• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • Tuxi
    pindile skrev 2009-07-09 16:32:45 följande:
    tuxi: nu är det ju så att jag faktiskt jobbat ett år som Bc, och förövrigt som stf Bc, vi är ju "högsta hönsen" på plats och vi plockar visst upp frukt och övriga varor med för den delen. när jag var Bc, hade vi koll på frukten en ggn i halvtimman och då skulle vi även dokumentera att vi kollat kvaliteten på frukten. vi hade ingen möglig frukt och har inte heller nu, det får ju stå för den affären du varit inne i hur dålig kvalitet dom hade. Synd för dom att de inte kan hålla det bättre än så.... du nämde att Coop har bättre kvalitet, hos oss är det raka motsatsen, när vi skulle öppna de första butikerna i Sverige var vi på Coop för att kolla hur det INTE skulle se ut, har aldrig sett så mkt dålig frukt som i den butiken och så är det varje ggn man går in där. Vår butik i vår stad är snarare känd för att ha den frächaste frukten, och vi har ju en fördel också då vi får leverans på F&G varje dag..... men pinsamt för dig som kund är det ju knappats att frukten är möglig iaf, det är ju bc som ska skämmas och inte någon annan....
    Ledsen men jag förstår inte dina förkortningar. Men du behöver inte försvara LIDL inför mig jag gör mina val att handla på Coop tex. Jag känner mig mer bekväm där med hela PRO hasandes bakom mig
  • pindile

hehe, ja alla gör som dom vill :P
    ledsen, e så van att prata butiksspråk....bc=butikschef , stf bc= ställföreträdande butikschef....

som sagt, det e ju olika också överallt, jag skulle aldrig handla frukt på vårat coop, där e det inte fräscht, men hos dig verkar det vara tvärtom....

• Miss Obsessive

Varför skulle det vara pinsamt? Hälften av alla som dissar Lidl har inte ens varit där och handlat eller brytt sig om att prova dom varor som inte är svenskmärkta. Lidl har mycket bra varor, även om jag inte handlar ALLT där. Man måste våga prova och ge saker en ärlig chans innan man pratar illa eller nedvärderande om det.

• Ventress

Handlar sällan där, eftersom de inte finns i närheten. Det finns en del grejer som är helt ok, tycker jag. Glassen är supergod (typ Mövenpick), blöjorna jättebra, gott godis. Jar vuxit upp i Tyskland - det är inget fel på tyska varor. Affärerna i Tyskland har fantastiskt sortiment av ekologiska varor t.ex. Tycker ofta att svenska affärer känns som gamla öststatsaffärer i jämförelse.Varför skulle man skämmas för att handla där???? Vad är det som är så fiiiint med ICA? Köttfärsen? Fånigt.

• Nessii

Jag handlar en del varor på Lidl när jag har vägarna förbi. de har ju många märken som är exakt likadana som i "den fina affären" visst många okända märken med men dessa äju bara att strunta i..

jag tycker att de har bättre kvalité på vissa charkprodukter där korven tex innehåller mer kött o mindre skit som tex den svenska korven.

Jag skäms inte ett dugg över att jag handlar på Lidl eller netto eller nån annan lågprisaffär... det är väl bra att vara lite prismedveten.

sen tror jag att personalen behandlas på lika sätt som i många andra butiker. det finns nog svenska företag som behandlar sina anställda värre.

• Ejin

idag köpte jag scans falukorv för 5 kr ringen.. de var inte speciellt pinsamt.. de var jäkligt trevligt faktiskt... Men de är klart.. scans falukorv kanske smakar sämre om den säljs på lidl än på ica...

• gryning2

Jag handlar inte på LIDL av den anledningen att jag vill ha KRAV-märkta varor och helst svenskt så gott det går. Tycker inte att LIDL har ett bra miljötänk och därför bojkottar jag dem..... Men pinsamt, nej det är det inte.

• Trynträ
    SweetStarAngel skrev 2009-07-09 12:35:11 följande:
    Inget alt. passar mig. Handlar inte där men har gjort och varför smyga med det. Jag handlar mest på ICA, billigt och bra
    Å jag som tycker ICA är dyrt om man jämför med Willys.
  • Trynträ
    Vill inte få FL-maffian efter mig Men typen som går runt i crocs med tubsockar, t-shirten nedstoppad och byxlinningen uppe i armhålorna...folk som drar och sliter i billiga saker bara för att de är billiga, inte goda. Jag lägger hellre pengar på kvalitet och smak.
    Antar att du tycker Scans köttfärs och Guldfågels kycklingfiléer smakar bättre om de köps från ICA för en dyrare penning.
  • mosterYster
    Ejin skrev 2009-07-09 18:33:27 följande:
    idag köpte jag scans falukorv för 5 kr ringen.. de var inte speciellt pinsamt.. de var jäkligt trevligt faktiskt... Men de är klart.. scans falukorv kanske smakar sämre om den säljs på lidl än på ica...
    Det kan du ge dig på att den gör - för vissa...
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?