• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Hallonsocka

Miss H: Wow! Hur slutade du med nattammningen? Alltså hur bar du dig åt :-P

Idag får vi besök av första köksföretaget. Klockan 9 är det sagt. A sover, i vanliga fall är han den som alltid tar mornarna eftersom han är så morgonpigg, vaknar ju oftast före My så :-P Men imorse var han trött så det var väl inte mer än rätt att jag också tar någon morgon :-P särskilt som han börjar jobba imorgon och jag ändå måste komma upp på mornarna med My :-P

Ska bli spännande att höra idag, har en känsla av att det blir hutlösa priser och att vi köper ett IKEA kök ;-D

• Lina S

MissH - skönt att nätterna är bättre nu, det brukar bli så när man slutar amma, i alla fall för mig.

VT - är så ledsen för er skull {#lang_emotions_cry} fy så orättvist...
    Hoppas på bättre nyheter idag

Elliot blev inte blöjfri förrän strax efter han blev 3 år, försökte mycket innan man han var inte mogen helt enkelt. Det är så olika det där och i regel så är flickor tidigare än pojkar.

Vi ska buda på huset vi tittade på. Det var såååå fint, mycket finare i verkligheten. Så vi får se vad som händer, vi kan inte gå upp så mycket. Men det kostar 3 miljoner (byggt 03) och det finns helt nybyggda typ likadana fast i tegel (jag tycker att de är fulare) men nästan samma innuti men lite mindre tomt och de kostar 3,4. Så man tycker att det inte kan gå upp så mycket för då kan ju folk lika bra köpa ett nytt!

Idag ska jag och Elliot gå på bio och se Nicke Nyfiken

Imorgon fyller Steve 40 så han är ledig och vi ska ha en mysdag på stan med grabbana!

Denna veckan har jag varit nyttig mån-fre och tränat alla dagar utom fre och lör, ska träna idag. Har gått 1 timme på förmiddagarna och cyklat eller sprungit 30 min på kvällen. Har gått ner 2 kg sen i måndags, men det är ju mycket vatten som man har samlat på sig.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • lille08

Miss H: Härligt att höra att era nätter är bättre nu när du slutat amma!

Lina S: Håller tummarna för att huset blir ert. Det såg jättefint ut!

Igår kväll hade vi kräftskiva här hemma. Den blev lyckad. Vi dukade upp långbord i köket (tur vi har stort kök) eftersom regnet stod som spön i backen ute och det var ju inte särskilt varmt heller.

William var riktigt trött igår kväll och slocknade redan kl 19. Tänkte att det lär väl bli en supertidig morgon idag och visst... redan vid tjugo i fem började han småprata i sängen, men så gav jag honom nappen och tack och lov somnade han om och sov ett par timmar till.

• jeng

Godmorgon,
    Ted har också sovit lite oroligt inatt och verkade tycka att det var morgon vid 6. Jag orkade inte ens gå upp och ge honom nappen hahaha... Suck!! Till slut vaknade jag till ordentligt och gick upp till han iaf och slocknade i hans säng istället. Han sov lite och babblade lite, men iaf så fick vi vara kvar i sängarna till ca 8.30! Jag är helt slut hahahaha...

Sitter och stirrar på hus, har iaf hittat några fler som är intressanta men lite dyrare... Men kan vara bra att veta vad man har att jämföra med eftersom det billiga huset troligtvis slutar på att bli rätt så dyrt det också!

Väntar på att ph ska komma hem, men jag har ingen aning om om han ska komma nu eller om han ska komma ikväll. Inte har han vett att höra av sig heller...

• Vilda Tiger

Jucea
    MÄH! Han får ju höra av sig! Jag måste ringa minst morgon och kväll då jag är borta för att jag själv vill höra hur Lyckeli har det.

Lina
    Duktiga du! Jag fick inget plus idag då jag måste vänta minst fem veckor innan jag åter får chansen, och fram tills dess kag jag ju hinna gå ner några kg. Så jag börjar räkna points idag och har just varit ute och gått en stund.

• Moi Mokulat

Hej!
    Har ni börjat pottträna era små trollungar?
    Wille har kissat flera gånger i pottan redan när han var riktigt liten,
    men vi har inte tränat tränat.
    Han fattar att han ska kissa i den, men vet ju inte när han ska säga till.

• Kvack

VT: tråkigt att du inte fick +.

Min mellan har blivit blöjfri nu i somras och han blir 4 i oktober. Min stora pojk blev också blöjfri när han var runt 3 1/2 år.

Lina: grattis till Steve i morgon.

Miss H: skönt att nätterna är bättre.

Hallon: hoppas ni hittar ett fint kök till ett bra pris.

Heidi: hoppas att du får ett + idag.

• jeng

hihihi, jag har fått nytt hopp ang huset. nu är jag sugen på visning och budgivning!

• luzorsus
    Melva skrev 2009-08-15 23:12:11 följande:
    . luzorsus: jag vet att det är vanligare bland tjejer än killar att ett hormon saknas som gör att dom inte kan hålla tätt nattetid. Då kvittar det hur mycket man "tränar". Men det brukar ordna till sig i 7-8 års åldern. Makens systerdotter hade så och fick nattblöjor av sjukvården.
    jaha, så det är så alltså. Intressant.
    De på BVC sa att är de inet natttorra då det är dags för 5 års koll så brukar de ta upp det då och diskutera alternativ som larm i trosan , mediciner etc..
  • sthlmstjejen

VT: Trist att det inte blev nåt plus men då blir det mer sexande istället nästa månad

Aha jo jag har förstått att mina barn varit tidiga med att vara blöjfria. De är ju en pojke och en flicka så könet verkar inte ha spelat nån roll. Däremot har jag börjat träna dem ganska tidigt, vet många i bekantskapskretsen som tyckt att det var "besvärligt" och väntat till de är äldre. Jag personligen tycker att det är skönare ju tidigare de är blöjfria

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8