• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-22 19:47:05 följande:
    oj, jag tror jag har betalar nästan 300 förut! om jag inte minns fel.170 är ju helt ok, även om det känns dumt att betala till något man inte använder sig av. menmen.på mån ska jag visst på mitt csn utbetalt också.
    Jag betalade också ca 300kr förut, men det är billigare när man studerar på distans! Kårobligatoriet ska väl avskaffas? eller hur blev det med det där?

Och visst är det trevligt med lite pengar på måndag *längtar*
    AnTiMiFi skrev 2009-08-22 19:48:57 följande:
    Jag såg också det idag, har suttit och gått igenom precis ALLT som kommit i kuvert från skolan, så att man inte missar något som ska med eller läsas. Det snurrar mycket i huvudet nu, 1 dag kvar bara.
    Samma här och alltid hitta man något nytt och visst snurrar det i skallen! Tider, vart man ska, vad man ska ha med sig mm mm mm :P Det fortsätter i all oändlighet känns det som
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-22 19:52:01 följande:
    Hoppas jag också får pengar ifrån dem snart, har gått hela sommaren utan inkomst. Fick inget sommarjobb och inte fick jag stämpla, så jag har levt på min man.
    ja, jag har gått sen jan utan inkomst.. valde att inte ta ut någon FP. Ska bli skönt med lite mer pengar att röra sig med!
  • AnTiMiFi
    Thegran skrev 2009-08-22 19:58:18 följande:
    ja, jag har gått sen jan utan inkomst.. valde att inte ta ut någon FP. Ska bli skönt med lite mer pengar att röra sig med!
    Såg på CSN att det kommer en utbetalning på måndag gött Januari var lite värre, man får verkligen lära sig att hushålla med pengarna.
  • HannaJennebo
    AnTiMiFi skrev 2009-08-22 20:10:55 följande:
    Såg på CSN att det kommer en utbetalning på måndag gött Januari var lite värre, man får verkligen lära sig att hushålla med pengarna.
    Japp på måndag blir man "rik" ;P
  • Thegran

sitter och funderar på om jag kommer ihåg hur man går från centrum till vandrarhemmet.
    men inser att minner nog inte är intakt :)

• HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-22 20:40:21 följande:
    sitter och funderar på om jag kommer ihåg hur man går från centrum till vandrarhemmet.men inser att minner nog inte är intakt :)
    Haha okej, jag har typ aldrig varit i karlstad så jag vet inte heller ;P du får söka på eniro så kanske du minns bättre :)
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-22 20:44:34 följande:
    Haha okej, jag har typ aldrig varit i karlstad så jag vet inte heller ;P du får söka på eniro så kanske du minns bättre :)
    har kikat men är ju inte samma sak som att gå på riktigt, haha.
    tänkte be om att bli avsläppt i stan o gå förbi hemköp o sen till vandrarhemmet.
    Men vem vet, minnet kanske återvänder när man väl står där :) vore ju illa annars när man bott i närheten i tre år.
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-22 20:47:17 följande:
    har kikat men är ju inte samma sak som att gå på riktigt, haha.tänkte be om att bli avsläppt i stan o gå förbi hemköp o sen till vandrarhemmet.Men vem vet, minnet kanske återvänder när man väl står där :) vore ju illa annars när man bott i närheten i tre år.
    Hehe okej, nej d förstås. Det återvänder säkert, själv tar jag nog bilen till dit jag ska så jag vet att jag hittar tillbaka haha. Frågan är bara vad man ska äta till kvällsmat ;P
  • HannaJennebo

Undrar förresten om det är många studenter som ska bo där, för det är fullbokat 24-25 ;P

• Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-22 20:51:03 följande:
    Hehe okej, nej d förstås. Det återvänder säkert, själv tar jag nog bilen till dit jag ska så jag vet att jag hittar tillbaka haha. Frågan är bara vad man ska äta till kvällsmat ;P
    jag åker tillsammans med en tjej som läser från samma ort som mig. Men hon bor på annat ställe så hon dumpar väl mig efter skolan ;)

ja, jag minns inte om det finns något matställe vid kasernhöjden. men centrum är ju nära, men känns dumt o köpa med nån färdig mat o traska dit med ifall man går fel :) men har du bil fungerar det ju fint!
    lär ju dessutom finnas kök på vandrarhemmet om man vill fixa nåt själv.

börjar få ågen över att vara borta över ett helt dygn från dottern. Det kommer gå jättebra - för henne men jag kommer ju sakna ihjäl mig!!
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad