• Mamma 2b

Snippa..

Tydligen måste man vänja sig vid ordet snippa om man tänkt skaffa barn.

Jag är inte emot att nya ord bildas och blir vedertagna men jag tycker det är rent löjligt att man ska hitta på särskilda ord för att beskriva en liten tjejs kön när ord som snopp funkar för både smågrabbar och vuxna män.

Det gick ju så bra så innan ordet snippa krämades in i vårt språk, så jag har inga planer på att vänja mig vid det.

Om det nu är nån som bryr sig {#lang_emotions_dreamer}

~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-22 13:44
    Ja ni kan irritera er bäst ni vill över mig, jag har iallafall sagt vad jag anser om att bli påtvingad ord som snippa.

Jag anser att det finns fullt användbara ord redan och att just småtjejers kön inte är så himla märkvärdiga att vi måste hitta på särskilda ord för att försköna dem.

Språk utvecklas absolut, och inte det minsta fel med det.
    Dock ser inte jag något skäl att använda detta ord, och de supermammor på FL som sitter och säger att man MÅSTE vänja sig och använda just detta ord om nu tänkt skaffa barn har jag lust att ge en verbal smocka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-23 13:52
    Ja ni får alla säga vad ni vill, jag blev irriterad när jag fick veta av de självutnämnda experterna på FL att jag MÅSTE säga snippa om jag ska (få) ha barn.
    Alla säger vad de vill.
    Jag anser att snippa är ett löjligt ord, det krävs inga speciella "barn-ord" för just småtjejerna.
    Vidare tror jag verkligen inte att det är relevant någonsin att behöva specificera med en liten tjej vad som är blygdläpp, slidöppning, klitoris och hela faddrullan!
  • Svar på tråden Snippa..
  • Flurhaj

Ahh... Jag tycker att snippa är det fulaste ordet och jag själv vägrar använda det... Får rysningar av det.. Snippa snippa snippa... brrr...

• MillaW

Snippa låter otroligt barnslig. Pulla och snopp ska det vara!

Jag kan te.x också säga" kom nu lillpullan eller lillsnoppen - (= inte lika vanligt)" .. Orden blir vad man gör dem till. Jag tycker lillpullan är mer gulligt att än ett fult ord!

• snigelina
    Maja Gräddnos skrev 2009-07-22 20:58:47 följande:
    "Pulla" betyder i min ordbok något betydligt mer barnförbjudet än snippa.
    håller med
  • snigelina
    lillefisen skrev 2009-07-22 20:58:41 följande:
    Vår dotter är 2år och vi kallar det pillesnopp och kisselisa..
    varför heter det inte kissepelle och kisselisa?
  • solnamorsa

hm men kan man inte använda alla ord man kan ? barnen kommer ju lära sig tex. Fi**a i skolan......

• Thaleya
    Oj snacka om att de kommer att kalla Lisa i klassen för kisselisa.
  • High Heel Bitch
    Stackars lilla Lisa i klassen..
  • falken

Jag är rätt tacksam att ordet "snippa" har uppfunnits. Här hemma är det nämligen ett himla pladder om denna intressanta kroppsdel, där kisset kommer ut och som inte är likadan som killarnas snopp (flicka, 3 år) Finns inget intressantare just nu faktiskt.

Hade nog inte haft något ord som jag tyckt kännts riktigt bra om inte snippa funnits, när jag var liten sas det "mus" - men det är ju nåt annat.
    Det viktiga är nog att man har ett ord i familjen som känns bekvämt och barnet kan använda sig av obesvärat, så att det inte blir något nedtystat och onämnbart med flickornas könsorgan. De har samma rätt att vara stolta över och prata om sin grej som pojkarna är!

Svar på tråden Snippa..