gryning2 skrev 2009-07-09 18:36:47 följande:
Jag handlar inte på LIDL av den anledningen att jag vill ha KRAV-märkta varor och helst svenskt så gott det går. Tycker inte att LIDL har ett bra miljötänk och därför bojkottar jag dem..... Men pinsamt, nej det är det inte.
... hyffsat mycket på Lidl är både krav och rättvise... De har en hel sektion med fairtrade.
... och deras parmaskinka är precis lika svensk som coop's, Lidl's egna lika svenska som coop's Signum varor etc.
Bregotten är också likadan - och pågens limpa.... och Scan's kött.
Sedan finns det ju det som är bättre - som mjölk med skruvkork så den kan ligga ner i kylen och ta mindre plats, glass som är godare, fryspizza som är bättre, rumpsteksbiffar som är underbara ... Motorcykelryggskydd och hjälmar som blir bäst i test år efter år (nope, de är inte snyggast - men bäst

).
Gevalian är förresten också likadan
Kolla vad som verkligen är Svenskt nästa gång du handlar - och vad som bara har ett Coop märke....
Nah - jag tror det mest är svensk snobbism - man gillar att sitta bakom gärdsgård vid sitt torp och glana på kontinenten och klappa sig på axeln och säga "Fy fan vad vi är bäst..."