• surrogatbarn

Surrogatbarn=Kärleksbarn!

Hej. Ville bara starta en tråd om oss som valt den lite kontroversiella vägen att få barn. Genom att åka till ett annat land och använda oss av en Surrogatmoder. Hör av er. Skriv till mig.Hur gick det för er när ni kom hem med erat barn? Gå in på min hemsida surrogatbarn.dinstudio.se och följ min och min makes väg genom snåriga, byråkratiska, hycklade, fördomsfulla Sverige efter att ha varit fast i Ryssland i 1 månad, och ej fått komma hem med vår son. för Svenska Ambassaden i Moskva. Vi kom hen 22 maj-09. Vi måste skapa debatt om detta då Sverige ej för närvarande inte har några regler eller Lagar gällande surrogat. Bryter mot alla konventioner som finns. Detta är INTE olagligt att göra. Ändå väljer Sverige att göra så att vår son just nu står utan Lagliga föräldrar. Det kränker oss som förälder och vårat barn har inga rättigheter just nu. De bryter mot Barnens rättigheter. Mänskliga rättigheter. Tidningen där vi bor var idag och intervjuade oss. Nu måste det skapas debatt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 16:32
    Vill ni nå mig anonymt om ni har funderingar kring vårat program eller något annat, så skriv till min e-mail. nurseewaleena@hotmail.com Kommentarerna angående surrogat lämmnas till min tråd. MVH Ewa-Leena

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 21:44
    Nu börjar det att röra på sig hos myndigheterna efter liiite press från Tidningen "Arbetarbladet" vi varit med i 3 ggr nu på kort tid. Har via journalisten och en kille från stockholm hittat lösningen, som jag kommer att skriva om på min hemsida under KRYPHÅL att använda om myndigheterna bråkar. Du som pappa har rätt till din son. Du som mamma också!

• Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!
  • Topdog

Och vad baserar du din tro på?

• näradig
    Topdog skrev 2009-07-27 14:32:46 följande:
    Och vad baserar du din tro på?
    på den erfarenhet och kunskap jag har såklart.
  • Topdog
    näradig skrev 2009-07-27 13:46:35 följande:
    ok, och jag tror det handlar om instinkter och hormoner. annars så skulle nog människosläktet vara utdött.
    På vilket sätt menar du att männsikosläktet skulle ha dött ut om mamman inte knyter an till barnet under graviditeten?
  • näradig
    Topdog skrev 2009-07-27 14:40:36 följande:
    På vilket sätt menar du att männsikosläktet skulle ha dött ut om mamman inte knyter an till barnet under graviditeten?
    om mödrar inte instinktivt kände att de måste skydda och föda sina barn till 100% så skulle vi ju dött ut.
  • Topdog
    näradig skrev 2009-07-27 14:39:32 följande:
    på den erfarenhet och kunskap jag har såklart.
    Så du talar om erfarenhet från dina egna graviditeter? Att du har upplevt att dina instinkter/hormoner fått dig att knyta an till barnet i din mage, inte att det handlat om längtan, drömmar, förväntningar och mental föreberedelse?
  • näradig
    Topdog skrev 2009-07-27 14:43:13 följande:
    Så du talar om erfarenhet från dina egna graviditeter? Att du har upplevt att dina instinkter/hormoner fått dig att knyta an till barnet i din mage, inte att det handlat om längtan, drömmar, förväntningar och mental föreberedelse?
    nej, mina erfarenheter kommer från olika håll . allt jag upplevt, läst, sett, hört, känt, drömt eller på annat sätt stött på -det är mina erfarenheter.
  • Topdog
    näradig skrev 2009-07-27 14:41:51 följande:
    om mödrar inte instinktivt kände att de måste skydda och föda sina barn till 100% så skulle vi ju dött ut.
    Fast då talar vi om redan födda barn. Det jag undrar över är varför människosläktet skulle ha dött ut om anknytningen inte startade under graviditetet?
  • näradig
    Topdog skrev 2009-07-27 14:48:16 följande:
    Fast då talar vi om redan födda barn. Det jag undrar över är varför människosläktet skulle ha dött ut om anknytningen inte startade under graviditetet?
    visst om altt kommer under förlossningen så skulle vi ju överlevt då med. men det ändrar ju ingenting.
  • Topdog
    näradig skrev 2009-07-27 14:51:08 följande:
    visst om altt kommer under förlossningen så skulle vi ju överlevt då med. men det ändrar ju ingenting.
    Fast det är ju vid förlossningen/amningen som väldigt mycket fysiologiskt händer som främjar anknytningen. Sen har vi ju den största anknytningsstärkaren av alla; närhet och omsorg.

Jag tror att anknytning under graviditeten skulle vara till mer skada än nytta för den förhistoriska människan. En förhistorisk männsika som knöt an till sitt barn redan under graviditeten, skulle ha väldigt svårt att släppa ifrån sig ett nyfödd barn som var mindre livsdugligt.

Hormonpåslaget vid förlossningen gör att mamman inte överger sitt livsdugliga, nyfödda barn. Sedan är det hormonpåslag pga omvårdnad/amning som stärker/fördjupar anknytningen och får henne att "gå genom eld" för sitt barn.
  • FridaochSamuel

oj va hemskt att ni inte får komma hem=(. Gör mig väldigt ledsen. Ser ingen anledning till de alls....

Måste bara fråga en sak, för har fått otydliga svar bara. När man har surogatmamma. Kan man ha mammans ägg och pappans spärma? Så själva surogat mamman är inte släkt med bebisen allas? eller kan man inte ha en annans människas ägg i sig?

Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!