• Mamma 2b

Snippa..

Tydligen måste man vänja sig vid ordet snippa om man tänkt skaffa barn.

Jag är inte emot att nya ord bildas och blir vedertagna men jag tycker det är rent löjligt att man ska hitta på särskilda ord för att beskriva en liten tjejs kön när ord som snopp funkar för både smågrabbar och vuxna män.

Det gick ju så bra så innan ordet snippa krämades in i vårt språk, så jag har inga planer på att vänja mig vid det.

Om det nu är nån som bryr sig {#lang_emotions_dreamer}

~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-22 13:44
    Ja ni kan irritera er bäst ni vill över mig, jag har iallafall sagt vad jag anser om att bli påtvingad ord som snippa.

Jag anser att det finns fullt användbara ord redan och att just småtjejers kön inte är så himla märkvärdiga att vi måste hitta på särskilda ord för att försköna dem.

Språk utvecklas absolut, och inte det minsta fel med det.
    Dock ser inte jag något skäl att använda detta ord, och de supermammor på FL som sitter och säger att man MÅSTE vänja sig och använda just detta ord om nu tänkt skaffa barn har jag lust att ge en verbal smocka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-23 13:52
    Ja ni får alla säga vad ni vill, jag blev irriterad när jag fick veta av de självutnämnda experterna på FL att jag MÅSTE säga snippa om jag ska (få) ha barn.
    Alla säger vad de vill.
    Jag anser att snippa är ett löjligt ord, det krävs inga speciella "barn-ord" för just småtjejerna.
    Vidare tror jag verkligen inte att det är relevant någonsin att behöva specificera med en liten tjej vad som är blygdläpp, slidöppning, klitoris och hela faddrullan!
  • Svar på tråden Snippa..
  • Björnmossa
    Gräddeline skrev 2009-07-22 16:52:39 följande:
    hihi, undrar om det finns nagon som heter Snippa, det far man ju inte hoppas. Fanns kanske nagon som hette Snopp nar det ordet borjade anvandas i folkmun Ibland har man otur!
    Enligt SAOB så har Hjärtesnopp använts som gull-ord för en liten, älskad person.

"Snopp" betyder ju just liten, utstickande pryl.
  • Thaleya
    Apmor2 skrev 2009-07-22 17:05:44 följande:
    jo visst, men ack så fel- det är ju ingen stjärt. Jag funderar är det fler än ts som tyckte att "Det gick ju så bra så innan ordet snippa krämades in i vårt språk"? för om jag inte missminner mig så var det mkt besvär och hur många är det inte som i avsaknad av ett bra ord har sagt, men mamma har ingen snopp. Som att vårat kön är mindre värt och har varit avsaknad av snopp.
    Ne det är det inte.
    jag håller med dig, det är bra att ordet snippa finns, låter lite fjantigt men går att vänja sig vid om man vill, men snopp låter ju lika fjantigt med. Inte kallar jag min sambos penis för snopp oftast, möjligtvis om den är slak annars får det bli kuk eller penis.
  • Hädvigg

Undrar om man nuförtiden kan bli avsnippad lika väl som avsnoppad i en diskussion?

• Gräddis
    Björnmossa skrev 2009-07-22 17:06:05 följande:
    Enligt SAOB så har Hjärtesnopp använts som gull-ord för en liten, älskad person."Snopp" betyder ju just liten, utstickande pryl.
    Ah gud vad gulligt, Hjartesnopp. Det ska jag borja kalla min man
  • Gräddis
    Hädvigg skrev 2009-07-22 17:11:12 följande:
    Undrar om man nuförtiden kan bli avsnippad lika väl som avsnoppad i en diskussion?
    Om det ar en tjej som avsnippar dig ja
  • Mamma 2b
    Björnmossa skrev 2009-07-22 17:04:31 följande:
    Jo vännen, det är du. Det framgår väldigt, väldigt tydligt i din TS att du ser "snippa" som ett helt nybildat ord. "Säger du inte snippa kan du inte skaffa barn" låter inte särskilt vettigt, men jag ser inget om språkhistoria i den meningen, gör du?
    Vet du vad vännen? Du får anse precis vad du vill om mig och om min lilla oskyldiga ts, det är det som är det underbara med vårt land.

Puss på dig, ska skicka positiva och kramgoa tankar åt ditt håll nu.

Och ja, det är ju ett nytt ord för supermorsorna eftersom de krämar på så in i norden med det nu för tiden.
    ~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
  • Apmor2
    Thaleya skrev 2009-07-22 17:07:32 följande:
    Ne det är det inte. jag håller med dig, det är bra att ordet snippa finns, låter lite fjantigt men går att vänja sig vid om man vill, men snopp låter ju lika fjantigt med. Inte kallar jag min sambos penis för snopp oftast, möjligtvis om den är slak annars får det bli kuk eller penis.
    visst låter det lite fjantigt, men det är inte värre än dom som inte kan säga hund eller katt till sina barn, utan måste säga kisse och vove.. Det är fjantigt på riktigt.
  • Björnmossa

Mamma 2b skrev 2009-07-22 17:15:15 följande:

Vet du vad vännen? Du får anse precis vad du vill om mig och om min lilla oskyldiga ts, det är det som är det underbara med vårt land. Puss på dig, ska skicka positiva och kramgoa tankar åt ditt håll nu. Och ja, det är ju ett nytt ord för supermorsorna eftersom de krämar på så in i norden med det nu för tiden.
    Det vet jag att jag får, detta är nämligen ett diskussionsforum. Du påstår något och vi andra kommenterar, i detta fall med att du tyvärr har lite fel på fötterna.

Vad vet du om supermorsorna? De kanske sa snippa på 70-talet?
  • Gräddis

Alltsa, det som alla kampar med angaende benamningen pa det kvinnliga konsorganet ar ju att det ar sa harligt komplicerat och kan inte beskrivas eller jamforas med nagot annat. Om snopp nu betyder "nagot som sticker ut" sa blir det ju valdigt svart att hitta en kvinnlig motsvarighet (det ar ju inte nagot som 'sticker in' eller sa, det ar ju massor av harliga prylar den bestar av). Sa varfor inte bara kalla det snippa och inse att det bara ar en politiskt korrekt benamning som gor det lattare att prata om det?

Svar på tråden Snippa..