• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • High Heel Bitch
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-09 15:47:15 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-07-09 15:44:43 följande:Vart har jag nämnt något om klass? Underhållande....men så är jag ingen som skulle nöja med att knega Lidl i flera år heller.
    He he sånt som man i princip kan hitta i varje affär då
  • High Heel Bitch

Dorian Ertymexx skrev 2009-07-09 15:47:49 följande:

High Heel Bitch skrev 2009-07-09 15:44:43 följande: Det är en nygammal trend som verkar vara het just nu - rikemansarrogans. Det är OK att bespotta mindre bemedlade och skratta åt att de var "för dumma" för att ta en lång (vilket inte alls betyder lång, utan snarare karriärinriktad) utbildning. Sett mycket sådant här på sistone. :(
    Usch det låter inte kul, men det är klart det finns folk till allt. Man slutar aldrig att förvåna sig. Blir häpen varje dag över saker jag läser här på forumet, till slut vet man inte heller om man ska skratta eller gråta
  • mosterYster
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-10 12:57:22 följande:
    Det är ju fint för dig att du bor i Tyskland och har den erfarenheten. I den lilla hålan där jag växte upp stämmer faktiskt min lilla analys. ICA har bäst priser i stan (jo faktiskt!) och jag skäms inte för att lägger lite extra pengar på det jag äter. Vill ha närproducerat, ekologiskt och kravmärkt.
    Fint för dig att du hittat en bra butik som för de varor du vill ha. Det jag vänder mig mot är inte att du väljer ICA, utan att du skriver att du inte vill förknippas med det klientel som handlar på Lidl och därför inte går dit. Lite... trångsynt, kanske?
  • inze

Jag som nöjer mig med vanlig Arla-ost köper den hellre på Lidl på 49:90/kg än på mitt ICA där den kostar 80-90:-/kg. I alla fall när jag passerar Lidl p g a jobbet ibland. Även en falukorv (Scan) för 5:-- känns bra att köpa där istället för ordinarie pris på ICA.

Det mesta handlar jag på mitt lokala ICA men hittar jag stapelvaror som jag brukar ha hemma till mycket bättre pris så lägger jag hellre de pengarna jag då tjänar på nåt roligare än att slippa vara "pinsam" när jag handlar i nån viss affär.

• blommanigbg

Har aldrig handlat på Lidl. Vet inte var Lidl finns i Göteborg..

• enlitenbitkaka
    mosterYster skrev 2009-07-10 20:01:39 följande:
    Fint för dig att du hittat en bra butik som för de varor du vill ha. Det jag vänder mig mot är inte att du väljer ICA, utan att du skriver att du inte vill förknippas med det klientel som handlar på Lidl och därför inte går dit. Lite... trångsynt, kanske?
    Jag sa inte att jag inte går dit pga dem. Jag går inte dit just för att jag får bättre varor någon annanstans. Däremot tycker jag det är pinsamt att handla där pga dem....är pinsamt med människor som till varje pris ska ha det billigaste trots att de har råd och eg inte behöver varan.
  • Trynträ
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-10 21:48:58 följande:
    Jag sa inte att jag inte går dit pga dem. Jag går inte dit just för att jag får bättre varor någon annanstans. Däremot tycker jag det är pinsamt att handla där pga dem....är pinsamt med människor som till varje pris ska ha det billigaste trots att de har råd och eg inte behöver varan.
    Men det är väl inte pinsamt utan smart. För då får man ju pengar över till annat ju. Varför elda upp pengarna till ingen nytta liksom om man har tid, ork och lust att anstränga sig för att hitta det billigaste?
  • mosterYster
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-10 21:48:58 följande:
    Jag sa inte att jag inte går dit pga dem.
    Det var detta inlägg jag syftade på...
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-09 12:40:06 följande:
    Min erfarenhet säger mig att en viss typ av människor handlar där. Människor jag inte vill bli sammankopplad med. Så ja, det är pinsamt.
  • enlitenbitkaka
    Trynträ skrev 2009-07-10 22:29:45 följande:
    Men det är väl inte pinsamt utan smart. För då får man ju pengar över till annat ju. Varför elda upp pengarna till ingen nytta liksom om man har tid, ork och lust att anstränga sig för att hitta det billigaste?
    Nu var det inte riktigt så jag menade Jag läser också ICA's reklamblad för att se om jag kan spara några kronor. Men som jag skrev...folk som står och drar i billig skit bara för att de ska ha, inte för att de behöver. De är pinsamma.
  • Natosh

Jag ska nog börja kalla mig marsvin för människor är pinsamma och jag vill inte bli förknippad med dom.

Men är Ldls kassor lika kassa överallt eller är det bara här? Det finns ingen uppsamlingsplats, stressmoment. För övrigt är kassarna också kassa.

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?