• surrogatbarn

Surrogatbarn=Kärleksbarn!

Hej. Ville bara starta en tråd om oss som valt den lite kontroversiella vägen att få barn. Genom att åka till ett annat land och använda oss av en Surrogatmoder. Hör av er. Skriv till mig.Hur gick det för er när ni kom hem med erat barn? Gå in på min hemsida surrogatbarn.dinstudio.se och följ min och min makes väg genom snåriga, byråkratiska, hycklade, fördomsfulla Sverige efter att ha varit fast i Ryssland i 1 månad, och ej fått komma hem med vår son. för Svenska Ambassaden i Moskva. Vi kom hen 22 maj-09. Vi måste skapa debatt om detta då Sverige ej för närvarande inte har några regler eller Lagar gällande surrogat. Bryter mot alla konventioner som finns. Detta är INTE olagligt att göra. Ändå väljer Sverige att göra så att vår son just nu står utan Lagliga föräldrar. Det kränker oss som förälder och vårat barn har inga rättigheter just nu. De bryter mot Barnens rättigheter. Mänskliga rättigheter. Tidningen där vi bor var idag och intervjuade oss. Nu måste det skapas debatt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 16:32
    Vill ni nå mig anonymt om ni har funderingar kring vårat program eller något annat, så skriv till min e-mail. nurseewaleena@hotmail.com Kommentarerna angående surrogat lämmnas till min tråd. MVH Ewa-Leena

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 21:44
    Nu börjar det att röra på sig hos myndigheterna efter liiite press från Tidningen "Arbetarbladet" vi varit med i 3 ggr nu på kort tid. Har via journalisten och en kille från stockholm hittat lösningen, som jag kommer att skriva om på min hemsida under KRYPHÅL att använda om myndigheterna bråkar. Du som pappa har rätt till din son. Du som mamma också!

• Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!
  • SaramedM

JAG är BÄST skrev 2009-07-27 13:08:54 följande:

Man använder oftast inte surrogat-mammans ägg eller dennes mans spermier.Utan det är dom blivande föräldrarnas ägg + spema som man använder sig av(annat fall så använder man sig av en donator,som inte har något med surrogat-mamman att göra).Som surrogat-mamam MÅSTE man vara psykiskt förberedd att man som surrogat bara är ett "skal/förvaring" man lånar ut sin kropp till en anna kvinna.Det f9inns surrogat-mödrar i USA som vart dte otaliga gånger och lämnat ifrån sig barnen. Dom blir erbjudna psykologer under hela graviditeten mm.
    Ja det vet jag men jag har svårt att förstå det ändå eftersom man knyter an till ett barn man bär i magen
    ¨Innan man gjort det kan man inte vara förberedd
  • Topdog

Fast man måste ju inte knyta an till barnet bara för att man bär det i magen. Det finns många kvinnor som beskrivit hur dom inte alls knytit an till barnet dom väntar utan att anknytningen kommit efter att barnet fötts.

Om man dessutom väljer själv att bli surrogat, tänker igenom det hela vad det innebär och under hela gravidtteten är inställd på att lämna ifrån sig barnet, så tror jag inte det är särskilt vanligt att man knyter an till barnet.

• JAG är BÄST
    näradig skrev 2009-07-27 13:10:45 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-07-27 13:08:54 följande:
    blodsband och gener betyder inget för mig ens och här växer det I MIG , lever AV mig, mitt barn+ alla hormoner.
    Men då är du inte lämplig att ställa upp som surrogat-mamma. Vart var då problemet?

Jag skulle fett kunna ställa upp trots att jag själv aldrig kommer att kunna få bio-barn.
    Dvs att om nu min kropp skulle funka å ta till sig en annan kvinnas ägg (vilket dock inte är troligt nu)
    Men OM jag skulle kunna bära ett barn så skulle jag ställa upp.
  • näradig

JAG är BÄST skrev 2009-07-27 13:18:59 följande:

Men då är du inte lämplig att ställa upp som surrogat-mamma. Vart var då problemet? Jag skulle fett kunna ställa upp trots att jag själv aldrig kommer att kunna få bio-barn. Dvs att om nu min kropp skulle funka å ta till sig en annan kvinnas ägg (vilket dock inte är troligt nu) Men OM jag skulle kunna bära ett barn så skulle jag ställa upp.
    jag hoppas att du inte skulle känna heller tro det om du burit ett barn i din mage.
  • JAG är BÄST
    Topdog skrev 2009-07-27 13:18:58 följande:
    Fast man måste ju inte knyta an till barnet bara för att man bär det i magen. Det finns många kvinnor som beskrivit hur dom inte alls knytit an till barnet dom väntar utan att anknytningen kommit efter att barnet fötts.Om man dessutom väljer själv att bli surrogat, tänker igenom det hela vad det innebär och under hela gravidtteten är inställd på att lämna ifrån sig barnet, så tror jag inte det är särskilt vanligt att man knyter an till barnet.
    Precis.
    Det förekommer dock mer sällan än vanligt att surrogat-mammor ångrar sig då dom fått barnet/barnen.
    Ofta så slutar dte ändå med att dom måste lämna ifrån sig barnen då vare sig ägg eller spermier tillhör surrogat-mamman å rätten dömer till föräldrarnas fördel.

Det är sällan något enstaka fall som surrogat-mamman fått vårdnaden om barnen. Men då har oftast pappan lagt sig i ang vårdnaden för att få umgängesrätte som surrogat-mamman aldrig kunnat neka till.
  • JAG är BÄST
    näradig skrev 2009-07-27 13:20:55 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-07-27 13:18:59 följande:
    jag hoppas att du inte skulle känna heller tro det om du burit ett barn i din mage.
    Känner du min kropp? känner du mig privat?
    NEJ det gör du inte du kan fråga vem soom helst i min närhet att jag lätt skulle kunna lämna ifrån mig ett barn som inte var mitt.
    Går man in som surrogat-mamma så måste man gå in i dte med öppna sinnen och armar.
    Sån ÄR jag.
  • näradig

JAG är BÄST skrev 2009-07-27 13:24:09 följande:

Känner du min kropp? känner du mig privat? NEJ det gör du inte du kan fråga vem soom helst i min närhet att jag lätt skulle kunna lämna ifrån mig ett barn som inte var mitt. Går man in som surrogat-mamma så måste man gå in i dte med öppna sinnen och armar. Sån ÄR jag.
    ja, jag står för det jag skrev.
  • JAG är BÄST
    näradig skrev 2009-07-27 13:26:09 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-07-27 13:24:09 följande:
    ja, jag står för det jag skrev.
    Du står för att jag inte skulle kunna ställa upp som surrogat??
    HUR kan du göra det? då du inte känner mig privat.
  • Topdog
    näradig skrev 2009-07-27 13:20:55 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-07-27 13:18:59 följande: jag hoppas att du inte skulle känna heller tro det om du burit ett barn i din mage.
    Vad trött jag blir på den här typen av förnumstiga kommentarer.

DU knöt an till ditt/dina barn redan när dom låg i din mage.
    DU känner på detta viset.
    Vad är det som får dig att tro att alla andra kvinnor känner likadant?

Jag är helt övertygad om att det finns en massa varianter på känslor och anknytning till det barn man bär. Vissa knyter an isamband med plusset på graviditetstestet, andra knyter an till barnet när det redan är fött.
  • viewmylife
    SaramedM skrev 2009-07-27 13:03:02 följande:
    Skulle du kunna bära ett barn, känna det växa,sparka och föda det för att sen lämna ifrån dig det?
    ja.. inte föda skulle använda kejsarsnitt. Jag får själv bestämma om vi ska berätta detta senare eller inte. och i så stor mån som möjligt användra hennes ägg o hans sperimer så tekniskt sätt är det inte mitt.
Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!