• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • Mikah
    medlem2 skrev 2009-08-12 15:34:53 följande:
    Absolut, vi är nyfikna på modellen som Cabby kommit med som både Hobby & Kabe har (kankse fler som har modellen men inte som jag vet), låter spännande att Cabby lyckats med något XD Mässan är 10, 11, 12 & 13 September
    Såg du min länk till den cabbyn
    Annars finns det två inlägg ang i den bloggen nu:
    blog.happycampers.se/
  • 2 små prinsessor

Hej alla campingvänner! Vi har precis kommit hem från en veckas husvagnssemester, och efter att ha lånat vagn i fyra år är vi sugna på en egen. Kikade lite på Wilk. Är det någon som har erfarenheter av dem? positivt/negativt. Vi vill ha en barnkammarvariant.

• medlem2
    Mikah skrev 2009-08-12 15:39:29 följande:
    Såg du min länk till den cabbynAnnars finns det två inlägg ang i den bloggen nu:blog.happycampers.se/
    Ja jag såg den ja. Man är ju lite nyfiken. Vi åker dit på söndagen, jobbar resten av helgen, men söndagarna brukar vara lugna.
  • tulpan

2 små prinsessor skrev 2009-08-12 19:32:10 följande:

Hej alla campingvänner! Vi har precis kommit hem från en veckas husvagnssemester, och efter att ha lånat vagn i fyra år är vi sugna på en egen. Kikade lite på Wilk. Är det någon som har erfarenheter av dem? positivt/negativt. Vi vill ha en barnkammarvariant.
    Vi har en wilk -08, Vi är supernöjda. det är med barnkammare, barnen sover bak i vagnen i våningsäng och vi har vår dubbelsäng fram, behöver aldrig bädda om, man kan ändå sitta och äta/pyssla m.m. i sittgruppen.
    vi har en 500DM.
    Vi har absolut inte upptäckt något negativt med den. Den är stabil att dra, lätt att ställa upp. vi har micro i våran också. perfekt när man behöver "
    "muta" barnen med popcorn eller liknande =)
  • libero

Vi är på G att byta bil men kan inte bestämma oss för vad vi vill ha. Vad har ni andra för bilar? Vill ha en som får dra mycket men också är rymlig för 3 barn med bilstolar. Vill inte ha en 7-sitsig längre utan en vanlig kombi. Jag får ju inte dra med vår utan bara mannen som ha E-körkort. Vi drar även en del hästtransport och det vill jag kunna göra själv.

• trazzlan

man ska ha husvagn: Välkommen hit säger jag fast jag också är relativt ny här. Men det är en superbra tråd, särskilt om man är nybörjare

Ett förslag är ju att vänta med att köpa en större vagn ett tag eftersom man kanske kan ha bebisen mellan sig i en ev dubbelsäng? Vi kör så i vår dubbelsäng och har mina två tonårstjejer i andra ändan när de vill hänga med

Det finns inget bättre...
  • Man ska ha husvagn
    Mikah skrev 2009-08-12 15:37:30 följande:
    Adria ha gott om ytrymme i sina trevåningssängar men då sover en nästan på golvet.Här är en med trevåningssäng fast det är svårt att sewww.blocket.se/uppsala/Hobby_650_KFU__07_Alde...Där är ju våningsängen "bakom" dubbelsängen men den våningsängen är nog tillval som trebäddar.Tror att om du åker till Elmia så har nog vissa valt trevåningssäng i endel av demovagnarna så att man kan uppleva det där.
    Jag nämnde ju att jag tyckte en Lmc var så bra planlösning på och lustigt nog visar det sig att den är i stort sett likadan xom den nya cabbyn ni pratar om =0). Cabbyn har dock köket på andra sidan och de har varit smarta nog att sätta handfatet på toaletten i stället för utanför vid dubbelsängen. Men priset vägar man väl inte ens leta efter=S.

Den vagnen jag pratade om att kompisen har var just en Hobby 650 KFU, fast med vanlig våningssäng men de är väldigt smala och inte riktigt fullängd tror jag och hobby skulle vi aldrig köpa trots att de har en ytterst snygg design i sina vagnar, men de håller ju inte ihop......

Tack för tipset.
  • elegi
    Man ska ha husvagn skrev 2009-08-12 21:48:05 följande:
    Jag nämnde ju att jag tyckte en Lmc var så bra planlösning på och lustigt nog visar det sig att den är i stort sett likadan xom den nya cabbyn ni pratar om =0). Cabbyn har dock köket på andra sidan och de har varit smarta nog att sätta handfatet på toaletten i stället för utanför vid dubbelsängen. Men priset vägar man väl inte ens leta efter=S. Den vagnen jag pratade om att kompisen har var just en Hobby 650 KFU, fast med vanlig våningssäng men de är väldigt smala och inte riktigt fullängd tror jag och hobby skulle vi aldrig köpa trots att de har en ytterst snygg design i sina vagnar, men de håller ju inte ihop...... Tack för tipset.
    Jag skulle nog kika på Adrias vagnar, dom är billiga, lätta men ändå bra...men dom har viktgräns på sina våningsängar.....
    En ny Adria kostar runt 200 000:-
  • elegi

Man ska ha husvagn

Välkommen till tråden

Passar på att välkomna alla andra nya oxå

• Man ska ha husvagn
    elegi skrev 2009-08-12 22:04:32 följande:
    Man ska ha husvagnVälkommen till tråden Passar på att välkomna alla andra nya oxå
    Tack! Antar att jag passar in här då vi är inbitna husvagnsfantaster men det är ju ännu trevligare att bli välkomnad =0). Det känns bra. Letar på nätet för fullt nu o Cabbys 800 F3f med en överbäddsslaf verkar var väldigt trevlig vagn men den kostar ju en hel del tyvärr.Så det är kanske till att leta vidare........
Svar på tråden Campingtråden campar!