• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-17 10:53:25 följande:
    Jag ska också läsa till lärare på distans,svenska och matematik i samspel. Har bokat boende på kasernhöjden. Kul att hitta andra som också ska läsa i Karlstad!Någon som vet om/när det kommer att komma ut läsanvisningar? Så man vet vilken bok man ska fokusera på först.
    då bor vi på samma ställe :)
    ska du också upp 24-25 aug?
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-17 11:02:02 följande:
    då bor vi på samma ställe :)ska du också upp 24-25 aug?
    Japp det ska jag. Första gången jag bor själv på vandrarhem så det är lite läskigt :P Första gången jag är i Karlstad också typ (har varit där 2ggr innan på agility så inte inne i själva stan).

Har du fixat konto på it´s learning?
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-17 13:16:08 följande:
    Japp det ska jag. Första gången jag bor själv på vandrarhem så det är lite läskigt :P Första gången jag är i Karlstad också typ (har varit där 2ggr innan på agility så inte inne i själva stan).Har du fixat konto på it´s learning?
    Hm nä, kan man göra det nu? Får kolla på det i em.

:) Det går nog bra på vandrarhemmet!
    Karlstad är lät att hitta i. Jag gick gymnasiet i forshaga, som ligger ett par mil utanför, så har varit där en del.
    Var är du ifrån?

Kul med agility!
  • AnTiMiFi

Hallå tjejer! Inte långt kvar nu

TessaG och Boppi, mailen som ni fått om att träffas är de ifrån erat lärcentrumet? Jag har inte fått något sådant men jag har Karlstad som lärcentrum så det kanske inte skickas ut något? Skulle vara kul att få veta lite vilka de andra 6 är... Annars tror jag att jag har koll på allt som skulle förberedas, jag skrev ut kursplanen och målen med den första kursen kan vara bra att läsa på.

• HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-17 13:37:35 följande:
    Hm nä, kan man göra det nu? Får kolla på det i em.:) Det går nog bra på vandrarhemmet! Karlstad är lät att hitta i. Jag gick gymnasiet i forshaga, som ligger ett par mil utanför, så har varit där en del.Var är du ifrån?Kul med agility!
    Jag har gjort det i alla fall, men det är nog ingen brådska då det inte finns något som helst intressant där inne.

Jag är från Lindesberg, så jag har ca 2timmars körning till karlstad den 24:e :)

Mm jättekul med agility, synd bara att jag inte kan ha egen hund att tävla med (pga allergi), men det är alltid roligt att följa med som hejarklack ;P
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-08-17 16:17:13 följande:
    Hallå tjejer! Inte långt kvar nu TessaG och Boppi, mailen som ni fått om att träffas är de ifrån erat lärcentrumet? Jag har inte fått något sådant men jag har Karlstad som lärcentrum så det kanske inte skickas ut något? Skulle vara kul att få veta lite vilka de andra 6 är... Annars tror jag att jag har koll på allt som skulle förberedas, jag skrev ut kursplanen och målen med den första kursen kan vara bra att läsa på.
    Jag har också skrivit ut kursplanen, läst igenom målen har jag också gjort. Det är alltid bra att vara förberedd ;)

Konstigt förresten att du inte fått något mejl, men det är kanske som du säger när man har Karlstad som lärcentrum. Om du vill ha reda på vilka de andra är kan du säkert maila och fråga om du kan få ut listan (det skadar ju iaf inte att pröva ;) ).
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-17 17:14:03 följande:
    Jag har gjort det i alla fall, men det är nog ingen brådska då det inte finns något som helst intressant där inne. Jag är från Lindesberg, så jag har ca 2timmars körning till karlstad den 24:e :)Mm jättekul med agility, synd bara att jag inte kan ha egen hund att tävla med (pga allergi), men det är alltid roligt att följa med som hejarklack ;P
    men då bor du inte så värst långt från mig som bor i köping.

vad tråkigt med allergin!

en vecka kvar nu! :)
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-17 16:17:13 följande:
    Hallå tjejer! Inte långt kvar nu TessaG och Boppi, mailen som ni fått om att träffas är de ifrån erat lärcentrumet? Jag har inte fått något sådant men jag har Karlstad som lärcentrum så det kanske inte skickas ut något? Skulle vara kul att få veta lite vilka de andra 6 är... Annars tror jag att jag har koll på allt som skulle förberedas, jag skrev ut kursplanen och målen med den första kursen kan vara bra att läsa på.
    Tjena! Har saknat dig här i tråden :)

Ja, mailet jag fick var från lärocentret. Vad jag förstod var det mest rundvandring och visning av vart man ska vara och så. Det skulle ta max en timme sa hon.

Jag har också koll tror jag..

Har gjort studieförsäkran på csn och kursregistrering på skolans sida.
    Min fjärrlånbok har dock inte kommit. tror nästan att jag köper den istället.
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-17 18:44:58 följande:
    men då bor du inte så värst långt från mig som bor i köping.vad tråkigt med allergin!en vecka kvar nu! :)
    Nej, inte så långt bort. Ja bara en vecka kvar, längtar faktiskt lite. :P
  • AnTiMiFi
    Thegran skrev 2009-08-17 18:47:51 följande:
    Tjena! Har saknat dig här i tråden :)Ja, mailet jag fick var från lärocentret. Vad jag förstod var det mest rundvandring och visning av vart man ska vara och så. Det skulle ta max en timme sa hon.Jag har också koll tror jag..Har gjort studieförsäkran på csn och kursregistrering på skolans sida.Min fjärrlånbok har dock inte kommit. tror nästan att jag köper den istället.
    Har inte varit inloggad på ett tag, har renoverat badrummet här hemma.
    Studieförsäkran på CSN måste man ha en e-legitimation för det? När jag pluggade på KomVux skickade jag in den när jag börjat med en lärares signatur, undrar om man kan göra så nu med? Angående kurslitteraturen har jag hittat begagnade böcker samt lånat lite på bibblan, väntar bara på Gunn Imsens bok som jag köpte för en 100 lapp hoppas den hinner komma innan kursstarten.

Hanna Jennebo: bra ide om att maila och fråga om de andra det tror jag att jag gör
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad