• Eisa

Varför har era barn pyjamas?

Pyjamas äro ett öfverflödigt plagg tycker jag.

Varför kränger ni på era barn detta och varför lägger ni pengar på att köpa detta icke livsnödvändiga plagg?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 11:24
    Har nu förstått att folk verkligen har kallt inomhus i detta i-land. Är chockad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?
  • Tindrisliten
    Lalalong skrev 2009-07-28 09:54:54 följande:
    Har ingen pyjamas. Klara sover oftast naken precis som resten av familjen, eftersom hon brukar bada på kvällen. Skulle hon inte bada en kväll så sover hon oftast i den tröjan hon har haft på dagen. Kommer nog inte att köpa någon pyjamas till Boogs heller. Har en kvar från när Klara var nyfödd som vi har behållt. Men annars blir det väl till att sova i dagens body eller tröja. Eller bara blöja.
    Du vet om att kläderna slits på ett annat sätt om man sover i dom va..blir noppriga och så. Alla gör självklart som dom vill..ett tips bara:)
  • Vill Nu

Vi har kallt i vårt sovrum för det tycker vi är skönt. Men lilleman blir ju då iskall på huden, så därför har vi pyjamas.
    Sover han under täcket blir han varm och kan inte sova... så han sover med pyjamas och en snuttefilt om sig..

• Lalalong
    Tindrisliten skrev 2009-07-28 10:46:44 följande:
    Du vet om att kläderna slits på ett annat sätt om man sover i dom va..blir noppriga och så. Alla gör självklart som dom vill..ett tips bara:)
    Jo, det kunde jag ju lista ut. Men jag vet inte i vilket sammanhang det skulle spela någon roll...
  • Flapper

Äldsta killen sover näck för han är tillräckligt varm även om han skulle sparka av sig täcket(eller som nu i sommartid:påslakanet) men yngsta killen fryser och vaknar om han inte har pyjamas eller myskläder på sig. Kommer in iskall om kroppen och kryper ner hos varma pappa eller mamma.

• Little Pooch 05

For att det AR kallt pa natterna. Varma natter sommartid sover de i bara kalsonger/linnebody (for att halla blojan pa plats), men nu nar vi har vinter och bor i en fallfardig kak utan isolering sa ar det tshirt OCH pyjamas jacka/troja och byxor som galler.

• Tindrisliten
    Lalalong skrev 2009-07-28 10:49:36 följande:
    Jo, det kunde jag ju lista ut. Men jag vet inte i vilket sammanhang det skulle spela någon roll...
    nej det är väll ett i-landsproblem...men jag är själv en riktig nopperhatare och tycker om att hålla kläderna nya så länge som möjligt...bra för ekonomin också!!
  • vadskajaghetadå

fattar inte varför folk har det, mkt skönare att sova näck..tycker jag, och därför gör de också det

• Lalalong
    Tindrisliten skrev 2009-07-28 10:58:50 följande:
    nej det är väll ett i-landsproblem...men jag är själv en riktig nopperhatare och tycker om att hålla kläderna nya så länge som möjligt...bra för ekonomin också!!
    Jag har aldrig märkt att kläderna blivit noppiga. Men Klara har haft samma storlek så himla länge, så jag har nog tröttnat på kläderna och köpt nya innan de hunnit bli noppiga.
    Så det har inte varit ett problem för oss som jag ser det.
  • Lalalong
    Lalalong skrev 2009-07-28 11:01:38 följande:
    Jag har aldrig märkt att kläderna blivit noppiga. Men Klara har haft samma storlek så himla länge, så jag har nog tröttnat på kläderna och köpt nya innan de hunnit bli noppiga. Så det har inte varit ett problem för oss som jag ser det.
    Förtydligar att när du pratade om slitna, så läste jag inte noppor. Jag trodde du menade att de blir slitna på annat sätt. Att tyget blir "tunnare" eller vad man ska säga... kvalitén minskar.
    Det kan jag tänka att det blivit på Klaras kläder av att hon sovit i dem ibland, men som sagt. Det är inte direkt något som spelat någon roll för oss.
  • Anna i Skåne

Menar du att de har samma kläder de haft hela dagen när de går och lägger sig? Som är smutsiga?

Mina barn har pyamasar när det är kallt. De stora väljer ofta att sova i bara trosor eller kalsonger nu på sommaren. Sen har vi en del t-shirts som fungerar att sova i ibland och på dagen ibland. Dock tvättas de emellan.

Svar på tråden Varför har era barn pyjamas?