• surrogatbarn

Surrogatbarn=Kärleksbarn!

Hej. Ville bara starta en tråd om oss som valt den lite kontroversiella vägen att få barn. Genom att åka till ett annat land och använda oss av en Surrogatmoder. Hör av er. Skriv till mig.Hur gick det för er när ni kom hem med erat barn? Gå in på min hemsida surrogatbarn.dinstudio.se och följ min och min makes väg genom snåriga, byråkratiska, hycklade, fördomsfulla Sverige efter att ha varit fast i Ryssland i 1 månad, och ej fått komma hem med vår son. för Svenska Ambassaden i Moskva. Vi kom hen 22 maj-09. Vi måste skapa debatt om detta då Sverige ej för närvarande inte har några regler eller Lagar gällande surrogat. Bryter mot alla konventioner som finns. Detta är INTE olagligt att göra. Ändå väljer Sverige att göra så att vår son just nu står utan Lagliga föräldrar. Det kränker oss som förälder och vårat barn har inga rättigheter just nu. De bryter mot Barnens rättigheter. Mänskliga rättigheter. Tidningen där vi bor var idag och intervjuade oss. Nu måste det skapas debatt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 16:32
    Vill ni nå mig anonymt om ni har funderingar kring vårat program eller något annat, så skriv till min e-mail. nurseewaleena@hotmail.com Kommentarerna angående surrogat lämmnas till min tråd. MVH Ewa-Leena

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 21:44
    Nu börjar det att röra på sig hos myndigheterna efter liiite press från Tidningen "Arbetarbladet" vi varit med i 3 ggr nu på kort tid. Har via journalisten och en kille från stockholm hittat lösningen, som jag kommer att skriva om på min hemsida under KRYPHÅL att använda om myndigheterna bråkar. Du som pappa har rätt till din son. Du som mamma också!

• Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!
  • Matteus
    SaramedM skrev 2009-07-27 12:30:22 följande:
    och vad har din sista kommentar med adoptioner och surrugat mammor att göra??? Jag tror att barn som bor på barnhem behöver FÖRÄLDRAR, sen vad föräldrarna gör i sängkammaren har liksom ingen betydelse!
    Om man är homosexuell så vet man ju att det är omöjligt att göra barn tillsammans. Då tycker jag att det är jätte bra att barn som ingen familj alls har kan få en. Och då är det väl bättre att få bo hos en familj en att bo på ett barnhem.

Men jag tror iallafall att det bästa är att få ha en mamma och en pappa om det går. Det får väl jag tro eller är det olagligt ?

Från början är det väl tänkt att det skall vara mamma och en pappa annars så skulle ju två killar eller två tjejer kunna göra barn .

Åter igen så får ingen tro att jag är emot homosexuella. För det är jag verkligen inte!!!!!!1
  • CloudBerry the 1st

Jag tycker att hela grejen att beställa, odla ett barn och lösa ut ett barn är sinnesjukt. Det är fel och jag hoppas att det aldrig blir lagligt i Sverige.

Bloggen som inte är något för dig är tillbaka: cloudberry1st.devote.se/
  • CloudBerry the 1st

Vad är det för fel på barn som sitter ensamma och inte har några föräldrar som tar hand om dem? Varför väljer man bort dem framför att odla ett barn i en kvinnas kropp?

Bloggen som inte är något för dig är tillbaka: cloudberry1st.devote.se/
  • Milkina cerka

CloudBerry the 1st skrev 2009-07-27 18:33:14 följande:

Vad är det för fel på barn som sitter ensamma och inte har några föräldrar som tar hand om dem? Varför väljer man bort dem framför att odla ett barn i en kvinnas kropp?
    Biologiska band?

Att man är för gammal för att få/hinna adoptera har nämnts tidigare här i tråden som ett skäl.
  • Nati

Förtydligande angående surroogat i Ryssland man får inte använda surrogatmammans ägg utan endast donerade eller den tilltänkta mammans. Därav gör det det mycket lättare för surrogatmamman att inte knyta an. Dessa ryska kvinnor är mycket väl förberedda mentalt och det vet vi väl alla att det mentala alltså hjärnan och dess tankar styr det mesta INTE känslor, varför talas det annars så mycket om mental träning, visualisering etc i tex idrottssammanhang. Hjärnan skickar ut de signaler som sedan blir känslor genom vad den lärt sig alltså vad vi tänkt och talat om för dem, hoppas ni förstår min tankebana...

• Häxan surkart

Matteus, du skrev "Från början är det väl tänkt att det skall vara mamma och en pappa annars så skulle ju två killar eller två tjejer kunna göra barn". Från början var det tänkt att människan skulle gå naken, gör du det på jobbet? Annars skulle väll Adam och Eva vara påklädda i Edens lustgård.

Cloudberry, varför valde du att genomgå en graviditet istället för att hjälpa dessa barn "som sitter ensamma och inte har några föräldrar som tar hand om dem"?

• surrogatbarn

JAG är BÄST skrev 2009-07-27 12:42:29 följande:

Ahh, är det du TS som man fick läsa om i tidningarna?
    Japp Det var vi det:)
  • surrogatbarn
    evaoregon skrev 2009-07-27 16:44:19 följande:
    Om jag inte helt missförstått det så har man i trådstartarens fall använt sig av mannens spermier, men inte av kvinnans (mammans) ägg. Jag gissar att man använt sig av surrogatmammans ägg. Är det så, TS?
    Hej. NEJ! Surrogatmamman har ingen som helst genetisk koppling til barnet Det är mitt barn och min mans . Biologiskt.
  • önskebarn

Jag skulle lätt kunna tänka mig det.

• tjocksmocken

Som sagt, Sverige har varit en förebild i många sammanhang och varit öppna för stora förändringar, t.ex. först med att ändra succestionsordningen, erkänna teckenspråk som ett eget språk m.m m.m
    men är så långt efter när det gäller surrogat.
    Jag anser det borde bli lagligt men genomföras lika strikt som adoption görs idag.
    Det ska ju inte bli en riskmarknad att kvinnor säljer sina kroppar.

Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!