• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • goshheidi

Lille, ok :) Man hinner bli orolig när någon försvinner som brukar vara rätt aktiv i tråden.

• Lina S

Godingar både Grimm och Lyckeli

Vad jag längtar till spaet nu, vi åker vid ettiden. Tänk på mig kl 16 när jag ligger med mina stenar

Syrran kommer snart hit med en delikatesskorg som vi ska ha med, eftersom vi ska fira Steve som blir 40 (gubbe) men han fyller ju egentligen inte förrän den 17!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Marcus undrar om Steve är engelsman eller inte. Jag har för mig att du har sagt men jag måste fråga igen... Det är rätt åt dig att få åka på spa!!! Jag ska tänka på dig runt 16 med myyycket avundsjuka i tankarna.

• Lina S

VT - nej det är han inte. Men många tror det med tanke på hans namn och sen att barnen heter Sam och Elliot också
    Steve fick sitt namn för att föräldrarna bodde utomlands innan han föddes och då hade alla så svårt med hans pappas namn (Ingvar) så när de fick Steve så ville de ge honom ett internationellt namn även om de bodde i Sverige då!

Våra killar har fått namnen för att vi gillar dem, inte för att de ska vara internationella.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • luzorsus

Grattis Ebba!

Myra fick en massa fina kläder igår, Lilleskutt och Katten Jansson klänningar, Muminkläder, leksaker och pengar.

Idag var det dags för ett års koll...9760 g, 77 cm stor var damen. Sprutan gnölade man till lite vid men det gick över fort då man fick en spännande skallra i handen.

• jeng

Linn,
    En kompis bebis hade varit lite grinig och lite varm, ingen hög feber men lite sådär varmare än vanligt! De trodde det var tänderna för han pillde i munnen. Men sen plötsligt så kom det pricar. Det såg först ut som han hade fått ett myggbett, sen ett till sen ett till, och sedan såg han nästan lite ut som han hade acne lixom! Allt detta hände medan vi var där på fika för ett tag sedan!! Så prickarna dök upp kanske inom loppet av 2 timmar! De var inte kraftigt röda och svullna direkt utan mer som svaga myggbett lixom. Iaf så sa vi efteråt att det kan ju troligtvis ha varit tredagars!

Ja, det jag skulle säga var ju att det började i pannan och spred sig i hårbotten och ansiktet!! Det var ju det du frågade om!

• jeng

Lille,
    Ååååhhh... Jag vill sälja min också!! MEN vad ska vi då ha hela hösten? Vi lär ju iten köpa nån ny singelvagn. dock så tänkte jag att man kan ju lägga ut vagnen för lite mer än man tror att man får för den, och OM den säljs så skaffar man en enkel sulkyvagn typ El eller brio, nån äldre variant...

Alltså vi har ju gracon, så vi står ju inte utan vagn!! Men den funkar ju inte ute på skogsvägarna osv här menar jag!!

• lille08

Jucea: Nä egentligen är det väl ingen supersmart idé att skaffa en ny singelvagn här för så pass kort tid... men jag tänker att jag kanske ändå kan få ut nästan samma för den sen när vi säljer den och köper en syskonvagn. Eller så behåller vi den för det kan ju vara bra att även ha en singelvagn sen om man bara är iväg eller ute och går med ett av barnen.

Man kan ju alltid testa att sätta ut sin vagn för lite mer än man egentligen tänkt sig. Blir den såld så blir den... annars får man väl sänka priset efter ett tag...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8