• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-22 15:43:12 följande:
    Aha ok, jag har läst igenom VFU boken nu och det jag reagerade på är att man kommer ha samma kommun under hela utbildningen/praktiken. Om man har otur och inte får sin hemkommun så blir det mycket åkande. Jag sätter så klart min hemkommun som nummer 1, men de övriga 2 vet jag inte riktigt. Sedan på sidan 19 står det om partnerområdet, att VFU-samordnaren placerar studenten så långt det är möjligt enligt dennes önskemål om verksamhet?! Va? men läser man förskola/förskoleklass vill man väl göra sin VFU på en sådan? Har jag fattat helt fel?
    Alla vi härifrån skulle få vfu plats här i kommunen om vi ville. Det fanns gott om ställen som ville ta emot oss. Kul, då kan man vara på lite olika verksamheter!
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-22 12:45:51 följande:
    Någon som vet vilken dag i veckan det blir som man ses på lärcentrumet? Angående Gustafssons bok, har ni skrivit ut den eller läser ni den på datorn? tyckte det var så många sidor att skriva ut 123 stycken, stackars min bläckpatron i skrivaren Har ni läst igenom VFU handboken än? måste göra det här i helgen och komma igång lite med uppgifterna.
    Jag lånade boken på bibblan :)
  • AnTiMiFi
    HannaJennebo skrev 2009-08-22 15:52:03 följande:
    Mjo det blir ju en del åkande, jag hoppas jag får min hemkommun också.Så kan det väl inte vara? varför ska man då ha vfu?
    Nä precis, meningen med den är väl att man ska se hur det fungerar "på riktigt" känns inte så kul att få komma och göra VFU inom något som man inte utbildar sig till.*förvirrad* Men som sagt, så långt som möjligt ordnas det efter ens önskemål så man ska väl inte måla fan på väggen än.
  • AnTiMiFi
    Thegran skrev 2009-08-22 18:31:42 följande:
    Alla vi härifrån skulle få vfu plats här i kommunen om vi ville. Det fanns gott om ställen som ville ta emot oss. Kul, då kan man vara på lite olika verksamheter!
    Skönt för er, det hoppas jag att det finns här i Kristinehamn med som vill Men det finns fasligt många ställen, så chansen är stor.
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-22 19:13:54 följande:
    Skönt för er, det hoppas jag att det finns här i Kristinehamn med som vill Men det finns fasligt många ställen, så chansen är stor.
    håller tummarna!

Skulle ju plugga mer idag men det blev 6 tim fiske istället...nu är jag för trött för att öppna böckerna...
    jaja, det är ju en dag imorgon också och 1 A4 är ju iaf gjord.
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-22 18:31:42 följande:
    Okej, det hoppas jag att det finns här också. Annars är ju Örebro kommun stor ;). Hoppas man hamnar på något bra ställe :)
  • HannaJennebo

såg ni förresten att kåravgiften ska betalas via e-avi? läste det igår, kollade hur mkt det skulle gå på idag också och det var 170kr. Ganska billigt ändå?

• Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-22 19:35:36 följande:
    såg ni förresten att kåravgiften ska betalas via e-avi? läste det igår, kollade hur mkt det skulle gå på idag också och det var 170kr. Ganska billigt ändå?
    oj, jag tror jag har betalar nästan 300 förut! om jag inte minns fel.
    170 är ju helt ok, även om det känns dumt att betala till något man inte använder sig av. menmen.

på mån ska jag visst på mitt csn utbetalt också.
  • AnTiMiFi
    HannaJennebo skrev 2009-08-22 19:35:36 följande:
    Jag såg också det idag, har suttit och gått igenom precis ALLT som kommit i kuvert från skolan, så att man inte missar något som ska med eller läsas. Det snurrar mycket i huvudet nu, 1 dag kvar bara.
  • AnTiMiFi
    Thegran skrev 2009-08-22 19:47:05 följande:
    oj, jag tror jag har betalar nästan 300 förut! om jag inte minns fel.170 är ju helt ok, även om det känns dumt att betala till något man inte använder sig av. menmen.på mån ska jag visst på mitt csn utbetalt också.
    Hoppas jag också får pengar ifrån dem snart, har gått hela sommaren utan inkomst. Fick inget sommarjobb och inte fick jag stämpla, så jag har levt på min man.
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad