• surrogatbarn

Surrogatbarn=Kärleksbarn!

Hej. Ville bara starta en tråd om oss som valt den lite kontroversiella vägen att få barn. Genom att åka till ett annat land och använda oss av en Surrogatmoder. Hör av er. Skriv till mig.Hur gick det för er när ni kom hem med erat barn? Gå in på min hemsida surrogatbarn.dinstudio.se och följ min och min makes väg genom snåriga, byråkratiska, hycklade, fördomsfulla Sverige efter att ha varit fast i Ryssland i 1 månad, och ej fått komma hem med vår son. för Svenska Ambassaden i Moskva. Vi kom hen 22 maj-09. Vi måste skapa debatt om detta då Sverige ej för närvarande inte har några regler eller Lagar gällande surrogat. Bryter mot alla konventioner som finns. Detta är INTE olagligt att göra. Ändå väljer Sverige att göra så att vår son just nu står utan Lagliga föräldrar. Det kränker oss som förälder och vårat barn har inga rättigheter just nu. De bryter mot Barnens rättigheter. Mänskliga rättigheter. Tidningen där vi bor var idag och intervjuade oss. Nu måste det skapas debatt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 16:32
    Vill ni nå mig anonymt om ni har funderingar kring vårat program eller något annat, så skriv till min e-mail. nurseewaleena@hotmail.com Kommentarerna angående surrogat lämmnas till min tråd. MVH Ewa-Leena

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 21:44
    Nu börjar det att röra på sig hos myndigheterna efter liiite press från Tidningen "Arbetarbladet" vi varit med i 3 ggr nu på kort tid. Har via journalisten och en kille från stockholm hittat lösningen, som jag kommer att skriva om på min hemsida under KRYPHÅL att använda om myndigheterna bråkar. Du som pappa har rätt till din son. Du som mamma också!

• Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!
  • Plutteli
    näradig skrev 2009-07-27 12:19:18 följande:
    2005 kom de RIKTLINJERNA inte regler eller lagar. Och det görs undantag.
    Ah, det förklarar en del! Tack
  • Topdog
    näradig skrev 2009-07-27 12:11:45 följande:
    fast jag hittar bara att riktlinjen om 42 år ska gälla ANSÖKAN inte medgivande. ser du ingen vitts så är det bara att låta bli. om det var mest betydelsefullt för dig så skulle du ju chansa,
    Jag har fattat det som att det gäller själva medgivandet.

Sen tycker jag att dina sista två meningar är väldigt okänsliga. Vad du tror och tycker om mig och min situation är fullkomligt irrelevant. Jag förstår inte varför du överhuvudtaget uttalar sig om mig och min situation (som du inte vet något om).
  • Topdog
    näradig skrev 2009-07-27 12:19:18 följande:
    2005 kom de RIKTLINJERNA inte regler eller lagar. Och det görs undantag.
    Nej, det är ingen lag utan riktlinjer. Ja, det gör undantag. Men de är inte många och det gäller specifika situationer.

Jag har flera bekanta som fastnat i Kinas evighetskö. De kommer inte att få förnyat medgivande pga av riktlinjerna som säger inga medgivanden till personer över 43 år om det inte finns mycket starka skäl.
  • näradig
    Topdog skrev 2009-07-27 12:23:31 följande:
    Jag har fattat det som att det gäller själva medgivandet. Sen tycker jag att dina sista två meningar är väldigt okänsliga. Vad du tror och tycker om mig och min situation är fullkomligt irrelevant. Jag förstår inte varför du överhuvudtaget uttalar sig om mig och min situation (som du inte vet något om).
    jag har eftergooglande bara hittat att det gäller ansökan.

jag tror eller tycker inget om dig eller din situation.
    det var kanske fel uttryckt. Om det är mest värdefullt för någon att bli förälder så förstår jag inte varför man inte chansar.
  • Matteus

Jag tycker att det är bra som det är nu.

