• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • Thegran
    Boppi skrev 2009-08-14 22:33:55 följande:
    Hej på dig!Nu har jag bokat tågbiljetter! Åker upp på söndag kväll och tänker sova över hos en gammal kompis lillasyster. Skönt att åka tåg nu första gången så kan man ta det lugnt på tåget istället för att köra bil.Idag fick jag mail från mitt lärcenter. Vi ska ses nu på ons em! Kul och se vilka man kommer läsa med!
    fick också mail idag, vi ska ses på torsdag. Har fått kontakt med en tjej som ska läsa via samma lärocenter också, känns bra!

snaaaaart börjar vi!!

vad skönt att komma upp i god tid. Jag är lite rädd för att beräkna tiden fel och komma för sent...fast jag åkt vägen massor med gånger och vet hur lång tid det tar, haha.
    bra med gratis boende också :) ska du bo där varje gång?
  • Boppi

Nä, jag ska inte bo där varje gång. Det kan jag inte med.. Sen nästa gång kanske det blir att man bokar boende på samma ställe som resten av studiegruppen på t ex nåt vandrarhem.

Har du fixat all litteratur? Jag har en bok kvar men de skulle se på bibblan om de kunde fjärrlåna den åt mig. Det är den av Imsen Gunn, Lärarens värld hette den eller nåt liknade.
    Sen funderar jag på om man ska släpa med alla böckerna till Karlstad eller ej.. Vad tror du?

• Boppi

Så! Nu har jag webbregisterat mig och anmält mig till första kursen!
    (Fast jag kunde inte komma in på kursens hemsida, kan du det?)

• Thegran
    Boppi skrev 2009-08-14 22:51:30 följande:
    Nä, jag ska inte bo där varje gång. Det kan jag inte med.. Sen nästa gång kanske det blir att man bokar boende på samma ställe som resten av studiegruppen på t ex nåt vandrarhem.Har du fixat all litteratur? Jag har en bok kvar men de skulle se på bibblan om de kunde fjärrlåna den åt mig. Det är den av Imsen Gunn, Lärarens värld hette den eller nåt liknade. Sen funderar jag på om man ska släpa med alla böckerna till Karlstad eller ej.. Vad tror du?
    Jag har tagit samma bok som dig på fjärrlån. Men har inte fått den än...
    de andra har jag fått tag i på bibblan här i stan.

Nu har jag också registrerat mig! :) kommer inte heller in på kurshemsidan.
  • Bästamorsan

Har ni fått koll på hur många träffar det kommer att vara?
    Tex på första kursen, dvs hur många i månaden?
    Har för mej att nån som läst innan sagt att det var 2gg/månad,
    det är rysligt mycket tycker jag =) som har 3 småbarn...

• Thegran
    Bästamorsan skrev 2009-08-15 07:51:48 följande:
    Har ni fått koll på hur många träffar det kommer att vara?Tex på första kursen, dvs hur många i månaden?Har för mej att nån som läst innan sagt att det var 2gg/månad,det är rysligt mycket tycker jag =) som har 3 småbarn...
    vi har tre ggr i karlstad denna termin.
    sen är det väl en gång i veckan på lärcentret, tror jag
  • Bästamorsan
    Thegran skrev 2009-08-15 07:54:57 följande:
    vi har tre ggr i karlstad denna termin.sen är det väl en gång i veckan på lärcentret, tror jag
    3ggr på hela terminen = klart godkänt! =)

Det står ju på universitetets hemsida att det ska finnas billiga rum där, stämmer det?
  • Thegran
    Bästamorsan skrev 2009-08-15 07:58:42 följande:
    3ggr på hela terminen = klart godkänt! =)Det står ju på universitetets hemsida att det ska finnas billiga rum där, stämmer det?
    har också bara läst att det ska finnas.
    jag har bokat vandrarhem, en bit från skolan, 1 km från centrum typ, för 350 kr/natt tills vi ska åka upp.

Jag tror att vi bara är där två dagar (en natt) varje gång vi ska dit, men är inte hundra.
  • Boppi
    Bästamorsan skrev 2009-08-15 07:58:42 följande:
    3ggr på hela terminen = klart godkänt! =)Det står ju på universitetets hemsida att det ska finnas billiga rum där, stämmer det?
    Jag ringde och kollade det för ett tag sen men då kunde de inte säga om det fanns lediga rum att hyra ut eftersom de ännu inte visste hur många "vanliga" studenter som behövde rum. Men nu borde de ju veta.
  • HannaJennebo

Jag ska också läsa till lärare på distans,svenska och matematik i samspel. Har bokat boende på kasernhöjden. Kul att hitta andra som också ska läsa i Karlstad!

Någon som vet om/när det kommer att komma ut läsanvisningar? Så man vet vilken bok man ska fokusera på först.

Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad