• Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • inze

Ni som inte vill handla på Lidl p g a det begränsade utbudet, handlar ni alltid allt annat på en och samma affär?

Det är kanske vanligare att vi som ändå måste besöka olika affärer för att köpa det vi vill ha har lättare att acceptera deras i vissa fall begränsade utbud. Om man som jag lokalt bara har en ICA Supermarket och en Coop Konsum så besöker man ju i alla fall andra butiker när man får chansen just bara för att de vanliga affärerna redan har ett lite begränsat utbud och då kan man lika gärna gå in i ett par av butikerna som finns vid närmsta större handelsplats och där Lidl är en av butikerna.

• After Forever

Herregud vad jag älskar deras choklad från Bellarom. Ikväll har jag vart på Lidl och handlat billig nötfärs och köttfärs. Ska försöka handla lite oftare där har jag tänkt, i allafall vissa produkter.

• Mumselumsan

Inte är det väl pinsamt att handla på LIDL.... Däremot är det ingen affär för mig men det har inget med pinsamhet att göra utan av ett par enkla anledningar:

* Jag vill att affären där jag handlar ska vara trevlig, lite "äta med ögat-grej" och där brister LIDL totalt med sina staplingar av varor osv.

* För litet utbud av varor

* Vill gärna kunna handla pålägg/ost mm och fisk över manuell disk ibland

Men ser jag något bra till hyffsat pris osv i deras blad så kilar jag in där och handlar det men det händer dessvärre inte så ofta.

• AE77

Jag är på Lidl titt som tätt och handlar. Deras grönsaker och frukt är relativt billig och mycket fräscha. Skulle aldrig drömma om att skämmas för att jag försöker handla billigt, det är en förutsättning för att vår familj ska överleva då jag pluggar. Här på vårt Lidl har de bytit kassor så att det är såna vanliga kassor med rullband och stor uppsamlingsplats till varorna, superbra!!

• Snovit 79

Jag skäms absolut inte över att handla där. Storköp gör vi dock aldrig där, De har alldeles för litet sortiment för att vi ska kunna starta upp vårt basförråd, så vi går dit för lördagsgodis och juice. Jag tycker det är lika kul varje gång att besöka, för det känns som man är utomlands. :P

• inze

Idag var jag på Lidl i Täby för att köpa lite Cola. Där var ganska mycket folk och inte var det den kategori någon tidigare i tråden inte ville förknippas med precis. Det var mer sådana som kom åkandes i sina Lexusar, BMW, och andra bilar i den prisklassen som gjorde inköp där.

• Tiracee

Jag tycker att LIDL är toppen. Det mesta är av god kvalitet. Dessutom brukar de alltid ha andra produkter som kläder, elektronik och inredning som ofta är jättebra.

Det fungerar utmärkt för att inhandla basprodukter. Deras sortiment är inte det bredaste, men man har inte heller alltid behov av det. För vanliga inköp brukar det absolut räcka. Skulle säga att jag handlar till 60% på LIDL, till 35% på Coop forum eller ICA Maxi och till 5% i saluhallar, på marknader eller direkt av personen som producerar något.

Min erfarenhet är att de personer som undviker LIDL är lägre medelklass som vill framstå som lite fina i kanten.

I min umgängeskrets handlar högutbildade på LIDL och personer med gymnasium som högsta utbildning/läst kvalificerad yrkesutbildning tycker att det är för "ofint".

Ni är välkomna att besöka LIDL i Täby.

• Centurione

Verkar väldigt omoget att skämmas för vad man handlar någonstans... Jag bor inte nära något Lidl nu, så numera handlar jag aldrig där. Förr gjorde jag det ett tag, men jag tyckte att varorna var dåliga, ja. Kommer ihåg ett twinset i bomull som jag köpte - det nöttes upp och färgen gick bort på bara några tvättar. Och alla varor som är utspädda med vatten - flytande tvättmedel, diskmedel, schampo etc. - var VÄLDIGT mycket utspädda, så att man måste ta större mängder. Och då blev det inte billigt alls.

• Gert
    Tiracee skrev 2014-11-08 18:31:55 följande:

Jag tycker att LIDL är toppen. Det mesta är av god kvalitet. Dessutom brukar de alltid ha andra produkter som kläder, elektronik och inredning som ofta är jättebra.

Det fungerar utmärkt för att inhandla basprodukter. Deras sortiment är inte det bredaste, men man har inte heller alltid behov av det. För vanliga inköp brukar det absolut räcka. Skulle säga att jag handlar till 60% på LIDL, till 35% på Coop forum eller ICA Maxi och till 5% i saluhallar, på marknader eller direkt av personen som producerar något.

Min erfarenhet är att de personer som undviker LIDL är lägre medelklass som vill framstå som lite fina i kanten.

I min umgängeskrets handlar högutbildade på LIDL och personer med gymnasium som högsta utbildning/läst kvalificerad yrkesutbildning tycker att det är för "ofint".

Ni är välkomna att besöka LIDL i Täby.

Varför högutbildade handlar på Lidl är för att de är fattiga studenter eller arbetslösa. Vi som är arbetarklass och har stålar handlar i riktiga mataffärer.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?