• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • mosterYster
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-09 14:31:15 följande:
    Klart....they are everywhere Men enligt mig finns ingen sund blanding på Lidl utan enbart dessa människor! Och vill du göra dig lustig över andra, använd sandlådan will you...
    Jag kan inte låta bli att göra mig lustig när någon uppenbarligen är ute efter att visa att man minsann är för fin för att handla samma mat för billigare peng. Själv skulle jag aldrig betala mer än jag måste för kvalitetsvaror. Jag handlar gärna på saluhallen, men mjölken smakar likadant på Lidl som på Rewe (ICA), och handtvålen luktar lika bra den med.
  • Choklad och Nötter

Köpte Lidl+s baconchips idag. Gott gott! 15 spänn för en 200 gram påse.

• Angelven
    gryning2 skrev 2009-07-09 18:36:47 följande:
    Jag handlar inte på LIDL av den anledningen att jag vill ha KRAV-märkta varor och helst svenskt så gott det går. Tycker inte att LIDL har ett bra miljötänk och därför bojkottar jag dem..... Men pinsamt, nej det är det inte.
    ... hyffsat mycket på Lidl är både krav och rättvise... De har en hel sektion med fairtrade.

... och deras parmaskinka är precis lika svensk som coop's, Lidl's egna lika svenska som coop's Signum varor etc.

Bregotten är också likadan - och pågens limpa.... och Scan's kött.

Sedan finns det ju det som är bättre - som mjölk med skruvkork så den kan ligga ner i kylen och ta mindre plats, glass som är godare, fryspizza som är bättre, rumpsteksbiffar som är underbara ... Motorcykelryggskydd och hjälmar som blir bäst i test år efter år (nope, de är inte snyggast - men bäst ).

Gevalian är förresten också likadan

Kolla vad som verkligen är Svenskt nästa gång du handlar - och vad som bara har ett Coop märke....

Nah - jag tror det mest är svensk snobbism - man gillar att sitta bakom gärdsgård vid sitt torp och glana på kontinenten och klappa sig på axeln och säga "Fy fan vad vi är bäst..."
  • Choklad och Nötter

Har läst på många ställen att Lidl`s nagellacksremover ska vara mycket bra. Tror märket heter Cien.

• mosterYster

Choklad och Nötter skrev 2009-07-09 23:30:58 följande:

Har läst på många ställen att Lidl`s nagellacksremover ska vara mycket bra. Tror märket heter Cien.
    Sant!
  • Arentorpbebis

Vi e nog alla lite fega och vågar inte prova på nya saker ibland! Jag har aldrig vart inne i en lidl affär för att alla vänner mfl som jag känner som vart inne och handlat säger att det är skit och ingen kvalite och att man inte vet vad man får mm.... men när man ser deras reklam åså så e de ofta bra pris på tex scan kött och svensk ost mm, Så jag skulle vilja sluta vara en fegis som lyssnar för mycket på andras åsikter och ta å gå dit för att kolla vad jag själv tycker!....

• mosterYster
    Arentorpbebis skrev 2009-07-09 23:59:30 följande:
    Vi e nog alla lite fega och vågar inte prova på nya saker ibland! Jag har aldrig vart inne i en lidl affär för att alla vänner mfl som jag känner som vart inne och handlat säger att det är skit och ingen kvalite och att man inte vet vad man får mm.... men när man ser deras reklam åså så e de ofta bra pris på tex scan kött och svensk ost mm, Så jag skulle vilja sluta vara en fegis som lyssnar för mycket på andras åsikter och ta å gå dit för att kolla vad jag själv tycker!....
    Gå in och titta. Vad kan hända?

Som sagt, jag bor i Tyskland och här är Lidl en affär som alla andra. Vissa Lidl är bra, andra mindre bra, liksom vissa Rewe är bättre än andra och vissa ICA är jättefina medan andra är rena skiten (när vi bodde i Sthlm var det verkligen skillnad på ICA och ICA...)
  • Waldo

Hade ingen aning om att det skulle anses vara pinsamt att handla på Lidl.
    Jag har aldrig handlat på Lidl, men nu bara måste jag dit och handla, bara för att se vad det är som är pinsamt

• enlitenbitkaka
    mosterYster skrev 2009-07-09 23:22:57 följande:
    Jag kan inte låta bli att göra mig lustig när någon uppenbarligen är ute efter att visa att man minsann är för fin för att handla samma mat för billigare peng. Själv skulle jag aldrig betala mer än jag måste för kvalitetsvaror. Jag handlar gärna på saluhallen, men mjölken smakar likadant på Lidl som på Rewe (ICA), och handtvålen luktar lika bra den med.
    Det är ju fint för dig att du bor i Tyskland och har den erfarenheten. I den lilla hålan där jag växte upp stämmer faktiskt min lilla analys. ICA har bäst priser i stan (jo faktiskt!) och jag skäms inte för att lägger lite extra pengar på det jag äter. Vill ha närproducerat, ekologiskt och kravmärkt.
  • Virriga Vera
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-10 12:57:22 följande:
    Det är ju fint för dig att du bor i Tyskland och har den erfarenheten. I den lilla hålan där jag växte upp stämmer faktiskt min lilla analys. ICA har bäst priser i stan (jo faktiskt!) och jag skäms inte för att lägger lite extra pengar på det jag äter. Vill ha närproducerat, ekologiskt och kravmärkt.
    Ekologiskt och kravmärkt finns i de flesta affärer jag varit inne i oavsett vilken kedja de tillhör, men närproducerat finns inte i speciellt många affärer. Däremot finns de i de gårdsbutiker som jag besökt. Så jag är ärligt talat förundrad över var ni hittar detta, för ni är ju många som tydligen har det som krav.
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?