• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Asereht

Sommartid har ingen i den här familjen pyjamas på sig. Då skulle man avlida av värmeslag! Vi har även öppna fönster i princip hela somrarna, det går inte att sova annars.

Vintertid däremot har barnen (och ibland vi) pyjamas på sig. Av den enkla anlendinga tt vi bor på landet i ett dragigt gammalt hus från 1800-talets slut. Även om vihar element så behöver vi tilläggselda och på nätterna eldar vi inte. Vi har visserligen tjocka täcken men barnen har en tendens att slänga av sig sina och då är det bra med pyjamas. Speciellt när de är riktigt små.

♥ Grabbarna Bus, Syrran & Bulans Mamma ♥      Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • ESCV

Jag upplever att min dotter sover bättre med pyjamas än utan. Hon har sällan täcke utan slänger av sig det och ligger sedan lite hipp som happ i sängen.

• Allimac 2004

Svarade annat
    På vintern har barnen pyjamas för att dom aldrig har på sig sina täcken och då vaknar dom och är kalla.
    Jag kunde inte svara det andra alternativet för jag TROR inte vi har kallt, jag VET att vi har svalt och då sover vi bäst

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • AlvaLovisa
    Eisa skrev 2009-07-28 08:22:05 följande:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Haha, njae, men om man har 18-20 grader inne så är det ju ändå betydligt lägre än kroppstemperatur. Ligger man sedan hyfsat stilla under natten genererar man inte så mycket egen värme, och då blir det kallt
  • CuteLilleMyGirl

Annat. Vi har mellan 16-18 grader i sovrummet, så det är inte speciellt varmt.

• jdg

Mina barn har det ibland.
    Men man vill ju att dem har pyjamas/nattlinne om dem sover över hos kompisar.

• korven72

Killarna sover nakna, jag har pyamas för jag gillar det och dottern sover i blöja.

Vi är varmblodiga av oss, har i princip alltid värmen avstängd =)

• näradig

den som vill har dte här. och vill gör man nog för att man fryser annars. kanske för att fönstret är öppet eller man sover utan täcke ex. det finns garanterat miljoner andra orsaker till det.

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?