• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • Aja 75

Jag ska försöka städa ur våran vagn idag för nu får den nog bli gäststuga för resten av säsongen. Känns lite tråkigt för vi har inte använt den så mycket i sommar.

• Chris

Mikah:
    Nej det behöver du inte. Avloppet så gör man så att istället för den gråvattenlunga eller tank man brukar ha under vagnen så har man en slang istället rakt ner till ett rör i marken. Så slipper man tömma. Vattnet är ju bara att man har en vattenpost på tomten så man kan fylla på vattnet med slang och slipper bära vatten.

• Chris

Mikah:

Grattis till nya vagnen också...våran förra vagn var också en Kabe Ametist...

• Mikah
    Chris skrev 2009-08-10 10:32:48 följande:
    Mikah:Grattis till nya vagnen också...våran förra vagn var också en Kabe Ametist...
    Tack . Och tack för svaret ang VA också.
  • ifent
    trazzlan skrev 2009-08-10 06:09:39 följande:
    Vad spännande....vad kommer det sig att ni säljer husvagnen och har köpt "sommarstuga" Ligger ni mest stilla ändå?

Ja det är ngt särskilt med Västervik....men jag hörde att det har regnat mycket där i sommar och blivit översvämningar. Var det bättre när ni var där?Här har vi just avslutat fem härliga campingveckor och ställer undan husvagnen till nästa säsong. Det kommer nog inte bli mer camping detta år för jag vet av erfarenhet att helgerna bara springer iväg när man jobbar. Lite sorgligt...Men sedan väntar vi barn i oktober och man blir ju inte smidigare. Nästa säsong funderar vi på att ställa upp oss och bara njuta. Med två småttingar på 6 månader och 2,5 år är det inte jättekul att riva och sätta upp tält. Tänker att det kan vara skönt att ligga på ett ställe då.
    Hej
    ja vi har legat säsong nu i år och det är toppen, men skall bli skönt med lite mer utrymme till nästa år för alla barnen och hund.

Catta
  • rosaid

jamen då var det bestämt imorgon bitti åker jag bägge döttrarna o mor till campingen...

• Mikah

Vad trist Chris. Den gillade ju jag också fast maken tycker bättre 780 bgxl. Annars är jag glad att du länkade så att man fick se allt det nya. Så jag har varit inne på Husvagnsforum och kollade alla spännande länkar till nya vagnar.
    Här har jag hittat lite info ang Cabby:

blog.happycampers.se/2009/08/cabby-700-kmfe-arsmodell-2010.html

Och nya Adria Alpina 743påminner ju i planlösning om Kabes 780 GDL.

Scrolla neråt på länken
    www.cara-vans.de/adria_wohnwagen_wohnmobile_reisemobile/adria_wohnwagen/adria-classica/

• Mikah
    tjenixen skrev 2009-08-09 21:30:03 följande:
    Rosaid: Beklagar och håller tummarna för att det går bra allt. KramIdag kom vi hem efter en minissemester i husvagnen. Vi har den ju uppställd så det är så smidigt att bara packa och dra dit när vi märker att vädret är på g att bli super. Det tar 20 min ungefär till husvagnen:)
    Smidigt med nära till vagnen. Ganska bra med eftersäsong så att vagnen nyttjas ett tag till.
Svar på tråden Campingtråden campar!