• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • mammakölhed
    Tinnys skrev 2009-08-04 15:48:30 följande:
    Hej! Tänkte höra om någon av er har erfarenhet av solifer 450 och polar 455? Vi väljer just nu mellan dem.
    Vi har haft en Solifer 450. Den var helt kanon och vi trivdes jättebra med den. Men barnen blev större och då kände vi att vi behövde en större vagn.
  • MiaB72
    Kesso: Ang. burkmat eller ej så hade jag nog kört på burkmat för enkelhetens skull, om jag då inte hade haft något infryst som jag kan ta med.

rosaid: Vi kommer till Lidköping på lördag, jag stannar bara en kortis och hjälper till med tältet, sen ska jag hem igen för att gå på Madonna
  • SeTa

Ingen lycka alls vad det gällar reservdelen till toan.. Det blir nog till att tillverka en ny del.. Men det får vi ta tag i efter semestern.
    Här är det också bara mannen som tömmer. Fast vi har fast tank, så det är bara en kran som behöver öppnas. Smidigt.

• sim2fil
    Kesso skrev 2009-08-04 15:11:30 följande:
    Var det någon här som sett mitt inlägg om burk mat?
    Vi har ofta haft med infrusen hemlagad barnmat till den första tiden ute i vagnen och när den börjat ta slut har vi kompletterat med burkar, både semper, nestlé och hipp.... När vi fricampar använder jag nestlés nya barnmatsburkar, de som säljs i 2-pack och är gjorda i plast. De är nämligen så enkla att värma utan micro då man kan lägga ner hela burken i en gryta med vatten och värma.
  • Yosa
    sim2fil skrev 2009-08-04 22:20:29 följande:
    Vi har ofta haft med infrusen hemlagad barnmat till den första tiden ute i vagnen och när den börjat ta slut har vi kompletterat med burkar, både semper, nestlé och hipp.... När vi fricampar använder jag nestlés nya barnmatsburkar, de som säljs i 2-pack och är gjorda i plast. De är nämligen så enkla att värma utan micro då man kan lägga ner hela burken i en gryta med vatten och värma.
    En undran som nu slog mig....äter inte ni andra mat då som barnet kan få samtidigt? Vi gav sonen burkmat den dagen i husbilen som vi andra åt rökt sik . Är vi ute o åker och inte hinner hem o göra mat till oss alla så får sonen ibland (tex på stranden) burkmat, då helst lasange tycker han. Han får den rumsvarm (typ varm av att legat i väskan eller bilen en varm sommardag). Han har inga som helst problem med att inte få den värmd. Testa det får ni se vad era säger om det.
  • sim2fil
    Yosa skrev 2009-08-04 22:30:53 följande:
    En undran som nu slog mig....äter inte ni andra mat då som barnet kan få samtidigt? Vi gav sonen burkmat den dagen i husbilen som vi andra åt rökt sik . Är vi ute o åker och inte hinner hem o göra mat till oss alla så får sonen ibland (tex på stranden) burkmat, då helst lasange tycker han. Han får den rumsvarm (typ varm av att legat i väskan eller bilen en varm sommardag). Han har inga som helst problem med att inte få den värmd. Testa det får ni se vad era säger om det.
    Har alltid gjort som du med våra två äldsta barn men trean har inte varit lika samarbetsvillig gällande maten och började inte äta småbitar förrän han fyllde 1. Då blev det av ren bekvämlighet så att han fick hemgjord barnmat eller burkmat istället för att ta med mixer och hållas med det i vagnen... Nu när han ÄNTLIGEN börjat äta bitar äter han i regel alltid samma mat som oss om det inte är något särskilt men jag har alltid med några burkar i reserv.
  • trazzlan
    Kesso skrev 2009-08-04 15:11:30 följande:
    Var det någon här som sett mitt inlägg om burk mat?
    Förra året var vi ute och campade med en liten skrutt och jag hade stavmixern med mig och mosade de gånger vi åt någon passande mat. Annars köpte jag burkmat, då var dte endel Hipp och Semper, kanske någon Nestlé med. Jag ville göra så mycket egen mat som möjligt samtidihgt som jag inte tycker att man ska göra det onödigt krängligt för sig genom att tex stå och koka extra.
    Det finns inget bättre...
  • rosaid
    MiaB72 skrev 2009-08-04 19:37:07 följande:
    Kesso: Ang. burkmat eller ej så hade jag nog kört på burkmat för enkelhetens skull, om jag då inte hade haft något infryst som jag kan ta med.rosaid: Vi kommer till Lidköping på lördag, jag stannar bara en kortis och hjälper till med tältet, sen ska jag hem igen för att gå på Madonna
    ok vi åker dit på fredag kväll...
  • elegi

Nu har vi varit hemma sedan i söndags men idag åker barnen och jag tillbaka till husvagnen, räknar med att vara kvar där till skolstarten

• Villemol

Tillbaka i verkligheten igen...
    Blev en bra semaster med en vecka på Öland och sedan Kungshamn och slutligen Grebbestad .
    Den sistnämnda lämnade vi i värsta ovädret, folk stog upp till fotknölarna i vatten inne i sina förtält, vi hade tur som inte hade vårt uppe .

Hoppas att på att komma iväg några helger till innan den ska in för vintern men nu vankas det kalas i mängder....

♥~~♥ Ludvig och Jack ♥~~♥
Svar på tråden Campingtråden campar!