• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-18 19:20:03 följande:
    var inne och kollade på it´s learning igen...snacka om hårdstart...känns det som nu iaf.men det lär väl vara det enda vi ska göra fram till den 6e va? Då är det väl lungt iof..:)
    Jo visst var det hårt, men de vill väl chocka oss! Hoppas inte att det är mer, då blir det stressigt.
    AnTiMiFi skrev 2009-08-18 19:21:01 följande:
    Såg att det var två böcker nu när jag tittade igen, hade lite brått till en tandläkartid så läste nog med ena ögat bara Jag ska läsa inriktningen Naturkunskap i vardagen....Jag saknar dock den först boken med Gustafsson stått i kö för den nu i över 1 månad hoppas verkligen jag får den snart.
    Är det inte den man kan hämta på nätet? för visst är det den som heter vad är kunskap? En diskussion om...
    Jag hämtade den på nätet iaf.

Då läser vi olika förresten jag ska läsa "svenska och matematik i samspel"
  • AnTiMiFi

Är det inte den man kan hämta på nätet? för visst är det den som heter vad är kunskap? En diskussion om...Jag hämtade den på nätet iaf. Då läser vi olika förresten jag ska läsa "svenska och matematik i samspel"
    [/citat]

Jo så klart, det serjag nu jag har redan laddat hem den jag med och okejat den på min litteraturlista, oj oj vimsig. Det är Torsten Thurèns bok jag väntar på och den var ganska dyr att köpa.

Jag har börjat att läsa nu det är bäst så det får sjunka in lite det var mycket att skriva om det sedan.

• HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-08-19 10:16:00 följande:
    Jo så klart, det serjag nu jag har redan laddat hem den jag med och okejat den på min litteraturlista, oj oj vimsig. Det är Torsten Thurèns bok jag väntar på och den var ganska dyr att köpa.Jag har börjat att läsa nu det är bäst så det får sjunka in lite det var mycket att skriva om det sedan.
    Okej! Har du köpt dem via www.lycknis.se? Jag köper alla mina böcker där för de är alltid billigast (om de nu inte finns på exempelvis kurslitteratur.se eller blocket), om du hittar ett billigare pris någonstans så sänker de sitt pris, hur bra som helst om du frågar mig.
    (Just Torstens bok tror jag kostade ca 180kr om jag inte minns fel.)
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-19 10:38:04 följande:
    Okej! Har du köpt dem via www.lycknis.se? Jag köper alla mina böcker där för de är alltid billigast (om de nu inte finns på exempelvis kurslitteratur.se eller blocket), om du hittar ett billigare pris någonstans så sänker de sitt pris, hur bra som helst om du frågar mig. (Just Torstens bok tror jag kostade ca 180kr om jag inte minns fel.)
    hur fungerar lycknis nu?
    kommer ihåg när dom var rätt nya och flera i min dåvarande klass köpte därifrån, och det tog evigheter att få böckerna.
    Har dom bättrat sig?

Har alltid köpt via adlibris, men kanske ska testa lycknis.

ikväll ska jag läsa lite tror jag.
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-19 10:45:14 följande:
    hur fungerar lycknis nu?kommer ihåg när dom var rätt nya och flera i min dåvarande klass köpte därifrån, och det tog evigheter att få böckerna. Har dom bättrat sig?Har alltid köpt via adlibris, men kanske ska testa lycknis.ikväll ska jag läsa lite tror jag.
    Jag tycker att det fungerar bra. Det har tagit lite tid förut men iår fick jag böckerna inom en vecka (var på semester så jag vet inte exakt hur lång tid det tog)! Om man beställer lite innan tror jag inte det är så farligt. Om böckerna inte finns på lycknis brukar jag kolla adlibris då de är nästbilligast ;P

Jag sitter och läser nu också, funderar på om man ska koncentrera sig på kaptilet som handlar om praktisk och teoretisk kunskap eller om man ska läsa hela. Hur gör du?
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-19 11:23:52 följande:
    Jag tycker att det fungerar bra. Det har tagit lite tid förut men iår fick jag böckerna inom en vecka (var på semester så jag vet inte exakt hur lång tid det tog)! Om man beställer lite innan tror jag inte det är så farligt. Om böckerna inte finns på lycknis brukar jag kolla adlibris då de är nästbilligast ;PJag sitter och läser nu också, funderar på om man ska koncentrera sig på kaptilet som handlar om praktisk och teoretisk kunskap eller om man ska läsa hela. Hur gör du?
    skummar det mesta och läser kapitlet mer noga. så jag nog jag tror jag :) eller ja, tänker ju inte ens skumma hela boken men en del.

Imorgon har vi träff på lärocentret!! Så kul! Ska åka tillsammans med en tjej från stan, som jag aldrig träffat men vi har en gemensam vän.
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-19 19:23:47 följande:
    skummar det mesta och läser kapitlet mer noga. så jag nog jag tror jag :) eller ja, tänker ju inte ens skumma hela boken men en del.Imorgon har vi träff på lärocentret!! Så kul! Ska åka tillsammans med en tjej från stan, som jag aldrig träffat men vi har en gemensam vän.
    Okej, jag har läst det kapitlet nu men jag ska nog skumma det andra också för att få en helhetsbild. Måste även skriva upp skillnaderna för nu snurrar det massor i skallen om arkimedes och alla andra gubbar

Jag har också träff imorgon, ska bli kul att träffa alla andra. Själv har jag gångavstånd till lärcentrumet så det blir en liten promenad för min del. Hoppas man hittar någon att samåka med till Karlstad
  • Boppi

Idag har jag varit på lärcentret och träffat gruppen!
    Verkar vara ett bra gäng! Skönt!

• HannaJennebo
    Boppi skrev 2009-08-19 19:47:13 följande:
    Idag har jag varit på lärcentret och träffat gruppen!Verkar vara ett bra gäng! Skönt!
    Vad roligt, nu ser jag ännu mer fram emot imorgon då jag ska göra detsamma
  • Boppi

Tror jag har frågat det här förut.. Men har ni fått nåt inbetalningskort till studentkåren? Kommer det automatiskt eller måste man anmäla sig nångonstans?
    (Inte för att det känns nödvändigt för mig.. Men man måste väl vara medlem? Även vi distansstudenter.)

Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad