• Nitis77

Kogänget

Dags för ny tråd..
    Även om det är lite aktivitet, så är det skönt att ha någonstans att skriva av sig på

Hoppas ni alla har en skön sommar!
    Vi ses i september tjejer!

• Svar på tråden Kogänget
  • Minja

Wow här var det livat och glatt må jag säga.......

Vet inte vem som har skrivit vad och när och hur men skriver väl så här....

Det är jätte kul med kossa träffar.. men när man var mamma ledig så hade man ju 7 dagar i veckan att planera in det på och dagtid...
    Nu när man jobbar så är det svårare att komma ifrån..
    mannen jobbar måndag -fredag skift, jag jobbar natt, dag, kväll och ingår i ett projekt där vi skall dra igång datajournaler v 44( mycket tid går åt dit), ungarna har aktiviteter, maken har sin hobbie, Huset skall städas, det skall mat på bordet, tvätta ,diska etc. ja allt som ingår i ett liv med hus
    Födelsedags kalas, "par/familjemiddagar, m.m
    Efter mina vänder med stress symton vet jag att jag MÅSTE ta vara på varje liten tid till ensam tid där jag bara är jag.

Det händer så mycket i allas våra liv, och man läser i alla fall jag alla inlägg, under vissa perioder så har man själv fullt upp som i slutet på maj, våran bil gick sönder och jag har kämpat hela jävla sommaren med att få tillbaka pengarna (vilket jag inte fått) i måndags så släppte verkstaden bilen helt och de ligger nu som "klart jobb hos dem" det är alltså drygt 3½ månad med en bil som antingen stått still eller varit fel på.
    Man försöker att inte glömma att beklaga , skicka en tanke till den som har det svårt men ibland glömmer man bara det .. man är inte mer än människa.

Vi har olika med barn, olika ekonomi, olika prioteringar i livet.
    Det är inget roligt att säga nej jag har inte råd attt käka ute på varenda träff, inte har råd att ta den där extra turen till storstaden för att umgås, skaffa barnvakt för att mannen jobbar,tala om att jag behöver tid med maken för det är ju inte lätt för er som inte lever mitt liv att förstå att jag har alldeles för liten tid med honom när han jobbar skift, och jag def varannan helg.

Om ni tänker på allihopa på vara och en och hur deras liv ser ut.. de lilla man vet om varandra..
    Jag Minja jobbar dag, kväll, natt, 4 barn, 1 bonus, alla skall hämtas, lämnas etc, maken jobbar skift, hus och tyvärr vill ha ordning och reda på alla ställen
    Försöker hjälpa allt och alla se till att alla skall må bra men borde bli en riktig egoist och bara skita i allt och alla men tyvärr inte min personlighet, kämpar hårt för att bli en

Anledingen till att jag inte kunde komma på lördag var av den enkla anledningen att vi skall ha kräftskiva med grannarna och jag ville ha så få barn som möjligt med vilket innebar att det bara fanns en helg.. denna....
    Ekonomiskt hade det för min del varit billigare att gå ut och äta med er.. men närheten att kunna umgås med min man..... betydde mer.

Dax att fortsätta med det jag höll på med innan detta...

Och glöm inte att meddela äpplet om ni ställt in träffen på lördag, tror inte hon är här inne så ofta..

kram på er.

• Nitis77

Haha..galna kosjukan..
    Jag förlåter dig Darling
    Att känna utanförskap är aldrig kul..ngt jag kände när alla fick sin 2:a.
    Men den känslan kunde jag ändå styra..jag var ju helt enkelt inte i samma sits som er andra....

Jag gillar er tjejer och tycker det är jätte trist om kogänget ska upplösas

Är precis som solen, har jag bokat in ngt så står jag fast vid det..tyvärr dök den här influensan upp.

Jätte trist då jag å äpplet hade tänkt träffas ändå..för även hon hade sett jätte mkt fram emot kossa dejten & blev besviken...
    Men nu kan jag inte heller

Hoppas verkligen att jag är tillräkligt kry på söndag då tågbiljetterna ej går att omboka *förbannar min snålhet*

• Minja

oj glömde ju att skriva jag jätte gärna vill ses, men ibland måste annat gå före.
    För mig är det lättare att tex bestämma hej! vill ni ta en fika på stan på onsdag, bio på fredag etc

För mig älskar jag denna tråd ni kan många gånger få mig att vara stolt över mig, inse att mitt liv inte är så jäkligt i varje fall, få mig att skratta, ge mig huvudbry och undra vad ni är för jäkla kossor igentligen

För mig kanske tråden är viktigare är stora kossa träffar (årsträffar)
    men jag vill ju gärna ses men ibland passar det inte tyvärr

• Darling73

herre jävlar (ursäkta) va vi ventlierar nu tjejr...men det är ju skitbra må jag säga!!!! vi har ju liksom varit på samma sida under alla dessa år..

minja: du har min fulla förståelse för att du hoppade av...ditt liv är ju helt olikt våra andras, så är det ju bara...alla våra liv skiljer sig åt....och man måste få vara egotist och priorietera sig själv!!!!!

vi kanske helt enkelt ska sluta planera träffar, utan bara ta det spontant.....ex " jag är sugen på vin ikväll, vem vill med på puben"...tror att det är enklare och mindre risk för avhopp...och så hinner man inte skruva upp sina förväntningar på träffen heller....

• Darling73

he he he minja...du skrev typ det jag tänkte...

• Lovan

Jag håller med er andra, men är för off för att kunna forumlera mig.

Ska till läkaren idag för att diskutera vidare medicinering och fortsatt sjukskrivning.

