• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • EnGladPingvin

Jag försöker att inte ha så mycket åsikter om vad andra handlar, speciellt om det är så att de av ekonomiska skäl är begränsade till vissa typer av varor/butiker. Om man har det tight ekonomiskt och därför handlar på Lidl för att få det att gå ihop tycker jag inte man ska tycka det är pinsamt.

Eftersom jag har de ekonomiska möjligheterna skulle jag själv aldrig göra det. Vi handlar i första hand svenskt, gärna närproducerat, och ekologiskt. T.ex. kött handlar vi enbart svenskt (helst ekologiskt) och ägg enbart KRAV. Likaså smör, mjölk och creme fraiche, enbart svenskproducerat och ekologiskt. Lidl tillfredsställer inte våra önskemål och krav helt enkelt.

Efter att min bror sökte jobb där för några år sedan har jag även en hel del tvivel om deras personalpolitik.

• guchi

Inte pinsamt, men det är ungefär lika fräscht att handla mat där som att ha sex i ett soprum. Jag går hellre i second-hand kläder än köper grönsaker, frukt, kött, fisk eller ägg på Lidl. Sorry, tummen ner för den butiken... om ens kassorna var gråa.

• Snutten6
    Limaliie skrev 2014-11-09 11:48:39 följande:

Skäms inte det minsta att handla där, dock har de långt ifrån allt jag behöver och eftersom jag äter både gluten och mjölkproteinfritt är det inte det lättaste att handla där då de inte har mycket av det jag behöver. De sträcker sig som mest till laktosfri cremefraiche och möjligen mjölk varför äte du har jag sett. 

Varför äter du dessa laktos o glutenfria matprodukterna ?
  • Netolia

Pinsamt skulle jag inte säga att det är, nej, men jag handlar inte gärna där. Deras sjukt goda bbq-chips för 9 kronor är väl i princip det enda jag köper om jag går in i en lidl-butik. 

• Fia 28

Jag handlar inte där dagligen, men de har mycket bra grejer. Billig norsk lax, supergoda grönsaksbiffar, god choko, god juice, billigare ansiktsservetter etc.

• YokohamaNr2

Gillar Lidl, blir aldrig storhandling där men är jag i närheten av en så går jag gärna in, gillar tex deras kaffe, musli och visst godis. Vi bor inte i Sverige så kan också köpa alkohol på vårt Lidl, de har jättera öl sortiment och även bra deal på vin.

Vi har numera också Aldi som är en dansk motsvarighet, lite rörigare dock

• Angel00

Varför har människor ett sådant behov av att sätta en värdestämpel på vart man handlar? Varför är det ens av intresse för tex mina kollegor? Har vi kommit till punkten då folk har så lite att göra att de håller reda på vart jag går och handlar? Har man inte något annat att lägga tankeverksamheten på? Ens barn, lägga omtanke på föräldrar som kanske blivit till åren?

Det verkar som människor som anser att denna frågan är viktig saknar riktig mening med det egna livet, eftersom man lägger sån stor vikt vid något som är så meningslöst.

• IsDimma

Jag gillar Lidl överlag. Vissa produkter mer än andra. Deras grytkött bland annat. Perfekta bitar och nästan helt utan senor och fett. Så som jag skulle önska att grytbitar såg ut överallt. När jag nu inte orkar köpa en hel köttbit och skära till själv liksom.

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?