• surrogatbarn

Surrogatbarn=Kärleksbarn!

Hej. Ville bara starta en tråd om oss som valt den lite kontroversiella vägen att få barn. Genom att åka till ett annat land och använda oss av en Surrogatmoder. Hör av er. Skriv till mig.Hur gick det för er när ni kom hem med erat barn? Gå in på min hemsida surrogatbarn.dinstudio.se och följ min och min makes väg genom snåriga, byråkratiska, hycklade, fördomsfulla Sverige efter att ha varit fast i Ryssland i 1 månad, och ej fått komma hem med vår son. för Svenska Ambassaden i Moskva. Vi kom hen 22 maj-09. Vi måste skapa debatt om detta då Sverige ej för närvarande inte har några regler eller Lagar gällande surrogat. Bryter mot alla konventioner som finns. Detta är INTE olagligt att göra. Ändå väljer Sverige att göra så att vår son just nu står utan Lagliga föräldrar. Det kränker oss som förälder och vårat barn har inga rättigheter just nu. De bryter mot Barnens rättigheter. Mänskliga rättigheter. Tidningen där vi bor var idag och intervjuade oss. Nu måste det skapas debatt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 16:32
    Vill ni nå mig anonymt om ni har funderingar kring vårat program eller något annat, så skriv till min e-mail. nurseewaleena@hotmail.com Kommentarerna angående surrogat lämmnas till min tråd. MVH Ewa-Leena

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 21:44
    Nu börjar det att röra på sig hos myndigheterna efter liiite press från Tidningen "Arbetarbladet" vi varit med i 3 ggr nu på kort tid. Har via journalisten och en kille från stockholm hittat lösningen, som jag kommer att skriva om på min hemsida under KRYPHÅL att använda om myndigheterna bråkar. Du som pappa har rätt till din son. Du som mamma också!

• Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!
  • näradig
    Topdog skrev 2009-07-27 12:40:45 följande:
    Att jag väljer att inte chansa beror på att det är OERHÖRT psykiskt slitsamt att tro och hoppas på att det blir ett barn, att gå in för det 100% och det sedan inte blir något. Den sorgen har jag redan varit med om och är inget jag vill uppleva igen. Jag känner också att det är schysst mot mina barn att förbereda dom på en adoption som kanske aldrig blir av pga min ålder. Där har du anledningarna till att jag inte chansar. Förstår du bättre nu?
    du behöver inte förklara dig. det jag skrev var inget ngativt. dte handlar om hur man prioriterar (sina kännslor i detta fall)
  • Topdog

"INTE är schysst mot mina barn"

ska det självklart stå.

• JAG är BÄST
    surrogatbarn skrev 2009-07-26 01:01:37 följande:
    Hej. Ville bara starta en tråd om oss som valt den lite kontroversiella vägen att få barn. Genom att åka till ett annat land och använda oss av en Surrogatmoder. Hör av er. Skriv till mig.Hur gick det för er när ni kom hem med erat barn? Gå in på min hemsida surrogatbarn.dinstudio.se och följ min och min makes väg genom snåriga, byråkratiska, hycklade, fördomsfulla Sverige efter att ha varit fast i Ryssland i 1 månad, och ej fått komma hem med vår son. för Svenska Ambassaden i Moskva. Vi kom hen 22 maj-09. Vi måste skapa debatt om detta då Sverige ej för närvarande inte har några regler eller Lagar gällande surrogat. Bryter mot alla konventioner som finns. Detta är INTE olagligt att göra. Ändå väljer Sverige att göra så att vår son just nu står utan Lagliga föräldrar. Det kränker oss som förälder och vårat barn har inga rättigheter just nu. De bryter mot Barnens rättigheter. Mänskliga rättigheter. Tidningen där vi bor var idag och intervjuade oss. Nu måste det skapas debatt!
    Ahh, är det du TS som man fick läsa om i tidningarna?
  • viewmylife

Jag vill bli en surrogatmamma. Om min kompis inte får barn på egen hand så har jag sakt att jag ställer upp, hon får stå för alla kostnader kring graviditeten men ändå jag gör det för hennes skull.

