• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • Boppi

Hej på er!

Har ni börjat läsa nån litteratur än? Det har inte jag men man är ju lite sugen på att komma igång! Tänkte att det kanske var bra att ha läst lite före kursen men samtidigt kanske man läser "fel" eller rättare sagt inte fokuserar på rätt saker.. Då är det ju slöseri med tid.

• HannaJennebo
    Boppi skrev 2009-08-18 14:54:42 följande:
    Hej på er! Har ni börjat läsa nån litteratur än? Det har inte jag men man är ju lite sugen på att komma igång! Tänkte att det kanske var bra att ha läst lite före kursen men samtidigt kanske man läser "fel" eller rättare sagt inte fokuserar på rätt saker.. Då är det ju slöseri med tid.
    Hej! Tänkte precis börja läsa, jag gick in på it´s learning och fick se att vi hade en uppgift som skulle lämnas in den 6:e september. Så jag börjar med den litteraturen :) Du kan ju gå in på it´s learning och kolla om du också har det (Vet inte vilken inriktning du ska läsa).
  • Thegran
    Boppi skrev 2009-08-18 14:54:42 följande:
    Hej på er! Har ni börjat läsa nån litteratur än? Det har inte jag men man är ju lite sugen på att komma igång! Tänkte att det kanske var bra att ha läst lite före kursen men samtidigt kanske man läser "fel" eller rättare sagt inte fokuserar på rätt saker.. Då är det ju slöseri med tid.
    tänkte börja bläddra i böckerna på fre..när sambon är hemma. Har en väldigt aktiv liten 9månaders...så man får ingen läsro när man är själv med henne.

ska kolla in it´s learning ikväll. hoppas på att det är lika enkelt att förstå sig på som first class som jag hade på förra kurserna!

ser såå mycket fram emot måndag!!
  • Boppi
    HannaJennebo skrev 2009-08-18 15:11:53 följande:
    Hej! Tänkte precis börja läsa, jag gick in på it´s learning och fick se att vi hade en uppgift som skulle lämnas in den 6:e september. Så jag börjar med den litteraturen :) Du kan ju gå in på it´s learning och kolla om du också har det (Vet inte vilken inriktning du ska läsa).
    Ok! Då ska jag registrera mig på it´s learning, har inte hunnit med det än!
    Jag ska läsa till förskollärare naturkunskap i vardagen.
  • Boppi
    Thegran skrev 2009-08-18 15:19:54 följande:
    tänkte börja bläddra i böckerna på fre..när sambon är hemma. Har en väldigt aktiv liten 9månaders...så man får ingen läsro när man är själv med henne.ska kolla in it´s learning ikväll. hoppas på att det är lika enkelt att förstå sig på som first class som jag hade på förra kurserna!ser såå mycket fram emot måndag!!
    Jag ser också framemot måndagen men även mot morgondagen då vi ska träffas på lärcentret för första gången!
    Själv har jag 2 halvvilda killar på 2 och 5år så nån läsro har inte jag heller just nu!
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-18 09:19:34 följande:
    Har inte varit inloggad på ett tag, har renoverat badrummet här hemma.Studieförsäkran på CSN måste man ha en e-legitimation för det? När jag pluggade på KomVux skickade jag in den när jag börjat med en lärares signatur, undrar om man kan göra så nu med? Angående kurslitteraturen har jag hittat begagnade böcker samt lånat lite på bibblan, väntar bara på Gunn Imsens bok som jag köpte för en 100 lapp hoppas den hinner komma innan kursstarten.Hanna Jennebo: bra ide om att maila och fråga om de andra det tror jag att jag gör
    blev badrummet bra?

Vi har också renoverat badrum (och resten också) köpte ett riktigt renoveringsobjekt. Men nu börjar vi komma iordning :)

tror inte du behöver e-leg, går nog med pinkod också om du har en sån?
  • AnTiMiFi

Tessa G, badrummet blev bra kul att renovera men det blir ganska rörigt trots att man hålls i ett rum bara.

Jag har fixat med CSN det gick med pinkod, ser att vi har fått första uppgiften på it`s learning deadline den 6 sept, vi ska läsa valda delar ur Ett oändligt äventyr av Sven-Eric Liedman sen skulle man göra en reflektion. Oj oj nästan så man börjar bli nervös nu

• Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-18 15:39:19 följande:
    Tessa G, badrummet blev bra kul att renovera men det blir ganska rörigt trots att man hålls i ett rum bara.Jag har fixat med CSN det gick med pinkod, ser att vi har fått första uppgiften på it`s learning deadline den 6 sept, vi ska läsa valda delar ur Ett oändligt äventyr av Sven-Eric Liedman sen skulle man göra en reflektion. Oj oj nästan så man börjar bli nervös nu
    ohh, det sätter igång direkt alltså :)
  • HannaJennebo
    Boppi skrev 2009-08-18 15:21:00 följande:
    Ok! Då ska jag registrera mig på it´s learning, har inte hunnit med det än!Jag ska läsa till förskollärare naturkunskap i vardagen.
    Gör så, och det var ganska lätt att förstå sig på, säger jag med mycket datorvana ;P
    AnTiMiFi skrev 2009-08-18 15:39:19 följande:
    Tessa G, badrummet blev bra kul att renovera men det blir ganska rörigt trots att man hålls i ett rum bara.Jag har fixat med CSN det gick med pinkod, ser att vi har fått första uppgiften på it`s learning deadline den 6 sept, vi ska läsa valda delar ur Ett oändligt äventyr av Sven-Eric Liedman sen skulle man göra en reflektion. Oj oj nästan så man börjar bli nervös nu
    vad ska du läsa för inriktning? Själv skulle jag nämligen läsa både sven eric liedman och Gustafsson, Bernt. Tur att jag var inne och kollade så jag kan börja lite innan ;P
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-18 15:57:24 följande:
    Gör så, och det var ganska lätt att förstå sig på, säger jag med mycket datorvana ;P

vad ska du läsa för inriktning? Själv skulle jag nämligen läsa både sven eric liedman och Gustafsson, Bernt. Tur att jag var inne och kollade så jag kan börja lite innan ;P
    haha, jag hittar in ens till it´s learning!! Vart på skolan sida ska man för att komma dit? :)
    kanske ska ta fram papprerna vi fick...antar att kanske står där...

Kom på att jag måste till bokhandeln och shoppa skrivböcker och pennor. Alla pennor här har fått ben, och sen är det ju kul med fina pennor :)
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad