• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • Mikah

Tack alla. Det känns faktiskt ganska skönt när man får lite hälsningar från er här på internet även om jag inte känner er irl.

• Mikah
    städfia skrev 2009-08-12 09:10:41 följande:
    mikah: kramas lite här med
    Tack här med.
  • Mikah

Ska någon till Elmia och titta lite? Vi ska nog det fast vi köpt vagn precis. Är ju superkul.

• Chris

Vi brukar vara till Elmia, men bara över dagen. Alltid kul att kolla nya vagnar och på ev. tillbehör.

• Man ska ha husvagn

Tror att jag kan passa in här med tanke på användarnamnet jag valde=0).

Vilken helg är Elmiamässan?
    Vi var där förra året bara för skojs skull. Men nu med en liten bebbe i magen (om allt går som det ska, end. v.7) så behöver vi tyvärr en större vagn. Vi som egentligen är så nöjda med den vi har.Tre barn blir det ju så vi behöver en säng till. Någon som kanske har något tips. Vi vill inte ha den största av vagnar utan att man ska kunna dra runt på den om man vill och vi vill helst ha en U-soffa fram. Med sittgruppen i mitten av vagnen blir det så trångt tycker vi det verkar som. Vi har funderat tidigare på att byta till en nyare vagn men många nyare är av sämre kvalitet tycker jag. De är inte lika robusta som våran gamla-94 Knaus azur diamant 560(tror jag det är).

Tips på modeller mottages tacksamt.

I morgon åker vi ut till vagnen igen=0). Förhoppningsvis är vädret bra så att vi kan få åka lite båt oxå.

• Mikah

Det finns ju modeller där man kan ha våningssäng och dubbelbädd med överslaf brevid varann. Alternativt dubbelbädd och trevåningsäng. Då finns ju en stor sittgrupp i ena änden.

• Man ska ha husvagn

Ja, det skulle vara intressant att se en med trevångingssäng o dubbelsäng. Har sett det me´n de brukar ha dubbelsängen i ena änden o vångingsängarna i andra så det bara blir en mindre sittgrupp i mitten. MEn det finns säkert. Vet inte hur länge barnen kan ligga i våningsängar. Någon som vet och om det känns klaustrofobiskt att ha en trevångingssäng då det inte blir så mycket mellanrum? Antal kg de klarar och om de är tillräckligt långa o tillräckligt breda. För kompisen barn sover i våningssängar men de är inte tillräckligt stora nu när ena pojken blir 13. Vi har bra våningsäng i våran men jag tror att den kanske håller till 60kg.

Det är en liten djungel. Vissa vagnar kan man ju beställa ´hur man vill ha dem men det blir lite dyrt att köpa en helt ny tycker jag nog.

Ska leta på nätet. En annan på campingen har en stor Lmc 720 med bra planlösning men vagnen blir ju så himla stor. Bra när man står stilla men mindre bra för våran bil att åka runt med=(.

Vilka märken föredrar ni och tycker ni att kvaliten på många nyare vagnar är sådär?

• medlem2
    Mikah skrev 2009-08-12 11:10:23 följande:
    Ska någon till Elmia och titta lite? Vi ska nog det fast vi köpt vagn precis. Är ju superkul.
    Absolut, vi är nyfikna på modellen som Cabby kommit med som både Hobby & Kabe har (kankse fler som har modellen men inte som jag vet), låter spännande att Cabby lyckats med något XD

Mässan är 10, 11, 12 & 13 September
  • Mikah

Adria ha gott om ytrymme i sina trevåningssängar men då sover en nästan på golvet.

Här är en med trevåningssäng fast det är svårt att se
    www.blocket.se/uppsala/Hobby_650_KFU__07_Alde_3vaningssang_21954262.htm&w=3

Där är ju våningsängen "bakom" dubbelsängen men den våningsängen är nog tillval som trebäddar.

Tror att om du åker till Elmia så har nog vissa valt trevåningssäng i endel av demovagnarna så att man kan uppleva det där.

Svar på tråden Campingtråden campar!