• surrogatbarn

Surrogatbarn=Kärleksbarn!

Hej. Ville bara starta en tråd om oss som valt den lite kontroversiella vägen att få barn. Genom att åka till ett annat land och använda oss av en Surrogatmoder. Hör av er. Skriv till mig.Hur gick det för er när ni kom hem med erat barn? Gå in på min hemsida surrogatbarn.dinstudio.se och följ min och min makes väg genom snåriga, byråkratiska, hycklade, fördomsfulla Sverige efter att ha varit fast i Ryssland i 1 månad, och ej fått komma hem med vår son. för Svenska Ambassaden i Moskva. Vi kom hen 22 maj-09. Vi måste skapa debatt om detta då Sverige ej för närvarande inte har några regler eller Lagar gällande surrogat. Bryter mot alla konventioner som finns. Detta är INTE olagligt att göra. Ändå väljer Sverige att göra så att vår son just nu står utan Lagliga föräldrar. Det kränker oss som förälder och vårat barn har inga rättigheter just nu. De bryter mot Barnens rättigheter. Mänskliga rättigheter. Tidningen där vi bor var idag och intervjuade oss. Nu måste det skapas debatt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 16:32
    Vill ni nå mig anonymt om ni har funderingar kring vårat program eller något annat, så skriv till min e-mail. nurseewaleena@hotmail.com Kommentarerna angående surrogat lämmnas till min tråd. MVH Ewa-Leena

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 21:44
    Nu börjar det att röra på sig hos myndigheterna efter liiite press från Tidningen "Arbetarbladet" vi varit med i 3 ggr nu på kort tid. Har via journalisten och en kille från stockholm hittat lösningen, som jag kommer att skriva om på min hemsida under KRYPHÅL att använda om myndigheterna bråkar. Du som pappa har rätt till din son. Du som mamma också!

• Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!
  • Dr Mupp
    Milkina cerka skrev 2009-07-27 18:47:12 följande:
    CloudBerry the 1st skrev 2009-07-27 18:33:14 följande: Biologiska band? Att man är för gammal för att få/hinna adoptera har nämnts tidigare här i tråden som ett skäl.
    Är man för gammal kanske man ska acceptera att man får leva barnlös.
  • Malinca

Jag tyker att det ska bli lagligt. Har absolut inga problem med den frågan. Tror inte att fattiga kvinnor kommer utnytjas.

• Dr Mupp
    Malinca skrev 2009-07-27 19:59:08 följande:
    Jag tyker att det ska bli lagligt. Har absolut inga problem med den frågan. Tror inte att fattiga kvinnor kommer utnytjas.
    Det görs redan av länder där det är enklare att fixa surugatbarn från utlandet.
  • UllaBella

Jag läste om en surrogatmamma i en dagstidning för en tid sedan som skrev om att hon skulle hjälpa ett svenskt par.
    Hon verkade då inte göra det på grund av pengarna utan för att hon verkligen brann för detta. Jag tycker inte det behöver vara konstigare än att jag väldigt gärna skulle vilja donera ägg vilket för många andra är helt otänkbart.

Jag frågade t.om vår fert.dr om det inte fanns en möjlighet att donera några av våra fina ägg som blev över efter vår IVF som nu ligger i frysen och som de kommer att slänga om ett par år, då vi snart fått de två barn vi önskat oss. Min man tyckte inte alls att det var någon bra ide´jag hade så det hade inte blivit så om det hade gått. Men för mig är det så självklart att det inte skulle vara mitt barn.

• UllaBella
    FamiljenPeura skrev 2009-07-27 11:28:30 följande:
    Max åldern i deras kommun är 42 år, Och nej jag tycker INTE att man är för gammal då.... Att sätta en åldersgräns för när man inte längre får bli förälder är absurt.
    nej det finns väl de som lyckats göra barn när de är 75 eller äldre... 42 är väl ingen ålder idag när många får barn efter 35
  • Dr Mupp
    UllaBella skrev 2009-07-27 20:23:42 följande:
    nej det finns väl de som lyckats göra barn när de är 75 eller äldre... 42 är väl ingen ålder idag när många får barn efter 35
    TS är 49 och då är det en ålder att beakta. De flesta har gått in i klimateriet i den åldern.
  • mumia

Haahhh, jag måste va helt efter och dum i huve för jag visste inte ens att det var olagligt i sverige För mig är det helt självklart och logiskt att ta hjälp av annan kvinnas kropp för att skaffa barn. Jag har själv tänkt tanken att jag helt utan problem skulle kunna tänka mig att hjälpa ett par och bära deras ofödda barn, dels för jag tycker om att vara gravid (har visserligen bara varit det en gång och längtar till nästa) och dels för det känns som en så himla god gärning att kunna hjälpa någon att få den vackraste skatten i världen!!

Jolina är helt underbar!
  • UllaBella
    Matteus skrev 2009-07-27 12:28:59 följande:
    Jag tycker att det är bra som det är nu.Tycker att det är konstigt att man vill lämna bort ett barn som man har burit inom sig.Och för pengar ? NEJ FY VAD SJUKTTycker att alla barn skall ha rätt till sina förälder om dom inte har gått bort eller så.Tycker att det är bra att man kan adoptera barn och hjälpa dem som inte har någon tycker att det är bättra att satsa på dom barnen. Jag har inget emot homosexuella men jag tror att alla barn behöver en manlig och kvinnlig förebild .
    Så då har du adopterat ditt barn då? Eller gäller det bara oss som inte kan bli gravida på egen hand som självklart ska adoptera? Annars borde det ju inte finnas många föräldrarlösa barn om vi alla skulle adoptera dem innan någon fick skaffa barn på annat sätt.
  • SaramedM
    Matteus skrev 2009-07-27 18:29:28 följande:
    Om man är homosexuell så vet man ju att det är omöjligt att göra barn tillsammans. Då tycker jag att det är jätte bra att barn som ingen familj alls har kan få en. Och då är det väl bättre att få bo hos en familj en att bo på ett barnhem. Men jag tror iallafall att det bästa är att få ha en mamma och en pappa om det går. Det får väl jag tro eller är det olagligt ?Från början är det väl tänkt att det skall vara mamma och en pappa annars så skulle ju två killar eller två tjejer kunna göra barn .Åter igen så får ingen tro att jag är emot homosexuella. För det är jag verkligen inte!!!!!!1
    Nej du tror bara att de är sämre föräldrar vilket är ungefär samma sak
  • SaramedM
    Milkina cerka skrev 2009-07-27 18:47:12 följande:
    CloudBerry the 1st skrev 2009-07-27 18:33:14 följande:Biologiska band?Att man är för gammal för att få/hinna adoptera har nämnts tidigare här i tråden som ett skäl.
    Alla adopterade känner ju inte som du
Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!