• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • pepsigirl

öööh tamejfasen det dummaste jag hört. Jag använder varken crocs, tubsockor, jag har inte heller t-shirten nedstoppad eller byxorna i armhålorna....DÄREMOT har jag inte så jävla bra ekonomi och kollar man runt på de olika affärerna som Ica, Lidl, Willys osv(vi har inte Willys dock där jag bor) så är Lidl klart billigast och de har mycket god mat. De har ju även märkesgrejer om man enbart vill köpa det.
    Jag var skeptisk till Lidl när det öppnade, trodde de bara hade skräpmat och skräpmärken. MEN så fel jag hade. De har det mesta jag vill ha. Kan va något nångång som jag får köpa på Ica men annars storhandlar vi där och det handlar om flera hundra kronor vi tjänar på det än om vi skulle handlat på Ica ex.

Jag är dock ingen lodis, eller någon konstig människa för det. Bara en som försöker vara ekonomisk!

Men skiter man pengar så ok då kan man väl gå till Ica och handla då...perfekt. men man får inga sämre varor för att man handlar på Lidl!

Blöjorna är också kanonbra och nästan halva priset mot vad märkesblöjorna kostar nån annanstans!

enlitenbitkaka skrev 2009-07-09 13:05:28 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-07-09 13:00:42 följande: Vill inte få FL-maffian efter mig Men typen som går runt i crocs med tubsockar, t-shirten nedstoppad och byxlinningen uppe i armhålorna...folk som drar och sliter i billiga saker bara för att de är billiga, inte goda. Jag lägger hellre pengar på kvalitet och smak.
  • pindile

ok, och vem har sagt något om dig?? varför gjorde du just detta till något personligt??

själv trivs jag jävligt bra på mitt jobb, och skäms inte alls för att jag jobbar där, tvärtom är Lidl ett företag som låter sina anställda växa, inte som på tex ICA där du kan sitta i kassan hela livet och aldrig bli nåt mer, hos oss kan man komma hur långt man själv vill, bara man har ambitionen till det

att du inte nämde klass är en sak, vad du menade med det du skrev är en annan, det var ju rätt uppenbart???

• Tuxi

Dorian Ertymexx skrev 2009-07-09 11:43:01 följande:

miss nöjd skrev 2009-07-09 11:22:16 följande: Nej, men det är en annan sak. Frågan var om det var "pinsamt".
    Det kan ju bla bli pinsamt att handla på LIDL om det är stökigt smutsigt spill, en öppen kassa. Det pinsamma är ju att se mögliga grönsaker som ligger öppet ute i handeln tryckskadade varor etc. Ofta är det sådant på LIDL Netto och Willys.
    Bättre med Coop och Maxi då.
    Eller Saluhallen
  • pindile

tuxi:
    på vilket sätt är det pinsamt och för vem menar du??
    är det inte mer pinsamt för butikschefen att ha en dålig butik med mögliga grönsaker än för dig som handlar där??
    du köper ju knappast den där dåliga frukten eller??
    säg isf att du inte vill handla där pga det o det, men inte att det är pinsamt....för vem liksom??

• enlitenbitkaka

Jag gör mitt val, ni gör era JAG anser att merparten av Lidl's varor håller lägre kvalitet än ex ICA's. Det gör mig inte till någon märkesnörd som äter oxfilé och anklever till lunch. Det gör mig kvalitetsmedveten.

• pindile

bara en liten funderare:
    Lidls köttbullar är exakt samma som Icas egna köttbullar, båda är gjorda på Gunnar dafgårs ab, i källby, Sverige. Samma recept, bara en annan förpackning...

• Smillas

Pinsamt?? Ingen av de du möter på LIDL kommer tycka att det är pinsamt för de är ju där med... Jag handlar på LIDL och skäms inte det minsta. Deras folköl är supergod och deras cevapcici (vet ej stavningen) är helt kanon. Varför ska man skämmas för vart man handlar?? Då skulle blocket och tradera vara snäppet värre då det kan vara begagnade saker men inte ens det tycker jag är pinsamt. Att handla bra och ekonomiskt är det väl ingen vettig människa som tackar nej till? Mitt svar: INTE PINSAMT!!

• Tuxi
    pindile skrev 2009-07-09 15:56:57 följande:
    tuxi: på vilket sätt är det pinsamt och för vem menar du?? är det inte mer pinsamt för butikschefen att ha en dålig butik med mögliga grönsaker än för dig som handlar där?? du köper ju knappast den där dåliga frukten eller?? säg isf att du inte vill handla där pga det o det, men inte att det är pinsamt....för vem liksom??
    Klart det är pinsamt för din chef om det ligger mögliga grönsaker. Men jag tror inte att det är högsta hönset på LIDL som springer ut och placerar ut varorna. Så det är pinsamt utav alla som arbetar oavsett vilken affär det rör sig om att ha sådana varor ute i butiken. Man gör väl koll oftare än så att det inte hinner mögla??
  • JBC

Har jobbat på Lidl och kan säga att vår färskhetskontroll var betydligt bättre än på vissa ICA-butiker. Frukt och grönt som inte var fräscht plockas bort på en gång, det ligger inte och väntar på att bli sålt trots att det är dåligt.

• pindile

tuxi:
    nu är det ju så att jag faktiskt jobbat ett år som Bc, och förövrigt som stf Bc, vi är ju "högsta hönsen" på plats och vi plockar visst upp frukt och övriga varor med för den delen.
    när jag var Bc, hade vi koll på frukten en ggn i halvtimman och då skulle vi även dokumentera att vi kollat kvaliteten på frukten. vi hade ingen möglig frukt och har inte heller nu, det får ju stå för den affären du varit inne i hur dålig kvalitet dom hade. Synd för dom att de inte kan hålla det bättre än så....

du nämde att Coop har bättre kvalitet, hos oss är det raka motsatsen, när vi skulle öppna de första butikerna i Sverige var vi på Coop för att kolla hur det INTE skulle se ut, har aldrig sett så mkt dålig frukt som i den butiken och så är det varje ggn man går in där. Vår butik i vår stad är snarare känd för att ha den frächaste frukten, och vi har ju en fördel också då vi får leverans på F&G varje dag.....

men pinsamt för dig som kund är det ju knappats att frukten är möglig iaf, det är ju bc som ska skämmas och inte någon annan....

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?