• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-21 21:46:56 följande:
    hm, då har jag kanske drömt. Men tyckte jag såg men det kanske var inbillning.Ja, vi hade times new roman 12, med radavstånd 1,5, ibland enkelt :)
    hittade bara att man kunde skicka in till biblioteket och de skulle läsa eller nå likn, läste inte så ingående men.
  • Thegran
    Boppi skrev 2009-08-21 21:43:02 följande:
    Jo, de två sista var ju grupparbeten men som jag fattade det skulle man föra protokoll och så skulle det framgå vem som sagt vad.. Kan ju bli hur mycket som helst! Verkar knasigt om man ska sitta och skriva upp precis allt alla säger..Jag började läsa lite i "Vad är kunskap" idag men den var inget vidare kul.. Det lilla jag skrivit hittills är bara svammel.. Roligt för läraren att läsa 3st A4 flummigt svammel jag troligtvis kommer lämna in.
    ja, det blir roliga protokoll från grupparbetet :)
    men det är väl för att dom ska se om alla är delaktiga, men drygt och tidskrävande att skriva ner allt...

svammel kan man komma långt på ;)
  • Boppi
    HannaJennebo skrev 2009-08-21 21:48:46 följande:
    Hehe, det blir lätt mycket svammel ibland . Jag tyckte också det var lite krångligt med den texten då det kommer massa gubbar hela tiden som säger dittan och datten ;P, men men det gäller väl att se helheten.Förresten jag måste få tipsa er om lite bra böcker om studieteknik, den ena heterPlugga smart och lär dig mer (Björn liljeqvist) och den andra lättlärt- en handbok i studieteknik (Lena Bosund). Nu har jag lärt mig lite mer om hur man ska ta sig an litteraturen! Bara en liten parentes ;P
    Tack för tipsen! Satt faktiskt och kollade lite på adlibris förut om det fanns bra bok om hur man studerar!
  • Thegran

oh vad jag tycker det ska bli kul att plugga igen!! :D

• Boppi
    Thegran skrev 2009-08-21 21:50:08 följande:
    ja, det blir roliga protokoll från grupparbetet :) men det är väl för att dom ska se om alla är delaktiga, men drygt och tidskrävande att skriva ner allt...svammel kan man komma långt på ;)
    Ha, ha! Får väl hoppas att någon i gruppen kan stenografi då! Eller vad heter det när man skriver lika fort som någon talar?
  • HannaJennebo
    Boppi skrev 2009-08-21 21:51:37 följande:
    Tack för tipsen! Satt faktiskt och kollade lite på adlibris förut om det fanns bra bok om hur man studerar!
    Varsågod, finns även en jättebra hemsida www.pulsro.se/sidStudie.htm som man kan kolla in om man vill. Jag brukade läsa böckerna som romaner men har nu lärt mig att det är ett pussel jag ska lägga Leta nyckelord och så vidare. Faktiskt ganska givande att titta i lite hur man "ska" göra.
  • HannaJennebo
    Boppi skrev 2009-08-21 21:53:22 följande:
    Ha, ha! Får väl hoppas att någon i gruppen kan stenografi då! Eller vad heter det när man skriver lika fort som någon talar?
    Haha man får spela in och skriva efteråt. Svårt annars att diskutera jue.
  • Boppi

Vad tror ni vi ska göra med Torstens bok då? En kompis som är ekonom hade läst den under sin utbildning och hon sa att det var en av de tråkigaste böckerna de läst och hon fattade ingenting av den.. Uppmuntrade, va?

• Boppi
    HannaJennebo skrev 2009-08-21 21:53:35 följande:
    Varsågod, finns även en jättebra hemsida www.pulsro.se/sidStudie.htm som man kan kolla in om man vill. Jag brukade läsa böckerna som romaner men har nu lärt mig att det är ett pussel jag ska lägga Leta nyckelord och så vidare. Faktiskt ganska givande att titta i lite hur man "ska" göra.
    Jag brukade göra tankekartor när jag gick på gymnasiet nån gång under stenåldern iofs men jag har för mig att det var ett bra sätt att ta in kunskap..
  • HannaJennebo
    Boppi skrev 2009-08-21 21:55:03 följande:
    Vad tror ni vi ska göra med Torstens bok då? En kompis som är ekonom hade läst den under sin utbildning och hon sa att det var en av de tråkigaste böckerna de läst och hon fattade ingenting av den.. Uppmuntrade, va?
    Jag har haft den i min socionomstudie, slängde ett öga i den men fattade typ ingenting Vi får hoppas att det går bättre nu. Tror att det är lite bara så vi ska komma in i tänket men jag vet inte. Hoppas bara inte att det är en stor del!
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad