• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • Angelven
    Natosh skrev 2009-07-11 12:22:52 följande:
    Jag ska nog börja kalla mig marsvin för människor är pinsamma och jag vill inte bli förknippad med dom. Men är Ldls kassor lika kassa överallt eller är det bara här? Det finns ingen uppsamlingsplats, stressmoment. För övrigt är kassarna också kassa.
    Nah - de har börjat byta dom, kassorna alltså. Men ja, de är rätt kassa - och om nån j*vla kassör knuffar ner mina varor på golvet eller i vagnen en gång till - då vänder jag och går (Med bandet fullt i varor....)
  • mosterYster
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-11 01:40:33 följande:
    Nu var det inte riktigt så jag menade Jag läser också ICA's reklamblad för att se om jag kan spara några kronor. Men som jag skrev...folk som står och drar i billig skit bara för att de ska ha, inte för att de behöver. De är pinsamma.
    Så du har aldrig varit med om att du går i en affär och hittar en grej som du egentligen inte tänkt köpa _jättebilligt_? Det har jag gjort flera gånger. Riktiga fynd har det varit.
  • mosterYster
    Jag ska nog börja kalla mig marsvin för människor är pinsamma och jag vill inte bli förknippad med dom. Men är Ldls kassor lika kassa överallt eller är det bara här? Det finns ingen uppsamlingsplats, stressmoment. För övrigt är kassarna också kassa.
    Bärkassarna suger, det håller jag med om. Tyvärr är alla påsar här i Tyskland likadana *snark*
  • mosterYster
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-10 21:48:58 följande:
    Jag sa inte att jag inte går dit pga dem. Jag går inte dit just för att jag får bättre varor någon annanstans. Däremot tycker jag det är pinsamt att handla där pga dem....är pinsamt med människor som till varje pris ska ha det billigaste trots att de har råd och eg inte behöver varan.
    OK, så det är "pinsamt" att vistas i samma lokal som människor du uppfattar som "pinsamma"?
  • Trynträ
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-11 01:40:33 följande:
    Nu var det inte riktigt så jag menade Jag läser också ICA's reklamblad för att se om jag kan spara några kronor. Men som jag skrev...folk som står och drar i billig skit bara för att de ska ha, inte för att de behöver. De är pinsamma.
    Man kan ju göra ett fynd. Även billiga saker kan vara bra ju. Min man köpte t.ex ett par skor som är bland de bästa han nånsin haft och han ångrar så att han inte köpte flera.
  • Trynträ
    Jag ska nog börja kalla mig marsvin för människor är pinsamma och jag vill inte bli förknippad med dom.Men är Ldls kassor lika kassa överallt eller är det bara här? Det finns ingen uppsamlingsplats, stressmoment. För övrigt är kassarna också kassa.
    Det är nog bara där för här är de som vanligt. Fråga vet ja när de tänker byta ut dem hos er också. Kanske de bara byter ut på ställen där folk klagat.
  • inze
    Trynträ skrev 2009-07-11 19:24:10 följande:
    Man kan ju göra ett fynd. Även billiga saker kan vara bra ju. Min man köpte t.ex ett par skor som är bland de bästa han nånsin haft och han ångrar så att han inte köpte flera.
    Om du menar att han köpt dem på Lidl kan jag bara hälla med. Köpt flera par "gympa"-skor till dottern som kostat under 100-lappen och varit sminst lika bra kvalitet om de som kostar minst 200:-- på andra ställen. Även köpt vinterkängor för dryga 100-lappen till henne och kunde då köpa 2 par (ett par varma och ett par vattentäta) för mindre än vad ett par kostar nån annanstans. Även barnbaddräkterna har varit väldigt bra kvalitet till jättebra pris + stekpannor, USB-hub, såpbubblor, ritpennor och en massa annat vi hittat där.
  • Trynträ
    inze skrev 2009-07-12 21:31:28 följande:
    Om du menar att han köpt dem på Lidl kan jag bara hälla med. Köpt flera par "gympa"-skor till dottern som kostat under 100-lappen och varit sminst lika bra kvalitet om de som kostar minst 200:-- på andra ställen. Även köpt vinterkängor för dryga 100-lappen till henne och kunde då köpa 2 par (ett par varma och ett par vattentäta) för mindre än vad ett par kostar nån annanstans. Även barnbaddräkterna har varit väldigt bra kvalitet till jättebra pris + stekpannor, USB-hub, såpbubblor, ritpennor och en massa annat vi hittat där.
    Japp han köpte dem på Lidl. Själv brukar jag shoppa trosor och de funkar bra de med. Ett gäng skärbrädor på en ställning har också funkat väldigt bra.
  • Arentorpbebis

Så nu var det gjort!!! Var inne och kollade på lidl igår!!! men det var verkligen inget för mig... Jag är nog en sån som vill ha mina gammla vanliga varor Men jag tycker att det är helt ok att gå in där! inget ja skäms för!!

• Behemot

Jag tänkte ge Lidl en chans  till igår.
    Det de hade verkade ju bra, jag köpte kryddkvarnar som ni har pratat så varmt om Men det var alldeles för mycket jag behövde som de inte hade, så jag kommer nog inte att bli stamkund i första taget.  

They can't break you if you don't have a spine
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?