• surrogatbarn

Surrogatbarn=Kärleksbarn!

Hej. Ville bara starta en tråd om oss som valt den lite kontroversiella vägen att få barn. Genom att åka till ett annat land och använda oss av en Surrogatmoder. Hör av er. Skriv till mig.Hur gick det för er när ni kom hem med erat barn? Gå in på min hemsida surrogatbarn.dinstudio.se och följ min och min makes väg genom snåriga, byråkratiska, hycklade, fördomsfulla Sverige efter att ha varit fast i Ryssland i 1 månad, och ej fått komma hem med vår son. för Svenska Ambassaden i Moskva. Vi kom hen 22 maj-09. Vi måste skapa debatt om detta då Sverige ej för närvarande inte har några regler eller Lagar gällande surrogat. Bryter mot alla konventioner som finns. Detta är INTE olagligt att göra. Ändå väljer Sverige att göra så att vår son just nu står utan Lagliga föräldrar. Det kränker oss som förälder och vårat barn har inga rättigheter just nu. De bryter mot Barnens rättigheter. Mänskliga rättigheter. Tidningen där vi bor var idag och intervjuade oss. Nu måste det skapas debatt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 16:32
    Vill ni nå mig anonymt om ni har funderingar kring vårat program eller något annat, så skriv till min e-mail. nurseewaleena@hotmail.com Kommentarerna angående surrogat lämmnas till min tråd. MVH Ewa-Leena

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 21:44
    Nu börjar det att röra på sig hos myndigheterna efter liiite press från Tidningen "Arbetarbladet" vi varit med i 3 ggr nu på kort tid. Har via journalisten och en kille från stockholm hittat lösningen, som jag kommer att skriva om på min hemsida under KRYPHÅL att använda om myndigheterna bråkar. Du som pappa har rätt till din son. Du som mamma också!

• Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!
  • UllaBella
    näradig skrev 2009-07-27 14:30:15 följande:
    nej, jag menar att jag tror det är något som inte är rätt/normalt
    Men alla människor är väl olika så varför inte acceptera att andra känner och tycker annorlunda utan för den skull inte vara helt normala?

Att donera ägg som för mig är en självklarhet eftersom jag aldrig skulle känna att jag har ett barn där ute som delvis har mina gener är mitt barn och inte kvinnans som jag donerat ett ägg till, är det också onormalt?

Jag tycker då att det är en jädrans tur att alla inte tycker/känner som jag. Hu vilken trist värld!
  • Milkina cerka
    SaramedM skrev 2009-07-27 20:42:18 följande:
    Alla adopterade känner ju inte som du
    Har aldrig påstått att jag uttalar mig för någon annan än mig själv o. att det är rimligt att hellre vilja ha biologiska band till sitt barn(även om någon annan bär det som här) framför att adoptera.
    Dr Mupp skrev 2009-07-27 19:58:01 följande:
    Är man för gammal kanske man ska acceptera att man får leva barnlös.
    Iofs, men kanske även åldern på 42år är ngt lågt satt, jag vet mer än en som fått biologiska barn senare än så.
  • surrogatbarn
    Dr Mupp skrev 2009-07-27 20:25:42 följande:
    TS är 49 och då är det en ålder att beakta. De flesta har gått in i klimateriet i den åldern.
    Neej Jag är inte i Klimakteriet. Har regelbunden mens fortfarande:) Konstigt? Kanske inte i min släkt där mormor var 48 vid sista barnet. Min mor 45 när min lillasyster kom. Konstigt? Njaa det finns de som är fertila efter 45+. Tjabba är nog rätt ung tror jag, och då känns det nog skrämmande med en "tant som jag får barn":)
  • Noiis

jag tycker att man ska släppa på reglerna. Jag personligen skulle troligen kunna våra surrogatmamma och inte fan skulle de vara för att tjäna pengar. Finns många som förtjänar Att fa egna barn och om jag skulle kunna hjälpa nån att nå den lyckan av att få ett eget barn så skulle det glädja mig oerhört. Dock så skulle jag förmodligen helst vara de åt nån I familjen,släkt Eller nära vän

• evaoregon
    surrogatbarn skrev 2009-07-27 19:39:30 följande:
    Hej. NEJ! Surrogatmamman har ingen som helst genetisk koppling til barnet Det är mitt barn och min mans . Biologiskt.
    Ok. Men var kom äggen ifrån? Dina eller donerade?
  • evaoregon
    Milkina cerka skrev 2009-07-27 21:06:41 följande:
    Har aldrig påstått att jag uttalar mig för någon annan än mig själv o. att det är rimligt att hellre vilja ha biologiska band till sitt barn(även om någon annan bär det som här) framför att adoptera. Dr Mupp skrev 2009-07-27 19:58:01 följande: Iofs, men kanske även åldern på 42år är ngt lågt satt, jag vet mer än en som fått biologiska barn senare än så.
    42 år lågt, tycker jag också. 42 är väl en rekommendation som gäller både mannen och kvinnan. Jag känner flera som blivit pappor efter 42 och även några kvinnor som fött barn efter den åldern.
  • FamiljenPeura
    Neej Jag är inte i Klimakteriet. Har regelbunden mens fortfarande:) Konstigt? Kanske inte i min släkt där mormor var 48 vid sista barnet. Min mor 45 när min lillasyster kom. Konstigt? Njaa det finns de som är fertila efter 45+. Tjabba är nog rätt ung tror jag, och då känns det nog skrämmande med en "tant som jag får barn":)
    Tycker det känns trist att du ska behöva "försvara" din ålder här.

Tycker du är otroligt stark och modig som vågar ta upp diskussionen så här.Du gör det så många framförallt ofrivilligt barnlösa bara skulle drömma om men dem inte har orken till.
  • Nitis77

Jag kan inte längre få barn pga att jag drabbades av cancer och var tvungen att operera bort alla kvinnliga organ förra året.

Jag hoppas verkligen att det blir en lagändring!!!

• Noiis

alltså de här med ålder och att inte få/kunna skaffa barn efter en viss ålder känns ganska absurd. hör ofta unga mammor som säger att åldern inte avgör om man är en bra mamma eller ej, borde inte de gälla åt båda hållen?

en gammal klasskompis till mig, hennes mamma var 50 när hon fick henne. det enda som kompisen gnällde på var att många av hennes vänner speciellt vännernas föräldrar ofta ifrågasatte om hennes mamma verkligen orkade med allt speciellt med ett tonårs barn. hennes svar: "min mamma är som vilken annan mamma som helst, skillnaden är dock att min mamma ägnade sin första tid åt att först och främst försöka bli gravid, sen så jobbade hon nästan ihjälsig just för att kunna ha råd att inte jobba speciellt mycket när hon väl fick mig. min mamma är bästa shopping vännen, alla dom trenderna som är tillbaka nu var även inne när hon var ung"

mitt ex syster fick nydligen 2 barn, det första av dom då var hon 48 år och den andra 49.
    har flertalet gånger varit med henne och barnen i lekparken, skillnaden mellan henne och mig? hon har ett hus som hon knappt har lån kvar att betala på. utöver det kan jag inte se nån skillnad. och hon är knappast en dålig mamma!

och för att dra en gammal klycha "ålder är bara en siffra!"

Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!