själv (hur mkt och på viket sätt är frågan) och därefter somnat. Om dessa uppgifter stämmer så kan Murray bli åtalad.
    Sen hittade dom även ångestdämpande drogen Xanax.

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Bevabus

Jag personligen kommer inte bry mig om Madonna dör. Hon känns för mig bara som ännu en människa i världen som följer livets naturliga gång...dör hon så dör hon. Hon är ingen ängel som MJ var. Jag har noll procent respekt för henne..

Jag hoppas verkligen att han inte lät MJ dosera själv, vore för jäkligt!!! Extremt oprofessionellt!

BooBoo skrev 2009-08-08 13:00:28 följande:
    Har setat i solen o läst aftonbladet. Läst lite om Madonna. Hon är jue i Gööötet nu. Nån som ska se henne?Anyway.. Kända och okända fick frågan vad Madonna betytt för dom. De allra flesta svara INGENTING! Hon inte var deras idol eller så.. Undra sen vad dom kommer svara när hon gått bort..   Nåja!Stod lite om MJ oxo. Fast det har ni nog redan läst på nätet. Och skrivits om på tråden Dels stod det att det var sannolikt drogen Propofol som dödade MJ. Och att Murray låtit MJ dosera själv (hur mkt och på viket sätt är frågan) och därefter somnat. Om dessa uppgifter stämmer så kan Murray bli åtalad. Sen hittade dom även ångestdämpande drogen Xanax.
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson