• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

Kvack,
    Ja han får ju plommon och lasagne och annat som han normalt blir lös i magen av. Så jag vet inte varför han helt plötsligt blir så hård. Vi trodde först att det berodde på att vi hade slut på fullkornsvälling så han bara fick majs. Men nu har det ju fortsatt efter att han får fullkorn igen... Jag får ringa och höra med dom om det fortsätter...

• Melva

VT: ja, Väne ryr skulle ju vara ännu närmare till gården, men jag vill inte bo där. Vi var en sväng dit och kollade och jag blev inte klok på hur det var uppbyggt riktigt. FAst det är ju egentligen en vanesak. Men det är dyrare hus där va?
    Vill vi bygga behöver vi inte köpa tomt .

Nu har jag lagt A och V och hoppas få lite vila själv. Det ser ut som sju svåra år, men jag är fortfarande snurrig så det får vara till när jag orkar ta tag i det. Går snabbt sen ändå.

• Vilda Tiger

Melva
    Själva centrum får man väl säga är skolan i Väneryr. Det blir inte mer lattjo än då. Fast... nämen man får nog räkna kyrkan som centrum ändå. Där finns ju lokal för IOGT NTO samt en vändplan. Sedan ligger det hus ner mot sjön och även bort mot Rämjes musik, som är enda affären. Men de har glass där.

• MissHellen

Heeej, kikar bara in en snabbis! Hur är de med alla?

Grattis till Ask!

Jucea: Om Elton är hård i magen, ger vi han messsmör i gröten. Funkar kanon! Hoppas de blir bättre snart. Och att hans öra/öron är okej!

VT: Låter mysigt med bad! Jag och Elton dunderar på öppnaförskolan, men vårat sällskap kunde inte.. Så vi får se

Ser att ni diskutera plats. Vi bor i en 2:a vi oxå, funkar helt okej. Ända problemet, är egentligen att de är dålig förvaring här.. Och de finns inte rikitgt plats för extra garderober. Men annars funkar de bra, Elton sover ju fortfarande med oss
    Apropå de, Elton sov ända till 06 i SIN säng i natt! Från 19:30 till 06, i ett kör. Bästa nånsin

• jeng

SUCK vad jag blir trött på att hela tiden få höra att jag ska undvika att få influensan!! Jag VET att jag inte borde bli smittad, dels som gravid, dels med mina tidiga sd, men hur FAN ska jag kunna undvika att bli smittad när ingen annan i hela världen bryr sig???

• lille08

Jucea: Jobbigt med förstoppning! Det värsta är ju att det lätt blir en ond cirkel... eftersom det blir obehagligt att bajsa håller de sig och då blir bajset ännu hårdare! Men håll igång hans mage med katrinplommon, päron, kiwi, messmör och annat som är lösande. Det finns även lactulos på apoteket som man kan blanda i maten. Mycket vätska är också bra. Min store kille var förstoppad jätteofta när han var liten.

• jeng

och ännu en stor suck!!! ingenting med vårt nya hus går som det ska... först så går inte lånen igenom pga nån idiotsak, vilket skjuter på allting. alltså lånen är ok:ade, men de väntar på nåt för att kunna skriva ut dom på riktigt. jaha sen så tillkom nån avgift för nånting, sedan är ett pantbrev FÖRSVUNNET!! lixom hur fan är det möjligt???? ja, och sen då som om det inte vore nog, så får vi veta att de inte har fixat dödsboet efter säljarens make, så säljaren äger inte huset.... visst det är bara pappersarbete, men jag börjar lessna!!! vill ju bara få det klart så vi kan komma igång och riva!

• lille08

Ser att ni diskuterar barn och boende. Just nu bor vi i ett hus med två sovrum. 10-åringen har eget rum, vi har William inne hos oss och min sambos 5-åring som bor här varannan vecka har fått ett rum i en del av vardagsrummet (vardagsrummet är väldigt stort så vi har delat av det med en hylla + byrå). Men det känns alldeles för trångt här och bo kvar här när nästa barn kommer hade inte varit så lätt. Så det ska bli jätteskönt sen när vi flyttat!

Där kommer de stora grabbarna få varsitt rum, William kommer så småningom få dela rum med sitt syskon (men bebisen sover ju inne hos oss i början). Skulle det vara så att vi känner att alla barnen behöver varsitt rum så går det lätt att fixa ett rum till genom att sätta upp en vägg.

• jeng

lille,
    tack för råden! vi ska ju till öron idag, så då kan jag titta förbi apoteket och se om de kan rekommendera något! som sagt, de vanliga tricken funkar inte riktigt. kanske är det så att han har haft phs förkylning han också (den märktes ju inte direkt, inget snor och ingen feber) och därmed är mer uttorkad sista veckan...

• Vilda Tiger

Jucea
    Lyckelis kusin var förstoppad då hon var liten. Hon äter än idag, då hon är 2.5 år, laktulos varje dag i sin välling. Då hon var liten bajsade hon var 10e dag, och någon gång gjorde det så ont att hon sedan blev rädd för att bajsa igen. Det kom blod och hon sprack väl antagligen lite. Men de får jobba på det! Idag bajsar hon på pottan men det tog några månader av träning innan hon ville göra det. Hoppas att Tedden snart blir bättre och att du får i honom lite lösande mat. Var har du fått höra att lasagne är lösande, förresten? Det har jag aldrig hört. Eller är det bara att han brukar bli lösare av det som du kör på det?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8