Tycker att det är konstigt att man vill lämna bort ett barn som man har burit inom sig.Och för pengar ? NEJ FY VAD SJUKT
    Tycker att alla barn skall ha rätt till sina förälder om dom inte har gått bort eller så.
    Tycker att det är bra att man kan adoptera barn och hjälpa dem som inte har någon tycker att det är bättra att satsa på dom barnen.

Jag har inget emot homosexuella men jag tror att alla barn behöver en manlig och kvinnlig förebild .

• ebij

jag kan bara prata för mig själv. Vi vill bara ha 2 barn och än så länge så tycker jag att graviditeten (detta är min första) är det mest underbara och magiska jag har varit med om!

jag tänkte faktiskt herromdagen helt seriöst att jag nog skulle kunna tänka mig att ställa upp som surrogat mot betalning på låt säga 20 000 kr.  Förutsatt att det är utrett att paret är lämpade för barn.. Skulle dock aldrig gå emot lagen.  Jag tror att separationen inte blir så förskräcklig när man vet att jag ger dessa människor den lycka som jag har med mina barn som de aldrig kunnat få (utan adoption) utan mig.

Anledningen är att jag gillar att vara gravid men vill bara ha två barn (max 3).

• SaramedM
    Matteus skrev 2009-07-27 12:28:59 följande:
    Jag tycker att det är bra som det är nu.Tycker att det är konstigt att man vill lämna bort ett barn som man har burit inom sig.Och för pengar ? NEJ FY VAD SJUKTTycker att alla barn skall ha rätt till sina förälder om dom inte har gått bort eller så.Tycker att det är bra att man kan adoptera barn och hjälpa dem som inte har någon tycker att det är bättra att satsa på dom barnen. Jag har inget emot homosexuella men jag tror att alla barn behöver en manlig och kvinnlig förebild .
    och vad har din sista kommentar med adoptioner och surrugat mammor att göra???

Jag tror att barn som bor på barnhem behöver FÖRÄLDRAR, sen vad föräldrarna gör i sängkammaren har liksom ingen betydelse!
  • näradig
    Matteus skrev 2009-07-27 12:28:59 följande:
    Jag tycker att det är bra som det är nu. Tycker att det är konstigt att man vill lämna bort ett barn som man har burit inom sig.Och för pengar ? NEJ FY VAD SJUKT Tycker att alla barn skall ha rätt till sina förälder om dom inte har gått bort eller så. Tycker att det är bra att man kan adoptera barn och hjälpa dem som inte har någon tycker att det är bättra att satsa på dom barnen. Jag har inget emot homosexuella men jag tror att alla barn behöver en manlig och kvinnlig förebild .
    behöver och behöver. det ÄR bevisat att det är väldigt bra och viktigt.

de flesta barn har också det oavsätt om de har en eller två föräldrar av ett eller samma kön.
  • SaramedM
    näradig skrev 2009-07-27 12:32:40 följande:
    behöver och behöver. det ÄR bevisat att det är väldigt bra och viktigt.de flesta barn har också det oavsätt om de har en eller två föräldrar av ett eller samma kön.
    Precis
    Och det är inte så att det är brist på barn utan föräldrar direkt
  • Topdog
    näradig skrev 2009-07-27 12:28:36 följande:
    jag har eftergooglande bara hittat att det gäller ansökan. jag tror eller tycker inget om dig eller din situation. det var kanske fel uttryckt. Om det är mest värdefullt för någon att bli förälder så förstår jag inte varför man inte chansar.
    Att jag väljer att inte chansa beror på att det är OERHÖRT psykiskt slitsamt att tro och hoppas på att det blir ett barn, att gå in för det 100% och det sedan inte blir något. Den sorgen har jag redan varit med om och är inget jag vill uppleva igen.

Jag känner också att det är schysst mot mina barn att förbereda dom på en adoption som kanske aldrig blir av pga min ålder. Där har du anledningarna till att jag inte chansar. Förstår du bättre nu?
Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!