• näradig
    viewmylife skrev 2009-07-27 12:51:04 följande:
    Jag vill bli en surrogatmamma. Om min kompis inte får barn på egen hand så har jag sakt att jag ställer upp, hon får stå för alla kostnader kring graviditeten men ändå jag gör det för hennes skull.
    det är beundransvärt och fint av dig eftersom du gör detta av empati.
    men jag måste ädå avråda dig (av empati till dig).

det går inte att föreställa sig hur det kommer att upplevas av dig. Hur kommer det att påverka hela din familj.
  • JAG är BÄST
    ebij skrev 2009-07-27 12:30:20 följande:
    jag kan bara prata för mig själv. Vi vill bara ha 2 barn och än så länge så tycker jag att graviditeten (detta är min första) är det mest underbara och magiska jag har varit med om! jag tänkte faktiskt herromdagen helt seriöst att jag nog skulle kunna tänka mig att ställa upp som surrogat mot betalning på låt säga 20 000 kr.  Förutsatt att det är utrett att paret är lämpade för barn.. Skulle dock aldrig gå emot lagen.  Jag tror att separationen inte blir så förskräcklig när man vet att jag ger dessa människor den lycka som jag har med mina barn som de aldrig kunnat få (utan adoption) utan mig.Anledningen är att jag gillar att vara gravid men vill bara ha två barn (max 3).
    Varför göra det mot betalning? å dessutom då "bara" 20.000:- ???
    Det ÄR olagligt att ta betalt som surrogat-mamma,,bara så du vet .

Å, att5 du gör det mot betalning gör du det va helt fel aspekter, dessutom. Jag skulle aldrig vilja ha dig som en surrogat-mamma för du låter inte direkt seriös ang det "jobbet".
  • JAG är BÄST

Har själv blivit erbjuden 3st surrogat-mammor som velat ställa upp på oss gratis utan att passera gå.
    2st mycket närstående till oss(vänner),,samt en vän via nätet som bor i södra sverige.

Vi har tackat men avböjt då vi kollade upp kostnaderna kring just surrogat-mammor. Så vi valde adoption .

• SaramedM
    viewmylife skrev 2009-07-27 12:51:04 följande:
    Skulle du kunna bära ett barn, känna det växa,sparka och föda det för att sen lämna ifrån dig det?
  • JAG är BÄST
    SaramedM skrev 2009-07-27 13:03:02 följande:
    Skulle du kunna bära ett barn, känna det växa,sparka och föda det för att sen lämna ifrån dig det?
    Man använder oftast inte surrogat-mammans ägg eller dennes mans spermier.

Utan det är dom blivande föräldrarnas ägg + spema som man använder sig av(annat fall så använder man sig av en donator,som inte har något med surrogat-mamman att göra).

Som surrogat-mamam MÅSTE man vara psykiskt förberedd att man som surrogat bara är ett "skal/förvaring" man lånar ut sin kropp till en anna kvinna.

Det f9inns surrogat-mödrar i USA som vart dte otaliga gånger och lämnat ifrån sig barnen. Dom blir erbjudna psykologer under hela graviditeten mm.
  • näradig

JAG är BÄST skrev 2009-07-27 13:08:54 följande:

Man använder oftast inte surrogat-mammans ägg eller dennes mans spermier. Utan det är dom blivande föräldrarnas ägg + spema som man använder sig av(annat fall så använder man sig av en donator,som inte har något med surrogat-mamman att göra). Som surrogat-mamam MÅSTE man vara psykiskt förberedd att man som surrogat bara är ett "skal/förvaring" man lånar ut sin kropp till en anna kvinna. Det f9inns surrogat-mödrar i USA som vart dte otaliga gånger och lämnat ifrån sig barnen. Dom blir erbjudna psykologer under hela graviditeten mm.
    blodsband och gener betyder inget för mig ens och här växer det I MIG , lever AV mig, mitt barn+ alla hormoner.
Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!