Ni tjejer är så underbara att ha här. Vet inte om jag skulle klara mig utan att gå in här o läsa med jämna mellanrum. {#lang_emotions_kiss}

*tar upp spikklubban o ska fajtas för mina vänner!!!*
  • Minne

Eftersom nu alla ventilerar så kommer även jag med ett litet inlägg..

Ända sedan jag flyttade från Västerås, vilket är 4 år sedan i december!!!, så har jag kännt att jag har "tappat" er, men jag vill ändå hänga kvar i tråden för att "se" hur ni mår och hur era liv utvecklas! Jag tror inte att ngn av er räknar med mig vad gäller träffar, hade jag inte jobbat denna helg så hade jag faktiskt försökt att komma. För ett halvår sedan visste jag inte att jag jobbade denna helg, jag har ingen semester kvar att ta ut(hade bara 3 veckor betalt att ta ut..) och jag har inte råd att ta ledigt ..

Och nu när vi ändå säger träffar...jag är ledig på torsdag nästa vecka och har lite planer att ta med mig Philip och hälsa på i Västerås, jag har ett par gamla grannar som jag känner jag "måste" titta förbi( de är gamla och man vet inte hur länge till de är i livet..), men jag har tänkt mig en heldag i V-ås och träffar gärna någon eller flera av er...!!
    Detta under förbehåll att vi är friska!
    Kram på er och ha en trevlig helg!

• Tre solstrålars mamma

Darling: Int heller att du är ngn storbov i det hela, lät nästan lite så i ditt meddelande. Vi är alla delaktiga på olika sätt. Jag har själv inte sagt att riktigt less på dåliga uppslutet utan har istället i mitt inre hoppats på det bara tillfälligt. Så det jag gjort fel är alltså att inte ventilerat om det tidigare här på tråden att kännt mig besviken på det där.
    Och du, det där var en himla bra idé, tycker jag. Att ta spontan träffar bara så slipper folk bli besvikna. Jag ska ner på stan imorgon, ngn som vill med...osv. Ja det kanske kan funka. Då behöver ingen bli besviken heller om ingen hänger med...

.. såvida man inte frågar ngn som har lust partaja på lördag och så säger alla ja och sen hoppar alla av på fredagen ..*s*
    Men jag kommer bara våga skicka ut sådant som jag ändå ska göra vare sig får sällskap eller ej...dvs, jag ska ner på stan för ärenden, den som har lust fika får gärna höra av sig till min mobil..   Har iof så gjort ngra gånger men ingen har någonsin då hört av sig så tror iof inte jag kommer få med mig någon någonsin heller Just eftersom alla har sina egna liv och svårt (ekonomiskt o tidsmässigt) dra med sig en skock med ungar å försöka få en pratstund.
    Fast iof så för mig är själv grejen hela kogänget....så personligen tycker jag det vore roligast om vi åtminstonne utöver möjliga spontanträffar kunde ses minst 1ggr/året allesammans och då inplanerat i förväg där alla prioriterade just den årliga träffen....ja alla som skriver upp sig d.v.s. men hänger kanske kvar ändå här bara för som ni redan skrivit...se hur liven artar sig, säga hej och kommentera inägg ibland när tiden faller sig på. Får bli i perioder för mig. Ibland mer aktiv å ibland mindre..

Minja: du skrev inte ens upp dig väl den här gången...jag hittar inte dig på listan iaf så du går fri Då har ju inte du uppbokat oss i onödan utan har istället visat att du faktiskt har fullt upp och att du förmodligen spontant dyker upp om det i sluändan passar. Ärligt och ingen som räknar med dig då utan blir bara possitiv överraskning om/när du verkligen dyker upp!

Minne: Vore absolut roligt å ses men jag har skolan hela dagarna fram till 17 och sedan bara matlagning å kvällsprocedur som gärna vill vara med på hemma så hinner se mina barn ngt iaf. Men känner helt klart det värt att åka ner för en träff OM fler tänker komma, då blir det lite lättare att få maken förstå själva träffen och även för mig sjäv. Prioritera bort familj för en person som inte har närmre kontakt med än ngra få inlägg här....njae måste prioritera tiden. Om jag hade mer tid så hade jag defenitivt träffat dig

Nä, har jag ärenden ner på stan och ngn av er råkar ha ärenden ni med så träffas jag gärna men annars tänker jag bara prioritera "fullskaliga" träffar om och när de flesta av oss verkligen vill träffas över en fika tillsammans! Då kan jag tänka mig att sätta familjen åt sidan. Ps. Tar ni kostnaden och åker förbi mig här hemma så bjuder jag mer än gärna på massor med fika eller enkel middag, barnen är mkt välkomna de med...mina är ju dessutom iaf "alltid" hemma 

Älskar mina små trollungar
  • Minja

Solen: ja där med att du alltid är hemma är ju inte riktigt sant jag var förbi en dag när det nu var........ men inte en enda människa hemma , inte ens din make som alltid är såå trevlig bilen stod hemma ivarje fall så ni var väl i skogen och plockade sniglar kanske

hade det inte varit för att jag är så blyg hade jag tagit mig ett dopp i eran trevliga pool men jag tog mitt åk och åkte vidare tur man inte cyklade..

*hade ju bara vägarna där förbi efter som jag varit på djurbutiken *

• jordnöten
    Lovan skrev 2009-09-11 09:31:42 följande:
    Jag håller med er andra, men är för off för att kunna forumlera mig.Ska till läkaren idag för att diskutera vidare medicinering och fortsatt sjukskrivning.Ni tjejer är så underbara att ha här. Vet inte om jag skulle klara mig utan att gå in här o läsa med jämna mellanrum.
    Hoppas att det går bra idag och att du får träffa någon kunnig och förstående person. För så här ska du inte behöva må!!! KRAM
Svar på tråden Kogänget