• 4blommor

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Någon mer än jag som ska undvika folkmassor o centrum i höst??? Pga Svin-influensan...

Någon mamma/mammor i Haninge som har lust att gå på höstpromenader, dricka varm choklad o bara snacka????

Gravid med 4:e barnet...
  • Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!
  • 4blommor
    Nallebjörnis skrev 2009-09-17 15:31:02 följande:
    ja el hur! tack tack! en fråga till er tjejer som fött redan.. när ja är ute och går och så så typ ilar det ner iblygbenet.. vad är det? är det farligt? vad ska man göra?
    ehm.. åh, det där har jag titt som tätt.. Gå o ta ett urinprov... kanske har en liten u-infektion....
  • 4blommor
    denimbee skrev 2009-09-17 19:25:43 följande:
    en liten fråga till alla er gravida....går ni till MVC här i handen? Och hur är det med BVC?? Vad har ni för erfarenheter, är de bra?
    Mvc i handen r kanon o likaså BVC, alla tanterna där är jättegulliga :)
  • Cissi nu är det dax

Jag gillar också både mvc och bvc här i handen.

4blommor - jag gick nästan varje ons på öf i Eskilskyrkan innan sommaren, gillar det starkt. Just denna höst tänkte jag nog avvakta lite, tills den här svininfluensen har lagt sig lite... Och då finns det ju två grupper att gå på; den för 0-1 år och den för 0-3 år. Så vi får alltså inte gå på den första Men är det någon som kan tänka sig att gå på den andra, fastän ni har småttingar så går jag gärna också.
    Dock inte nästa vecka för då drar vi till Cypern
    Men när vi kommer hem borde vaccinationerna ha kommit igång så då ska det väl vara lite mer safe...
    Någon mer som tänker nåt på svininfluensan?

• Nallebjörnis
    Hanniz84 skrev 2009-09-17 18:28:08 följande:
    farligt är det inte...o går väl inte att göra så mkt åt... du får stanna upp o vila om det blir för obehagligt, själv gick jag på för det mesta o det brukade släppa under tiden lr när jag kom hem...det va sällan det blev värre allafall..
    oki tack för hjälpen!
    en liten fråga till alla er gravida....går ni till MVC här i handen? Och hur är det med BVC?? Vad har ni för erfarenheter, är de bra?
    jag går i älta!
    4blommor skrev 2009-09-17 19:27:58 följande:
    ehm.. åh, det där har jag titt som tätt.. Gå o ta ett urinprov... kanske har en liten u-infektion....
    tack tack!
  • 08Mars

Om jag ska vara ärlig så tänker jag inte så mycket på flunsan. Så osäker på detta med vaccin. Influensan ska ju inte vara så hemsk om man inte tillhör riskgrupperna. Visst...jag e ju gravid så detta gör jag väl i och för sig.... JAg har aldrig fått ngn influensa och det känns som att vaccinet är dåligt prövat på barn. Dottern e ju 1.5år. Vaccinet ska ju komma först i mitten av oktober och influensan har ju redan börjat.... Äh, jag är så osäker. Någon mer som funderar i de banorna???

Vi går på öppna i Vendelsö ett par gånger i v. Någon mer som går där? Vi hänger dock gärna med till s:t Eskils.

• SusTo

Vi brukar gå på öppna förskolan. Brukar oftast gå då det är 0-3 år eftersom det brukar vara lite mindre folk då. Kan vara rätt mycket på o-12 mån ibland.
    Vi tänkte gå dit på måndag kl 13. Sen blir det kanske på onsdag också.

Angående svininfluensan så har jag bestämt mig för att inte vaccinera mig. Vill inte riskera nåt med bebisen. Man får helt enkelt vara väldigt observant om man skulle börja bli sjuk så man kan får behandling snabbt.

Jag går på MVC här och är kanon nöjd. Likaså med BVC.
  • denimbee

ok tack! , eftersom jag är relativt nyinflyttad så har jag inte hunnit dit, men då vet jag att jag nog vågar mig dit!

• HeartsOnFire
    Nallebjörnis skrev 2009-09-17 21:24:12 följande:
    oki tack för hjälpen!

jag går i älta!

tack tack!
    Jag går också på mvc i Älta.
  • HeartsOnFire
    HeartsOnFire skrev 2009-09-19 10:25:52 följande:
    Jag går också på mvc i Älta.
    Nej förlåt...bvc menar jag...inte mvc.
Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!