• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • Dorian Ertymexx
    haha nej....bara lite förutfattade meningar du kan få gå loss på
    Nä, det har jag inte ork till just nu. :P
  • mosterYster
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-09 13:05:28 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-07-09 13:00:42 följande: Vill inte få FL-maffian efter mig Men typen som går runt i crocs med tubsockar, t-shirten nedstoppad och byxlinningen uppe i armhålorna...folk som drar och sliter i billiga saker bara för att de är billiga, inte goda. Jag lägger hellre pengar på kvalitet och smak.
    Fråga: har du ens varit inne på Lidl? De människor du pratar om ser jag flera av på de stora svenska kedjorna (ICA, Coop). Men du handlar förstås bara på saaaaaluhaaaaalen där man kan köpa den fiiiinaste lantpâteeen från Frrrankrikeeee....
  • enlitenbitkaka
    mosterYster skrev 2009-07-09 13:24:17 följande:
    Fråga: har du ens varit inne på Lidl? De människor du pratar om ser jag flera av på de stora svenska kedjorna (ICA, Coop). Men du handlar förstås bara på saaaaaluhaaaaalen där man kan köpa den fiiiinaste lantpâteeen från Frrrankrikeeee....
    Klart....they are everywhere Men enligt mig finns ingen sund blanding på Lidl utan enbart dessa människor! Och vill du göra dig lustig över andra, använd sandlådan will you...
  • pindile

luscious:
    hos oss handlar stor del av "stadens elit", tom högste politikern i vår stad ser man inte allt för sällan hos oss....
    så dina fördomar är just bara detta: fördomar!!!
    har jobbat på Lidl i 6 år, och jag kan säga att större blandning av människor kan man knappt se nån annanstans, hos oss handlar folk från alla samhällsklasser.

man behöver ju inte vara av "lägre klass" för att vara smart och handla billigt??

• High Heel Bitch
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-09 13:05:28 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-07-09 13:00:42 följande: Vill inte få FL-maffian efter mig Men typen som går runt i crocs med tubsockar, t-shirten nedstoppad och byxlinningen uppe i armhålorna...folk som drar och sliter i billiga saker bara för att de är billiga, inte goda. Jag lägger hellre pengar på kvalitet och smak.
    Hmmm vem vet om potatisen på Hemköp som är dyrare än på Lidl smakar bättre och godare? Trodde människor hade kommit förbi det där inskränka stadiet
  • enlitenbitkaka

High Heel Bitch skrev 2009-07-09 15:44:43 följande:

Hmmm vem vet om potatisen på Hemköp som är dyrare än på Lidl smakar bättre och godare? Trodde människor hade kommit förbi det där inskränka stadiet
    Menar saker som sliskig läsk som smakar skit och kostar nada, flottig potatissallad och glass med skinn på.
    pindile skrev 2009-07-09 15:37:42 följande:
    luscious: hos oss handlar stor del av "stadens elit", tom högste politikern i vår stad ser man inte allt för sällan hos oss.... så dina fördomar är just bara detta: fördomar!!! har jobbat på Lidl i 6 år, och jag kan säga att större blandning av människor kan man knappt se nån annanstans, hos oss handlar folk från alla samhällsklasser. man behöver ju inte vara av "lägre klass" för att vara smart och handla billigt??
    Vart har jag nämnt något om klass? Underhållande....men så är jag ingen som skulle nöja med att knega Lidl i flera år heller.
  • Dorian Ertymexx

High Heel Bitch skrev 2009-07-09 15:44:43 följande:

Det är en nygammal trend som verkar vara het just nu - rikemansarrogans. Det är OK att bespotta mindre bemedlade och skratta åt att de var "för dumma" för att ta en lång (vilket inte alls betyder lång, utan snarare karriärinriktad) utbildning. Sett mycket sådant här på sistone. :(
  • Choklad och Nötter

Då kan man ju anta att folk som tycker det är pinsamt att handla på Lidl inte heller handlar på H&M eller Ikea. Det är ju också lågprisaffärer. För att inte tala vilka människor man ser där ibland som står och bråkar om en topp för 149:-
    Och sen masstillverkningen som man stödjer samt dom usla arbetsförhållanderna som råder i lågprisklädernas fabriker i bl a Kina.

• Linchik80

Jag måste säga att jag gillar LIDL i många avseenden...
    Bla annat deras cevapcici (eh.. Stavning) är kalasgod, finns ingen annanstans.
    Massor av deras produkter är toppen, och sedan finns det en massa produkter som är precis som ifrån vilken annan affär som helst...
    Sedan finns det ju en massa annat förutom mat oxå som det absolut inte är något fel på....
    STOLT LIDL-HANDLARE

• EllieMay

Nä tycker inte det är pinsamt, värre med folk som slåss över varor med kort datum på och som säljs ut för halva priset. Det är pinsamt snarare

Det räcker inte att äga ett gott förstånd, det väsentliga är att använda det väl.
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?