• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Strimma

fär mitt troll älskar att pilla på blöjknäppningen annanrs. och vips så ligger den i en annan del av rummet.. troser går också bra. bara något sitter över.

sen har ju barn lite svårare att ta på sig täcket om de fryser under natten 8 (i sömnen som vi gör) och då känns de tryggt att ha på pyamas för att inte bli kall.

• JoJo02

Sonen vägrar att ha täcke, sparkar av det direkt. Kallt utan.

• mamma G

Röstade "annat". När vår stora tjej var liten hade hon aldrig täcket på sig mer än ca 15 minuter, sen sparkade hon av sig det och om hon inte haft pyjamas då, hade hon varit iskall. Nu, när hon faktiskt använder sitt täcke som man ska, vill hon absolut inte sova utan pyjamas, nattlinne eller nån t-shirt... Så egentligen måste hon inte ha pyjamas, men nu har hon några stycken så nu använder vi dem. Vår lilla tjej är likadan som storasyster, så nu börjar vi om igen!!!

• mapo51

Vi har pyjamas för att sonen inte ska dra upp blöjan på natten, ibland så sover han bara i pyjamasbyxor.

• TheMother

För att vi har för kallt för att sonen ska kunna sova i bara blöjan, förutom när det var värmebölja. Täcke det sparkar han av sig.

Ts, utgå inte från att alla har det som er.

Dessutom, T-shirt eller kortärmad pyjamasöverdel, sak samma tycker jag. Man har ju inte barnet att sova i kläderna det har på dagen, så man måste ju ändå ha några uppsättningar för natten. Såvida det inte sover i endast blöja då.

• Runguska

Erik har det för att inte klia sig på benen, något han gör när han vaknar annars. Att det blir pyjamas och inte vanliga kläder är dels för att vi vill markera - nu är det dags att sova, sovplagg på - samt för att det är svalare (vi har varmt inne).

• sabinaochErik

Usch närman var liten och fick sova i den där jävla pyjamasen.. Svettades varje natt och orörlig..
    Kommer verkligen ihåg att det inte var särskilt kul... {#lang_emotions_yell}

• Tant Green
    sabinaochErik skrev 2009-07-28 09:23:14 följande:
    Usch närman var liten och fick sova i den där jävla pyjamasen.. Svettades varje natt och orörlig..Kommer verkligen ihåg att det inte var särskilt kul...
    Jag har samma hemska minnen om nattlinnen De bara korvade sig runt magen och var obekväma. Men pyjamas gillade jag.

Min tjej sover oftast i t-shirt och trosor på sommaren, men på vintern vill hon ha långärmad/långbent pyjamas så att hon kan sparka av sig täcket utan att frysa.
  • Lalalong

Har ingen pyjamas. Klara sover oftast naken precis som resten av familjen, eftersom hon brukar bada på kvällen.
    Skulle hon inte bada en kväll så sover hon oftast i den tröjan hon har haft på dagen.

Kommer nog inte att köpa någon pyjamas till Boogs heller. Har en kvar från när Klara var nyfödd som vi har behållt. Men annars blir det väl till att sova i dagens body eller tröja. Eller bara blöja.

• Angel1978

Gosigt att sova i.
    Och så sover han oftast utan täcke, och då blir det för kallt. Han vill ha det på sig.
    Tycker inte alls att det är ett onödigt plagg.

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?