• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • linn78

VT: (och andra:) hur såg L´s prickar ut när hon hade tredagarsfebern? Och hur länge stannade prickarna? Axel har haft feber nu i 3 dagar, och igår fick han prickar i hela huvudet och ansiktet och lite ner på halsen. Tycker det är konstigt för borde det inte komma på hela kroppen? Iaf så ser han liksom lite flammig ut men när man tittar närmre så är det en massa små prickar.

Grattis Ebba idag!!!

zitrus: det var längesen! Han är sig lik söte Grimm Axel blir ju också 11 mån idag... Grattis till dom bägge!

• sthlmstjejen

Grattis Ebba!!

missH: Säger som lille ni kanske borde kolla upp om han är allergisk mot nåt och om han inte är det kan det vara bra att använda sig av någon sömnmetod. Nu är han ändå 1 år och borde kunna sova bättre än vad du beskriver att han gör. Man behöver ju inte använda sig av någon "skrikmetod".

• lille08
    Linn: När William hade 3-dagarsfeber såg utslagen just lite flammiga ut och småprickigt när man tittade närmare på dem. Han hade utslag på bröstet och ryggen om jag inte minns fel, men det kan säkert komma på andra ställen också. Prickarna försvann inom ett dygn så de stannade inte kvar särskilt länge.

{#lang_emotions_flower} Grattis Ebba!!! {#lang_emotions_flower}
    Härligt solig dag att fylla år på. Hoppas du får en kalasbra födelsedag!
  • Melva

Grattis till Ebba!

Lyx idag, jag har haft sovmorgon (gick nyss upp ) och väntar nu på att L ska med barnen och göra lite ärenden så jag blir helt själv! Ska ta den tiden att åka iväg till affärer själv tänkte jag. Ska nog träna först dock. Men jag har inte haft lust att träna på flera veckor. Inte bra. Det tar bara emot att sätta mig på motionscykeln.

MissH: säger som dom andra, kolla om han är allergisk mot något.

sthlmstjejen: det var jättemysigt att campa, men vi hade behövt mer plats i tältet. L vill ha husvagn, det vill inte jag . Jag växte upp med att tälta och det gillar jag . Fast vår familj hade ett riktigt stort familjetält och det är nog inte troligt att L går med på att köpa ett sånt. Dom är ju inte billiga direkt.

• Vilda Tiger

Linn
    Prickarna satt mest på rygg och mage på Lyckeli, men även lite i ansiktet och armarna. De var inte så ilsket röda utan jag såg dem först då hon var naken på badhuset. Det var nog mer som en rodnad på håll. De satt nog i två, tre dagar.

Grattis, Ebba!

• lille08
    Sthlm och MissH: Ja, det är ju bra om man kan utesluta så det inte har någon fysisk orsak innan man försöker sig på någon slags sömnmetod. Det är ju svårt att veta ibland vad det är de små skriker och gnäller för. Ni har inte kollat om det är något med öronen? T ex om det finns vätska bakom trumhinnorna?!

Sen är ju barn såklart olika också. En del sover hela nätter tidigt och för en del tar det längre tid. Men utan sömn blir man ju så smått tokig så jag hoppas det löser sig snart för er.
  • lille08

Jag är såååå less på vår vagn så nu har jag hittat en Urban Jungle singelvagn som jag ska åka och titta på. Kanske lite onödigt att köpa en vagn nu när vi ändå kommer behöva byta till en syskonvagn i vinter... men jag orkar bara inte med den här klump-vagnen vi har längre.

Jag kikade lite på Blocket och en sån vagn som vi har begär folk runt 3800-4200:- för (jag hade egentligen tänkt mig att vi skulle få ett par tusen för den bara, men man kanske kan försöka få ut lite mer trots allt) och den jag ska åka och titta på vill hon ha 3000:- för... så det rör sig ju om ungefär samma pengar...

• lille08
    goshheidi skrev 2009-08-05 10:28:25 följande:
    undrar vad som hänt Carina.... hon har inte varit inne på länge...
    Jag fick ett meddelande av henne på facebook för ett tag sen att hon blivit avstängd härifrån ett ttag.
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8