• Mysan063

Var passar en Playboytatuering in?

Hjälper lillasyrran som ska tatuera sig nu, hon ska tatuera in en liten svart Playboykanin, men är osäker på var.
    Var skulle ni tycka det var snyggast att ha den?

• Svar på tråden Var passar en Playboytatuering in?
  • susannemalmö

Ok, tack för svaret.
    Jag tror dock inte att symbolen är speciellt stötande egentligen, men det gör nog att många har förutfattade meningar om en.
    Playboy står för ett ideal och en kvinnosyn jag inte gillar, därför skulle jag nog tycka att det är lite tragiskt om jag såg någon med tatueringen tex. Men precis som du säger, vi är alla olika.

2barnsmamma85 skrev 2009-07-15 23:35:28 följande:
    jag kan bara skriva vad jag gilalr med playboy (då jag oxå har en bunny i svanken) jag älskar playboy brudarna (är bisexuell) älskar det utseendet, långt fint hår, smal, stora fejk tuttar m.m. i love it. jag tycker hef är lite av en legend som grundat tidningen och gjort det så stort som det är idag. han verkar härlig som myser omkring i sin röda morgonrock med en massa brudar omkring sej. hehe. jag gillar porr och silikon. jag skaffade min för det speglar min personlighet, min galna, porriga sida. och jag ser ut som en bunny så det passar på mej. men som sagt min sitter lågt i svanken vilket jag tyckte var lägligt för då visar jag inte den så ofta, eftersom det TYDLIGEN är en stötande symbol så kan d ju va bra o ha den på ett ställe där den inte syns jämt. min mamma tex är ultrafeminist o hon hatar min bunny så hon e glad att hon slipper se den så ofta. min man däremot älskar den . alla e vi olika du..
  • Viewsonic
    PsykoSomalisk skrev 2009-07-15 17:43:29 följande:
    Personligen tycker jag att PB-bunny är en söt symbol, skulle dock sinte göra den själv. Tycker dock att den skulle passa bakom örat, på insidan handleden, vristen eller i nacken (OBS!! Detta om den inte är för stor) Tycker själv att En PB-bunny ska vara rätt liten för att vara söt, men som sagt, det är min åsikt. Hoppas din syster hittar ett ställe hon trivs med och att hon får den gjord.
    Visst är den söt. Men det finns andra kaniner som inte sänder ett negativt budskap. Förstår man inte att den gör det så är man bra korkad. Även om man gillar porr så kanske man inte bör ha en sån symbol på sig för evigt. Jag gillar rödvin, men har inte en flaska rödvin tatuerad på axeln. Det finns saker och symboler som är mindre lämpliga än andra att tatuera in.
  • Emeli
    Men stod det att TS ville ha åsikter??Du får nog läsa om igen!
    Svaret på ts fråga är att den inte är snygg någonstans eftersom den representerar en förvriden kvinnosyn. Varför vill man ha en logga som står för slampor och white trash? Varför vill man klassa ner sig själv? Så lågt!
  • Viewsonic
    2barnsmamma85 skrev 2009-07-15 23:35:28 följande:
    jag kan bara skriva vad jag gilalr med playboy (då jag oxå har en bunny i svanken) jag älskar playboy brudarna (är bisexuell) älskar det utseendet, långt fint hår, smal, stora fejk tuttar m.m. i love it. jag tycker hef är lite av en legend som grundat tidningen och gjort det så stort som det är idag. han verkar härlig som myser omkring i sin röda morgonrock med en massa brudar omkring sej. hehe. jag gillar porr och silikon. jag skaffade min för det speglar min personlighet, min galna, porriga sida. och jag ser ut som en bunny så det passar på mej. men som sagt min sitter lågt i svanken vilket jag tyckte var lägligt för då visar jag inte den så ofta, eftersom det TYDLIGEN är en stötande symbol så kan d ju va bra o ha den på ett ställe där den inte syns jämt. min mamma tex är ultrafeminist o hon hatar min bunny så hon e glad att hon slipper se den så ofta. min man däremot älskar den . alla e vi olika du..
    Har man det förhållandet till Playboy, tycker jag det är helt OK att tatuera in den.

Om man gör det för att den är söt, och inte förstår vad det står för, då är det korkat/WT.
  • EnHusMus

Bakom örat hade jag satt den...

• pygmalion
    Emeli skrev 2009-07-15 23:54:09 följande:
    Svaret på ts Varför vill man klassa ner sig själv? Så lågt!
    Varför pratar folk om klass hela tiden? I Sverige har vi...hur många klasser?
    Överklass, medelklass, underklass, white-trash-klass,invandrarklass (arbetsinvandring) funktionshindrade, anhöriginvandrarklass, puckon, luder, slödder och annat patrask....eller? Missade jag någon *ironisk*

Och när vi ändå är inne på ämnet; hur vet du att personen i fråga klassar ner sig själv? Kaninen kanske symboliserar ett steg uppåt
  • PsykoSomalisk
    Viewsonic skrev 2009-07-15 23:51:32 följande:
    Visst är den söt. Men det finns andra kaniner som inte sänder ett negativt budskap. Förstår man inte att den gör det så är man bra korkad. Även om man gillar porr så kanske man inte bör ha en sån symbol på sig för evigt. Jag gillar rödvin, men har inte en flaska rödvin tatuerad på axeln. Det finns saker och symboler som är mindre lämpliga än andra att tatuera in.
    Nu blir jag lite nyfiken, om man inte tycker att PB-bunny sänder ut ett negativt budskap så behöver man väl inte vara korkad. Det tycker jag är lite trångsynt, din uppfattning av symbolen är väl inte den enda rätta eller?
    Vilket negativt budskap tycker _du_ att PB-bunnyn sänder ut?
  • tebax
    Emeli skrev 2009-07-15 23:54:09 följande:
    Svaret på ts fråga är att den inte är snygg någonstans eftersom den representerar en förvriden kvinnosyn. Varför vill man ha en logga som står för slampor och white trash? Varför vill man klassa ner sig själv? Så lågt!
    beror ju på , vem har sagt att det är white trash ? Det verkar ju som om det är mest kvinnor som tycker det. Svartsjuka kanske ?
  • sparco

Jag har inte läst hela tråden och tänker inte göra det heller!!!

Personligen tycker jag att en playboykanin passar bäst hemma hos herr Hefner. Alltså varken den eller div prylar, tatueringar mm bör inte lämna området.

• Munkakvarn

TS: Ingenstans. Varför vill man ha ett varumärke intatuerat på kroppen? Tokfult. Men om man nu tvunget måste ha något så gräsligt så skulle jag satt den någonstans där man kan gömma den. För man får nog iskallt räkna med att man kommer bli dömd efter den.

Svar på tråden Var passar en Playboytatuering in?