• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • Kesso

Angående burkmat så frågad ejag er för att jag samlar koderna och ska skicka in dem och få min gåva. Så jag tänkte mest om det var någon som kunde hjälpa mig? Som köpte nu alltså.

• MiaB72
    Kesso: Ahh, då var det ju en helt annan sak Nope, köper inga
  • sim2fil
    Kesso skrev 2009-08-05 17:24:28 följande:
    Angående burkmat så frågad ejag er för att jag samlar koderna och ska skicka in dem och få min gåva. Så jag tänkte mest om det var någon som kunde hjälpa mig? Som köpte nu alltså.
    Oki Tyvärr, men vi samlar själva på etiketter...
  • Mikah

Villemol. Vilken drömsemester. jag älskar Kungshamn och Smögen och nemera även Öland efter förra sommaren. Så jag är avundsjuk fast vi har kommit iväg en runda i sommar.

• trazzlan

MIn sista semestervecka och jag har redan ångest för att sluta campa och börja jobba igen Var tog sommaren vägen?? Jag har ju just börjat campa....

Det finns inget bättre...
  • medlem2
    Mikah skrev 2009-08-05 23:04:00 följande:
    Villemol. Vilken drömsemester. jag älskar Kungshamn och Smögen och nemera även Öland efter förra sommaren. Så jag är avundsjuk fast vi har kommit iväg en runda i sommar.
    Får man fråga hur det går med vagn Mikah??? Frågade i ett annat inlägg, men hittade inte att du svarat...

Ha det gott!
  • Mikah
    medlem2 skrev 2009-08-06 07:47:54 följande:
    Får man fråga hur det går med vagn Mikah??? Frågade i ett annat inlägg, men hittade inte att du svarat... Ha det gott!
    Aha. Vi har en Kabe från 88 men vi har nu köpt en Kabe Amestist -09. Och nästa vecka ska vi campa i Göteborg och då blir det med den
  • Unicorn73

Det där med husvagnar är verkligen en djungel alltså.....var & kollade på ett par Cabby igår men fick ingen sån där AHA-känsla. Vi har en Öggestorp 590 Baron-90 & den väger 1430 kg (är en stor boogievagn)....vi trivs jättebra med vagnen MEN den har 2 stora minus.....den väger på tok för mycket(vi kör ju gärna runt lite....stor & bökig att ha på vägen) & så har den en ovanslaf som maken & jag är osäker på om den är orginal. Barnen sover i den änden med ovanslafen (sonen i ovanslafen så han kan reta storasyrran till max när han slänger ner benen ner om kanterna el så slängern han ner filt/täcke/kudde på henne....). Så vi jagar en lite mindre(ca 550) vagn & som väger mindre (max 1350kg) & med långbäddar alt våningssäng....men det är baske mig inte lätt alltså. Ska tillägga att vi har en stor 4-bent som oxå ska få plats . Vi vill inte lägga för mycket pengar på husvagn då vi endast nyttjar den någon vecka & några helger på sommaren. Vår egen står i 60.000:- enligt lista fick vi reda på.
    Har kollat in en Smålandia 545-90 men där stod inget om kassetttoa på den....ska ringa & fråga. Någon som har erfarenhet av Smålandia?? Eller någon annan lättare vagn???
    Har fått lite tips om Adria & Kabe men känner att jag vill ha lite mera tips .

• rosaid

sådärja nu åker vi o ställer upp oss på lidköping igen..ska bli gott
    har valt mellan markisen o väggar..sommartält el universaltältet..det vi har på vintern
    o universalet blev det.iom hösten i antågande o vi ska ha det på hafsten o vintercampingen me .så det är nog bra o få upp det o se så det är ok...innan vintern

• elegi
    Unicorn73 skrev 2009-08-06 11:34:04 följande:
    Det där med husvagnar är verkligen en djungel alltså.....var & kollade på ett par Cabby igår men fick ingen sån där AHA-känsla. Vi har en Öggestorp 590 Baron-90 & den väger 1430 kg (är en stor boogievagn)....vi trivs jättebra med vagnen MEN den har 2 stora minus.....den väger på tok för mycket(vi kör ju gärna runt lite....stor & bökig att ha på vägen) & så har den en ovanslaf som maken & jag är osäker på om den är orginal. Barnen sover i den änden med ovanslafen (sonen i ovanslafen så han kan reta storasyrran till max när han slänger ner benen ner om kanterna el så slängern han ner filt/täcke/kudde på henne....). Så vi jagar en lite mindre(ca 550) vagn & som väger mindre (max 1350kg) & med långbäddar alt våningssäng....men det är baske mig inte lätt alltså. Ska tillägga att vi har en stor 4-bent som oxå ska få plats . Vi vill inte lägga för mycket pengar på husvagn då vi endast nyttjar den någon vecka & några helger på sommaren. Vår egen står i 60.000:- enligt lista fick vi reda på. Har kollat in en Smålandia 545-90 men där stod inget om kassetttoa på den....ska ringa & fråga. Någon som har erfarenhet av Smålandia?? Eller någon annan lättare vagn??? Har fått lite tips om Adria & Kabe men känner att jag vill ha lite mera tips .
    Mina tips har du ju redan fått men kika även på Wilk, Bürstner, Hobby, Cabby
Svar på tråden Campingtråden campar!