• 4blommor

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Någon mer än jag som ska undvika folkmassor o centrum i höst??? Pga Svin-influensan...

Någon mamma/mammor i Haninge som har lust att gå på höstpromenader, dricka varm choklad o bara snacka????

Gravid med 4:e barnet...
  • Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!
  • 08Mars

4blommor: Tänker på dig och hoppas att allt är bra med sonen!

• Flakey
    Gyllan skrev 2009-09-25 18:45:24 följande:
    Hej tjejer. Nu har det blivit bebis här. Malva föddes den 22/9, 6 dagar innan bf. Hade värkar hemma i ungefär en timme innan vi kom till förlossning, där tog det 59 minuter, sedan var hon ute.

Grattis!!! Snacka om att hon hade bråttom ut till världen ;)

Någon

• Flakey

Oj, inlägget klipptes av. Skulle fråga om någon ville ses i veckan? Kanske öppna förskolan? På torsdag kl. 13 är det gruppen för 0-12 mån, men kan även tänka mig den för 0-3 år som de har mån-torsdag om det passar bättre.

• Flakey

4blommor - Håller tummarna för dig och sonen i magen!

• Hanniz84
    Flakey skrev 2009-09-28 23:12:08 följande:
    Oj, inlägget klipptes av. Skulle fråga om någon ville ses i veckan? Kanske öppna förskolan? På torsdag kl. 13 är det gruppen för 0-12 mån, men kan även tänka mig den för 0-3 år som de har mån-torsdag om det passar bättre.
    jag o Isa hänger gärna på, på torsdag..
    BF 22juli *Längtar*
  • 4blommor

Tack så mycket tjejer!!! Det värmer!!! Avbokade ett annat läkarbesök idag, pallade inte med o åka. Vill bara ha tors o få svar! 

Om allt går bra så ska vi försöka dyka upp på eftermiddagen i Eskilskyrkan vi med!  =) 
    Vet inte om jag kommer känna igen någon, men om ni känner igen mig så (om jag kommer) hojta till ;)
  • Nallebjörnis

nu har ja kommit hem igen...
    hann aldrig berätta igår att ja vakna med väääärldens smärta  ryggen...
    ja tänkte väl att ja kanske hade sovit konsigt och en nerv kommit i kläm men det blev bara värre och värre tillslut så ringa ja BM som sa till mig att ringa till förlossningen... ringde till förlossningen som sa att ja ringt fel och det borde min BM veta utan ja skulle ringa till Spec mvc.. jaja kärring ge mig numret ist tänkte ja väl... så ringde dit... vid denna tidpunkt hade ja så ont att ja inte kunde hålla tårarna tillbaka... fick åka in på en gång sambon skjutsa mig.. dom ville skicka en ambulans men ja sa nej... kom in och fick ta blodtryck och urinprov... sen fick ja lyssna på¨Grodan och allt lätt super bra det var ju skönt iallafall... nu hade ja fått mera ont och bara grät och grät ingen ställning hjälpte utan hade ja kunnat sluta andas då hade ja gjort det så ont hade ja... sambon fick säga till mig att ja var faktiskt tvungen att andas ju... för ja låg och höll andan... fick göra UL på njurarna och det visade at båda var utvidgade och inte kosntigt att ja hade sååå himla ont.. fick komma upp på en avd och fick smärtstillande och ligga kvar över natten... ja bestämde nu i fm att ja kunde ju lika gärna åka hem och knappra piller som att ligga där så nu är ja hemma igen *skönt*
    sorry blev lite långt...

• 4blommor
    Nallebjörnis skrev 2009-09-29 13:38:53 följande:
    nu har ja kommit hem igen... hann aldrig berätta igår att ja vakna med väääärldens smärta  ryggen... ja tänkte väl att ja kanske hade sovit konsigt och en nerv kommit i kläm men det blev bara värre och värre tillslut så ringa ja BM som sa till mig att ringa till förlossningen... ringde till förlossningen som sa att ja ringt fel och det borde min BM veta utan ja skulle ringa till Spec mvc.. jaja kärring ge mig numret ist tänkte ja väl... så ringde dit... vid denna tidpunkt hade ja så ont att ja inte kunde hålla tårarna tillbaka... fick åka in på en gång sambon skjutsa mig.. dom ville skicka en ambulans men ja sa nej... kom in och fick ta blodtryck och urinprov... sen fick ja lyssna på¨Grodan och allt lätt super bra det var ju skönt iallafall... nu hade ja fått mera ont och bara grät och grät ingen ställning hjälpte utan hade ja kunnat sluta andas då hade ja gjort det så ont hade ja... sambon fick säga till mig att ja var faktiskt tvungen att andas ju... för ja låg och höll andan... fick göra UL på njurarna och det visade at båda var utvidgade och inte kosntigt att ja hade sååå himla ont.. fick komma upp på en avd och fick smärtstillande och ligga kvar över natten... ja bestämde nu i fm att ja kunde ju lika gärna åka hem och knappra piller som att ligga där så nu är ja hemma igen *skönt* sorry blev lite långt...
    Stackare! Men det e hemskt att få ont i njurarna. De var svullna eller hur? eller menar du någe annat med vidgade..

SKönt att det "bara" var det o att bebis mådde bra...

Kram
  • Nallebjörnis
    4blommor skrev 2009-09-29 16:55:40 följande:
    Stackare! Men det e hemskt att få ont i njurarna. De var svullna eller hur? eller menar du någe annat med vidgade..SKönt att det "bara" var det o att bebis mådde bra...Kram
    ja svullna tror ja dom menar med utvidgade...
    ja precis.. man blir ju såklart så himla orolig för bebis jue!!
  • 4blommor
    Nallebjörnis skrev 2009-09-29 19:37:47 följande:
    ja svullna tror ja dom menar med utvidgade... ja precis.. man blir ju såklart så himla orolig för bebis jue!!
    Jag hade oxå det problemet... Har du kollat om du är bärare av GBS? 
    Jag har bara en njure, (vänster sida) o barnet låg o tröck på den..därav svullen..
Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!