• Eisa

    Varför har era barn pyjamas?

    Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

    Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?


    OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • maxlis

    vi har ganska svalt i våra sovrum, själv så fryser jag om jag inte ligger under täcket. Min son sparkar av sig täcket i sömnen och därför tror jag att det blir kallt för honom om han skulle ligga i bara blöja. Jag köper pyjamas för att de ofta är mjuka o sköna att ha på sig, men han sover ibland i andra kläder som är mjuka, tex sommardress med t-shirt o tunna bomullsbyxor.

  • Finesse

    För att det är kallt inomhus.. på vintern iaf

    Nu på sommaren har vi det för annars sliter hon av sig blöjan åsså har vi isf kiss och bajs i sängen.. kul va?


  • Nintendo

    Vi har bara pyamas om här är kallt (19 grader och neråt) på nätterna. En filt hade egentligen räckt men eftersom Ronja rör sig så mycket när hon sover ligger filten sällan på henne så länge och då blir hon kall och vaknar.

  • AlvaLovisa

    Dottern sparkar alltid av sig täcket'/somnar ovanpå det, så har hon inte pyjamas vaknar hon och skriker för att hon är iskall... Är tydligen kallt i rummet på natten, hon har haft gåshud när hon varit utan pyjamas

  • Eisa

    Tack för svar

    Min unge sover i T-shirt för jag är rädd att han fryser annars


    OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
  • Prinsessan Zelda

    något på kroppen brukar behövas då våra barn sparkar av sig täcket. Och pyjamas/nattlinne är en bra procedur på kvällen, tar man på sig det är det dags att sova liksom. Det är en del av nattningen som gör att barnen varvar ner

  • Shorona

    Annat. Han sover bara i pyjamas på vintern för då har vi fasiken kallt inne!


    ♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • Marma

    våra har på vinter just för att det e kallt i huset på vintrarna. vill inte att de fryser när de slänger av sig täcket.

  • mrsjonte

    Hon har alltid sovit i bara böja/trosa. Men nu på senaste tiden har hon bett om att få "klänning" så nu sover hon i nattlinne eller pyjamas!

  • krabban87

    Självklart för att det blir för kallt annars. Jag "tror" inte att det är för kallt på nätterna - åtminstone hos oss ÄR det kallt. Speciellt frampå småtimmarna. Jag har själv pyjamas eller liknande på mig så varför skulle jag inte ta på det på dottern? Hon har på sig täcket ungefär 10 sekunder, annars hade kanske ett täcke räckt.

    Dock har vi såklart inte på henne pyjamas mitt i sommaren om det varit soligt och varmt på dagen. Då blir det väldigt varmt i sovrummet. Då har hon bara "trosor" ovanpå blöjan eftersom hon annars tar av sig den.

    TS, kanske inte ska utgå från att alla har det likadant som du?

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?