• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08

Åh jag ska nog köpa en trisslott idag tror jag, för vilken TUR vi har!!

Mäklaren ringde precis och sa att de som la högsta budet i förra veckan på ett hus där vi var med och budade har inte fått igenom sitt lån med banken. Eftersom vi la näst högsta budet så får vi nu köpa det om vi vill, och det är klart att vi vill! Min sambo måste bara ringa nu och prata med banken eftersom sista budet blev 50 000:- mer än det vi har kollat upp med banken innan, men jag hoppas inte det är några problem.

Hoppas hoppas nu att huset blir vårt!! Det är stort och har en stor trädgård och skulle passa oss perfekt!

• 3 barns mamma84
    luzorsus skrev 2009-08-17 10:29:46 följande:
    har haft första dagens inskolning med Myra idag, Håller på totalt i 2 veckor. Kul men inser att det bar aär två veckor kvar innan jag börjar jobba oxå och inet får var ahemma med Myra och gosa hela dagarna
    Hur har ni inskolningen ?

När ebba var liten 1år och 3mån hade hon inskolning i 1 vecka jag var med henne 1 dag och andra dagarna var hon ensam i 1 timme och jag kom tillbaks.
    Sen började hon tidigare för hon ville stanna kvar.

Med Didos hade jag inskolning i 1 vecka men då var jag med honom hela dagen från Mån-Tors kl 09.00-15.00
    I fredags var han ensam och allt gick super bra klockan 09.00-14.30
    I morgon har han dagis själv
  • Quinny
    3 barns mamma84 skrev 2009-08-17 09:30:18 följande:
    Hihi det har vi nog Bra att du kom hit också. Jora barnen växer snart börjar min med skolan haha ja om några år Ja vi började att skffa här med men det har tagit sin tid Men denna mån kan det inte vara något annat än bebis imagen hoppas jag iaf. Har ftt rosa flytningar och fick några droppar blödningar innan ägglossning så fretila dagars blödningar hade jag så det är bra då vet man att ni var det på G Tappen är helt stängt som jag kom fram igår ial och temp 37,1 Så ska ni ha en tredje nu eller kommer ni att vänta ?
    Håller tummarna för att det blir plus då

Btw, hur kommer det sig att ni ska flytta till danmark?
  • Quinny
    lille08 skrev 2009-08-17 10:23:15 följande:
    Quinny och bea85: Välkomna hit! Själv är jag mamma till William som föddes den 26 augusti förra året. Jag har även en son sen tidigare som fyller 10 till hösten och min sambo har också en son och han är 5½. Vi väntar även en liten till i januari 2010. Får se om vi fyller på grabbgänget med ytterligare en pojke, eller om det blir en flicka! Carina: Välkommen tillbaka! Sthlm: Fina bilder i ditt galleri. Söta barn du har!
    tack för välkomnandet

åh så mysigt, med en till liten snart
  • Quinny
    lille08 skrev 2009-08-17 10:54:12 följande:
    Åh jag ska nog köpa en trisslott idag tror jag, för vilken TUR vi har!! Mäklaren ringde precis och sa att de som la högsta budet i förra veckan på ett hus där vi var med och budade har inte fått igenom sitt lån med banken. Eftersom vi la näst högsta budet så får vi nu köpa det om vi vill, och det är klart att vi vill! Min sambo måste bara ringa nu och prata med banken eftersom sista budet blev 50 000:- mer än det vi har kollat upp med banken innan, men jag hoppas inte det är några problem. Hoppas hoppas nu att huset blir vårt!! Det är stort och har en stor trädgård och skulle passa oss perfekt!
    *Håller tummarna på att huset blir erat*
  • 3 barns mamma84
    Quinny skrev 2009-08-17 11:02:24 följande:
    Håller tummarna för att det blir plus då Btw, hur kommer det sig att ni ska flytta till danmark?
    Sambons mamma bor i danmark och det känns bättre att komma iväg och börja på något nytt liksom
    allt är billigare och trevliga människor och bättre hjälp om man vore gravid.
    Billigare hyra på husen och villor och lägenheter.
    Alltså en hus på 148 kv i 5000kr i mån är Billigt

Jag tror nog + här med hihi hoppas nu att man får en bebis denna mån i magen.
  • luzorsus
    3 barns mamma84 skrev 2009-08-17 10:59:28 följande:
    Hur har ni inskolningen ? När ebba var liten 1år och 3mån hade hon inskolning i 1 vecka jag var med henne 1 dag och andra dagarna var hon ensam i 1 timme och jag kom tillbaks. Sen började hon tidigare för hon ville stanna kvar. Med Didos hade jag inskolning i 1 vecka men då var jag med honom hela dagen från Mån-Tors kl 09.00-15.00 I fredags var han ensam och allt gick super bra klockan 09.00-14.30 I morgon har han dagis själv
    idag var hon där en timme med oss i samma rum, på onsdag-fredag så kommerhon vaar en timme, vi kommer gå därifrån, typ till fikarummet eller nåt så att vi finns i närheten om det skulle behövas.
    Nästa vecka så är hon där kvart i nio till halv elva mn och tisd
    onsdag- fredag nästa vecka så är det kvart i nio-efter vilan, då får de vara med på lunchen och även prova att vila där,då kan man gå ifrån men finnas tillgänglig att komma dit om det skulle behövas.
  • Vilda Tiger

Quinny
    Välkommen! Vad heter din dotter?

Lille
    GRATTIS! Åh, va roligt att ni fick det!

Jag är på jobbet, första dagen för terminen. Det känns faktiskt rätt så bra och Marcus och Lyckeli har det mysigt hemma tillsammans.

• lille08
    luzorsus skrev 2009-08-17 11:56:09 följande:
    lille: Har du nån länk eller bilder på huset igen?
    Tyvärr är det redan borttaget från Hemnet, men jag har lagt ut en bild på min blogg om nån vill kika.

Vi har pratat med banken nu och i eftermiddag åker vi och skriver på pappren!!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8