• Mamma 2b

Snippa..

Tydligen måste man vänja sig vid ordet snippa om man tänkt skaffa barn.

Jag är inte emot att nya ord bildas och blir vedertagna men jag tycker det är rent löjligt att man ska hitta på särskilda ord för att beskriva en liten tjejs kön när ord som snopp funkar för både smågrabbar och vuxna män.

Det gick ju så bra så innan ordet snippa krämades in i vårt språk, så jag har inga planer på att vänja mig vid det.

Om det nu är nån som bryr sig {#lang_emotions_dreamer}

~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-22 13:44
    Ja ni kan irritera er bäst ni vill över mig, jag har iallafall sagt vad jag anser om att bli påtvingad ord som snippa.

Jag anser att det finns fullt användbara ord redan och att just småtjejers kön inte är så himla märkvärdiga att vi måste hitta på särskilda ord för att försköna dem.

Språk utvecklas absolut, och inte det minsta fel med det.
    Dock ser inte jag något skäl att använda detta ord, och de supermammor på FL som sitter och säger att man MÅSTE vänja sig och använda just detta ord om nu tänkt skaffa barn har jag lust att ge en verbal smocka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-23 13:52
    Ja ni får alla säga vad ni vill, jag blev irriterad när jag fick veta av de självutnämnda experterna på FL att jag MÅSTE säga snippa om jag ska (få) ha barn.
    Alla säger vad de vill.
    Jag anser att snippa är ett löjligt ord, det krävs inga speciella "barn-ord" för just småtjejerna.
    Vidare tror jag verkligen inte att det är relevant någonsin att behöva specificera med en liten tjej vad som är blygdläpp, slidöppning, klitoris och hela faddrullan!
  • Svar på tråden Snippa..
  • Gräddis

Kanske guldgruva vore nagot annars?

• Thaleya
    Apmor2 skrev 2009-07-22 17:15:22 följande:
    visst låter det lite fjantigt, men det är inte värre än dom som inte kan säga hund eller katt till sina barn, utan måste säga kisse och vove.. Det är fjantigt på riktigt.
    Jo precis.
  • Strawberry3

Vi skippar ordet snippa oxå! Kallar lilltjejens könsorgan för stjärt, och rumpan heter därmed det som alla har där bak!

• Thaleya
    Gräddeline skrev 2009-07-22 17:25:15 följande:
    Kanske guldgruva vore nagot annars?
    Vart är guldet? :0
  • Thaleya
    Strawberry3 skrev 2009-07-22 17:26:39 följande:
    Vi skippar ordet snippa oxå! Kallar lilltjejens könsorgan för stjärt, och rumpan heter därmed det som alla har där bak!
    Men stjärt är ju rumpa.

Det är ju som att kalla munnen för bröstvårta.
  • Hädvigg
    Gräddeline skrev 2009-07-22 17:13:02 följande:
    Om det ar en tjej som avsnippar dig ja
    ja, så är det naturligtvis.
  • Strawberry3
    Thaleya skrev 2009-07-22 17:27:19 följande:
    Men stjärt är ju rumpa.Det är ju som att kalla munnen för bröstvårta.
    Om du tycker det så, men det tycker inte jag, det är iaf ingen hitill som haft problem med att förstå vad vi menar
  • Samsmamma

Mamma 2b skrev 2009-07-21 20:24:58 följande:

What?! Vart är världen på väg?!?!?!?!?!? Ska jag gå till gyn och säga "jag har ont i snippan för min slidkrans töjdes ut i helgen"? Skål för svenskan!
    Det är väl inte så märkligt egentligen, eftersom mödomshinna felaktigt får en att tro att det faktiskt finns en hinna att spräcka, och det gör det ju inte. Det finns en "krans".
  • Hädvigg
    Strawberry3 skrev 2009-07-22 17:29:26 följande:
    Om du tycker det så, men det tycker inte jag, det är iaf ingen hitill som haft problem med att förstå vad vi menar
    Men stjärt och rumpa är faktiskt synonymer.

Lite som att plötsligt börja kalla magen för mage och ryggen för buk.
  • Thaleya
    Strawberry3 skrev 2009-07-22 17:29:26 följande:
    Ja det kanske beror på vart man bor, jag har aldrig hört att man kallar underlivet för stjärt. Stjärten sitter man ju på, trodde jag :P
Svar på tråden Snippa..