• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

jucea: vi behöver inte skaffa större, men han vill. Jag anser dock att det kommer gå bra så som vi bor nu. Lite trångt blir det naturligtvis, men inget av barnen går i skolan så dom behöver inget eget ställe för läxläsning eller liknande än.

• sthlmstjejen

Ja just det boendet är ju en fråga. Vi bor ju i en trea med 3 barn och nu börjar vi tycka att det är i minsta laget, kikar varje dag på lgh men det kommer så sällan ut en fyra i vårt område och jag vill verkligen inte flytta härifrån. Stora ska börja skolan nästa år och den ligger precis bredvid barnens dagis (de äldsta på dagiset äter redan lunch i skolan varje dag för att vänja sig) och det är jättesmidigt att hämta från dagis och fritids när de ligger precis bredvid varandra så nu får det allt komma en fyra här!

• Melva

Hann inte mer än sätta mig så grinade mellan över något...

Vi planerade redan när jag väntade A att vi ska bo kvar flera år här och om det inte fungerade att ha alla barnen i ett rum så skulle vi flytta ut i vardagsrummet. Det är inget som behöver ändras nu.
    Barnen får bo 2 och 2 i rummen och vi i v-rummet.

Hus får bli när det är läge för det och det återstår att se när det blir det. det tråkiga här är att det skiljer en del på priserna på bara några få mil så det är surt att köpa hus här. För vi vill inte flytta dit det är billigare .

Och så glömde jag ju det viktigaste! A fyller år idag .

Nu frukost, sen iväg till förskolan. Ska baka bullar som vi ska kalasa på sen. Blir tårta två dagar i rad till helgen så det är väl lite överdrivet att ha det idag också.

• Vilda Tiger

Grattis, Ask!

Vi bor också i en trea och känner att iaf två barn funkar finfint i en del år framåt. Jag vill, liksom Sthlm, inte flytta från vårt område, så om vi ska ha större får vi vackert vänta tills det blir en större läg ledig. Men då står vi ju i internkön iaf, vilket på något sätt gör det MÖJLIGT att få en större läg i samma område. Att komma i utifrån till en fyra eller femma har en väntetid på upp till tio år...

Melva
    Jag antar att det är i de centrala delarna och inte utanför, nord-ost, ni vill flytta då, eller?

Idag är jag ledig. Jag klurar på om vi ska åka och bada eller bara vara hemma och softa. Men då Lyckeli gärna vill hitta på något (eller då hon iaf verkar mkt mer tillfreds och nöjd de dagar vi är på äventyr några timmar) så får det nog bli lite plask.

• sthlmstjejen

Grattis Ask!!!

Melva: Ja om ni redan pratat om att ni ska sova i vardagsrummet så känns det väl inte så stor skillnad på om det är ett eller två barn i ena sovrummet. Själv skulle jag inte vilja ha vår säng i vardagsrummet, dels för att mannen och jag aldrig somnar samtidigt och jag skulle bli störd av honom på kvällarna och han av mig/oss på morgonen och dels så vill jag ha lite avskilt.

VT: två barn i en trea är ju jättebra, mysigt för dem att dela. Hade vi haft två barn hade jag inte ens funderat på en fyra faktiskt.

• jeng

Melva,
    GRATTIS till lilla Ask! Och gud vilket fint namn, önskar att min make var mer intresserad av den typen av namn!

Ojoj, 4 barn i en trea! Jag skulle få panik! Men tur att vi alla är olika!!! Jag förstår dig också, bor man med bra läge så är man ju villig att kompromissa mer för att kunna bo kvar! Men ni bor ju också extremt billigt för att ha så pass stort!

Sthlm,
    Långa köer? Jag förstår er (precis som melva) om ni har hittat ett så bra område att ni gärna är kvar, och därmed kompromissar lite extra!

jaha, äckelvarning! Ted har för 3e gången på under 2 veckor haft så hårt bajs att det kommer korvar som är 3 cm tjocka, och stenhårda så man får gräva ut med sked!! Usch och fy för honom!! Och jag förstår inte, för han äter precis likadant som han brukar!! Stackars lilla pojke!!! Som tur är så blir han jätteglad direkt efteråt, vilket ju inte är så konstigt!!! Det enda tråkiga är att han drar sig för att bajsa för man ser på honom att han blir ledsen när det är dags. Kan det vara en anledning? Att han håller igen för att han är rädd att det ska göra ont, och så bygger det bara på???

Här ska vi till öron idag iaf och göra efterkollen efter Teds öroninflammation. Ph är på gotland på kickoff med jobbet (ja, på sin pappaledighet *morr* ) så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag och imorgon jag och ted!

• Kvack

Grattis Ask.

Jucea: du kanske kan ge honom nåt som får magen att bli lite lösare som tex katrinplommen eller nåt. Min mellan hade sådär när han var liten och jag fick ge honom något pulver i vällingen så att det blev lösare. Jag pratade med bvc och fick det utskrivet från apoteket. Inte roligt när barnet får ont när det ska bajsa.

• Melva

A tackar och bockar (står med huvudet i golvet, som en fällkniv) .

Ja, det blir ju trångt, men nog går det. Folk har bott trängre .

VT: Lane är det vi kan sträcka oss till. Tyvärr har dom ju ingen affär där så jag är sådär intresserad egentligen. Men det är ju populärt också.

Nä, jag får nog vinna på lotto för att L ska bli nöjd tänker jag.

• Vilda Tiger

Sthlm
    Nä, så känner vi med. Två barn i en trea är iiiinga problem. Jag vill dock undvika att behnöva sova i vardagsrummet om vi får fler barn.

Melva
    Ja, jag tänkte föreslå Lane, men du har ju rätt i att det inte finns affär där. Man får veckohandla mer, antar jag. Skulle det funka? Annars finns det ju en del mysiga hus i Väne ryr med, men jag vet inte hur ofta det är hus till salu där. Jag vet dock att de har en dle tomter till salu, ifall ni vill bygga själva.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8