vi som pluggar lärare på distans via karlstad
Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?
Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?
Jag håller på med en lista på vad jag måste fixa innan utbildningen startar.
Har jag missat nåt?
* Fixa övernattning
* Litteratur
* Studentkonto och webbanmälan till kursen (fast det går väl inte att göra ännu?)
* Utdrag från polisen
* CSN, får man ju inte glömma!!
Jag har redan fixat lånekort på universitet! Fyllde i ansökan på nätet i förrgår och idag kom kortet. Det var snabbt!
Idag kom brev från CSN. Funderar på att skaffa e-leg för att kunna sköta det på datorn istället. Hur gör du?
Kan man fylla i sin inkomst där efter hand? Vet ju inte riktigt vad min inkomst kommer bli, beror ju lite på hur mycket man kommer jobba.. Ska nog låna fullt nu första treminen och sen se om man kan klara sig på mindre. Har ju ingen aning om vad det kostar att studera. Resor, böcker m.m
Först på litteraturlistan var det ju nåt man skulle ladda ner men jag hittade den boken på biblioteket. Måste ju var lika bra eller?
Saknar bara den boken av Gunn Imsen. Har lånat på biblioteket så jag hoppas ingen ställer sig i kö eftersom jag måste låna om dem..
Vet du om man kan se klasslistan nånstans? Vill ju veta vilka som kommer gå på mitt lärcenter!
Ja, jag förstår att det känns konstigt att vara utan dottern! Men troligtvis kommer du ha fullt upp så du inte hinner tänka alltför mycket på henne!
Jag håller på att söka tågbiljetter på sj men sidan segar.. Tänkte först åka bil men det är nog skönt att bara sitta och ta det lugnt på vägen upp!
Har inte fixat boende heller. Måste göra det idag!
Hur går det med tåg och boende? Har du bokat?
bara en månad kvar nu! Längtar nästan!
ska köpa lite fina block och pennor inför skolstarten :)
Nä, jag har inte fixat nåt än.. Varken boende eller biljett..
Tåg verkar inte funka så bra, är inte framme förrän efter 10 om jag tar första tåget på morgonen. I så fall får jag åka på söndagen men då jobbar jag till 14 och så vill jag ju vara en stund med familjen innan jag åker. Vi får se hur det blir! Hoppas att få kontakt med nån klasskamrat så man kan åka ihop.
Ang. boende så funderar jag på att fråga en kompis lillasyster som också läser (och bor) där uppe om jag kan få sova hos henne. Men det känns lite pinsamt, får se hur jag gör.
Jag köpte en ny kalender på bokia igår! En fin grön blidde det..
ah, perfekt om du kan lösa boendet så!
och vad bökigt med tågen!
Jag bodde i Forshaga, utanför Karlstad förut och åkta mycket till min hemstad. Tågen var så gott som alltid försenade, så jag har lessnat rejält. Nu är det ju en del år sen, så det kanske är bättre nu.
Ska försöka kolla upp med någon på skolan ang att vara ledig en period nästa år.
eller, inte ledig, utan bara skippa träffarna och sköta allt via distans.
Var i kontakt med program ansvarige i våras om det och då lät det inte som några problem bara det inte var praktik.
Vet du om man kan hitta nånstans på nätet när praktikperioderna är lagda?