• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • Boppi

Har letat på kau.se efter nån info om när vi ska ha praktik men jag kan inte hitta det någonstans, tyvärr..

Varför ska du vara ledig nästa år?

Fattar inte det här med webb-registerning och studentkonto riktigt.. Kan man inte fixa det än? Käner mig lite borta.. Vet du?

• Thegran
    Boppi skrev 2009-07-25 18:26:12 följande:
    Har letat på kau.se efter nån info om när vi ska ha praktik men jag kan inte hitta det någonstans, tyvärr..Varför ska du vara ledig nästa år?Fattar inte det här med webb-registerning och studentkonto riktigt.. Kan man inte fixa det än? Käner mig lite borta.. Vet du?
    tror jag läste nånstans att man kunde fixa det from 14 aug...men är inte säker.

vi planerar att vara i thailand minst en månad, gärna dubbelt så länge om det går med skolan.
    Skulle egentligen tagit det nu i höst, men så köpte vi ny lägenhet och pengarna räckte inte riktigt.

hoppas verkligen att det går!
    har hittat att vi har 8 veckor praktik under termin 3 och 4. men inte när och om man har 8 v i sträck eller inte.
  • Boppi

Nu har jag kommit hem från en liten semstertripp till Karlstad! Var ju tvungen att kolla in stan lite! Vilken fin stad och större än jag trodde! Åkte bara förbi universitet och spanade lite. Familjen tyckte också om Karlstad och det fanns mycket att se och att göra.

Du skrev i ett tidigare inlägg ang. studentkåren att avi skulle komma hem. Har du anmält dig någonstans eller sker det automatiskt?

Ang.praktiken så tror jag att det är uppdelat på 2 perioder, verkar mycket med 8v i sträck. Men jag vet ju som sagt inte.

• Thegran

haha vad bra att du gillade Karlstad! :)

avin kommer automatiskt tror jag...det har den gjort från alla andra skolor jag gått vid iaf.

Nu har jag fixat böckerna till första kursen.
    så nu kan vi börja ;)

• Bästamorsan

Jag har tänkt läsa lärarutbildningen via karlstad vt.10
    Skulle gärna vilja se litt.lista om det går bra =)
    för att kika på böcker innan...

• Boppi
    Bästamorsan skrev 2009-08-07 19:53:06 följande:
    Jag har tänkt läsa lärarutbildningen via karlstad vt.10Skulle gärna vilja se litt.lista om det går bra =) för att kika på böcker innan...
    Hej!

Detta är litteraturlistan till vår första kurs:

Gustavsson Bernt Vad är kunskap
    Imsen Gunn Lärarens värld; Introduktion till lärarens värld
    Liedman Sven-Eric Ett oändligt äventyr: Om människans kunskaper
    Richardsson Gunnar Svensk utbildningshistoria: skola och samhälle förr och nu
    Thurén Torsten Vetenskapsteori för nybörjare

Första boken finns tydligen att hämta på skolverkets hemsida men jag hittade den på biblioteket! Har bara problem med att hitta bok nr2..

Är du säker på att det är intag till den utbildningen på våren?
  • Boppi

Tessa: Hur är läget? Snart börjar vi!!!!
    Har du hört nåt från ditt lärcenter än? Det har inte jag..

• Bästamorsan
    Boppi skrev 2009-08-11 08:10:38 följande:
    Tessa: Hur är läget? Snart börjar vi!!!! Har du hört nåt från ditt lärcenter än? Det har inte jag..
    Tack för litt listan.
    Ja det är intag via Lidköping som lärcenter... =)
  • Thegran
    Boppi skrev 2009-08-11 08:10:38 följande:
    Tessa: Hur är läget? Snart börjar vi!!!! Har du hört nåt från ditt lärcenter än? Det har inte jag..
    Bara fint här, kom hem från göteborg för några timmar sen.
    Ja, snart är det dags!!

Har inte heller hört nåt, tycker det vore kul att veta vilka dagar man ska vara på lärcentret men antar att vi får veta det i karlstad först...

Hur går det med boendet?
  • Boppi

Hej på dig!

Nu har jag bokat tågbiljetter! Åker upp på söndag kväll och tänker sova över hos en gammal kompis lillasyster. Skönt att åka tåg nu första gången så kan man ta det lugnt på tåget istället för att köra bil.

Idag fick jag mail från mitt lärcenter. Vi ska ses nu på ons em! Kul och se vilka man kommer läsa med!

Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad